.....

Temat tygodnia 12.04.2021- 16.04.2021:JESTEM KULTURALNY

..

PIĄTEK – 16.04.2021r.

  • Witajcie Wiewióreczki

(16.04.2021r.)

Pamiętacie o czym mówiliśmy ostatnio ?

O przyrodzie : )

Powiedz swoim zdaniem – co to takiego było ?

Dzisiaj skupimy się na segregacji śmieci. Czy wiecie to oznacza słowo segregacja ?

Posłuchajcie wiersza

Wiersz „Pojemniki” A. Frączek

Rodzic zadaje dziecku pytania:

  • O czym opowiada autorka wiersza?

  • Co to są śmieci?

  • Jakiego koloru są pojemniki wymienione w wierszu?

  • Co wrzucamy do żółtego pojemnika?

  • Co wrzucamy do zielonego pojemnika?

  • Co wrzucamy do niebieskiego pojemnika?

  • Co trzeba robić ze śmieciami, zanim się je wyrzuci?

Postarajcie się proszę w swoich domkach segregować śmieci – to wcale nie jest takie trudne : ) Zobaczcie i posłuchajcie sami

https://www.youtube.com/watch?v=JgH6iXKxyJE

  • Zadanie do wykonania – pomóż Ryskowi posprzątać bałagan i pokoloruj obrazek

  • Bajka edukacyjna – proekologiczna

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

  • Ostatnim zadaniem jest praca w karcie pracy 2 – strona 29 – dzieci skreślają rysunki przedstawiające niewłaściwe zachowania wobec przyrody i kolorują te, które obrazują zachowania proekologiczne.

  • Pozdrawiam Was cieplutko

Agnieszka Matias


CZWARTEK- 15.04.2021r.

Dzień dobry!

 

.

.

.

.

Witam wszystkie Wiewióreczki!

Dzisiaj zapraszam na zajęcia plastyczne. Na początek przypomnijmy sobie piosenkę pt. „Grzeczne słówka”. Zaśpiewaj refren.

https://youtu.be/DL6eWrZAizQ

Gdy nie sięgam po zabawkę, wejść nie mogę na huśtawkę

Taką radę Wam przynoszę, Lolo mówi – PROSZĘ!

Gdy dostanę coś ładnego lub ktoś powie coś miłego

Wtedy dobrze się już czuję Lolo mówi – DZIĘKUJĘ!

TRZY WAŻNE SŁOWA OGŁASZAM: PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM!

OTO ZASADA JEST NASZA; PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM! X2

Gdy zepsuję z klocków domek i posmutniał kumpel Tomek

Wtedy sprzeczkę tą wygaszam Lolo mówi – PRZEPRASZAM!

TRZY WAŻNE SŁOWA OGŁASZAM: PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM!

OTO ZASADA JEST NASZA; PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM! X2

Powtarzamy razem: proszę, dziękuję, przepraszam!

TRZY WAŻNE SŁOWA OGŁASZAM: PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM!

OTO ZASADA JEST NASZA; PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM! X2

.

  • Zapraszam do zabawy interaktywnej ! Zastanów się w jakiej sytuacji użyjesz słowa:
    .

Magiczne słowa – Ruletka (wordwall.net)

Jestem pewna, że dobrze Wam poszło!

.

  • Propozycja wykonania medalu za dobre maniery „Magiczne słowa”

Praca plastyczna wg wzoru .

Potrzebne będą: kolorowe kartki, nożyczki , klej, mazak.

Prośba do Rodziców. Bardzo proszę o narysowanie kresek, na kartce, pomogą one dzieciom samodzielnie wycinać po śladzie. Dzieci w dużej większości bardzo dobrze wycinają. Proszę o zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie nożyczek, pod kontrolą dorosłych. Następnie Rodzic lub rodzeństwo pisze na paskach magiczne słowa.

Dzieci samodzielnie wycinają, przyklejają, ozdabiają medal według własnego pomysłu z materiałów, które dostępne są w domu. Powodzenia!

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

..

Medal za dobre maniery „Magiczne słowa”.

Dziękuję za dzisiejsze zajęcia, życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie.

Do zobaczenia w przedszkolu.

Bogusława Sobczak

.


ŚRODA- 14.04.2021r.

  • Witajcie Wiewióreczki

(14.04.2021r.)

Zastanówcie się chwilkę nad pojęciem słowa „przyroda”. Co to jest przyroda?

Teraz spójrzcie na obrazki i powiedzcie co one przedstawiają.





To wszystko co obejrzeliście nazywamy właśnie PRZYRODĄ…

PRZYRODA

Poniżej znajdziecie obrazki – przyjrzyjcie się wszystkim dokładnie i ułóżcie w odpowiedniej kolejności ( 1 – 4 ) – policzcie wszystkie obrazki.

Do wakacji jeszcze trochę czasu… ale możemy sobie pomarzyć… a już jest coraz cieplej : )



Spróbujcie proszę ułożyć historyjkę obrazkową – rodzic oczywiście może pomóc

https://wordwall.net/pl/resource/3019552/historyjka-obrazkowa-jedziemy-na-wakacje
.

Spróbujcie jeszcze takie zadanie – mama lub tata pomogą w czytaniu a Wy kochane Dzieci spróbujcie wskazać właściwy obrazek.

https://wordwall.net/pl/resource/5988999/historyjka-kwiatki
.

  • Na zakończenie policzymy ze Smokiem Edziem

https://www.youtube.com/watch?v=d8PGGKyLt0M
.
.

  • Pozdrawiam Was cieplutko

Agnieszka Matias


WTOREK- 13.04.2021r.

Wtorek 13.04.2021rok

Witam wszystkie Wiewióreczki!

Dzisiaj zapraszam na zajęcia gimnastyczne i muzyczne.
..
..

  • Muzyczna gimnastyka. Zapraszam do zabawy.

https://youtu.be/n7OIPFcyZRU

  • Osłuchanie z piosenką pt. „Proszę, dziękuję, przepraszam”.

https://youtu.be/DL6eWrZAizQ
.

Gdy nie sięgam po zabawkę, wejść nie mogę na huśtawkę

Taką radę Wam przynoszę, Lolo mówi – PROSZĘ!
.

Gdy dostanę coś ładnego lub ktoś powie coś miłego

Wtedy dobrze się już czuję Lolo mówi – DZIĘKUJĘ!
.

TRZY WAŻNE SŁOWA OGŁASZAM: PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM!

OTO ZASADA JEST NASZA; PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM! X2
.

Gdy zepsuję z klocków domek i posmutniał kumpel Tomek

Wtedy sprzeczkę tą wygaszam Lolo mówi – PRZEPRASZAM!
.

TRZY WAŻNE SŁOWA OGŁASZAM: PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM!

OTO ZASADA JEST NASZA; PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM! X2
.

Powtarzamy razem: proszę, dziękuję, przepraszam!
.

TRZY WAŻNE SŁOWA OGŁASZAM: PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM!

OTO ZASADA JEST NASZA; PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM! X2
.

  • Można dzieciom zadać pytania:

– o jakich ważnych słowach była piosenka?

– jak na imię miał chłopiec?

– kiedy Lolo mówił, proszę, dziękuję, przepraszam?

  • Powtarzamy słowa refrenu, śpiew.

  • Czujne ucho” zabawa słuchowa

Dzieci siedzą, słuchają piosenki, zadaniem ich jest klasnąć w dłonie za każdym razem, gdy usłyszą jedno a „grzecznych słówek” .

Kolejny raz, dzieci stoją, tupią nogą kiedy usłyszą jedno z „grzecznych słówek”


 

Wskaż obrazek, kiedy możemy użyć słów: proszę, przepraszam, dziękuję….

Opowiedz co widzisz na ilustracjach.

..

  • Zabawa relaksacyjna „Wsłuchani i siebie”

Dzieci kładą się na plecy, zamykają oczy. Słuchają piosenki w ciszy, relaksują się.

https://youtu.be/kwLEwyI-JzM

 

Dziękuję za dzisiejsze zajęcia, życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie.

Bogusława Sobczak

.

.


PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

Dzień dobry Wiewióreczki!

W tym tygodniu realizujemy temat: Jestem kulturalny.

Dzisiaj przypominamy sobie znaczenie trzech magicznych słów.

Posłuchajcie uważnie wiersza pt. „Trzy magiczne słowa” wg M. Szeląg.

Trzy magiczne słowa

Zapamięta moja głowa:

Proszę, dziękuję, przepraszam –

Do mojego serca zapraszam.
..

Proszę, mówię, kiedy daję.

Dziękuję – gdy coś dostaję.

A słowo przepraszam powiem,

Gdy przykrość komuś zrobię.
..

Porozmawiajmy na temat sytuacji, w których mówimy słowa: przepraszam, proszę, dziękuję.

Można dzieciom zadać pytania: O jakich magicznych słowach była mowa w wierszu?

Co trzeba z tymi słowami zrobić? Kiedy mówimy proszę? Kiedy mówimy dziękuję?

Kiedy mówimy przepraszam?

Można nauczyć dzieci wiersza na pamięć, powtarzając kolejne wersy. Dalej, Rodzic czyta fragment wersu, dzieci dopowiadają….

,
,
,
,
,
,
,,

,

Możesz poprosić do tańca Twoją ulubioną przytulankę. Nie zapomnij na koniec zabawy podziękować.

Piosenka „Magiczne Słowa”

https://youtu.be/Iz_VSfa_VaE

Zabawa „Prawda/fałsz”
Dzieci odpowiadają na pytania podnosząc do
góry kciuk – prawda lub do dołu – fałsz:


• Gdy wchodzimy rano do sali mówimy „dobry wieczór”.
• Gdy idziemy spać mówimy rodzicom „dobranoc”.
• Idąc z przedszkola do domu mówimy „do widzenia”
• Gdy komuś zepsuję budowlę z klocków mówię „przepraszam”
• Gdy widzę panią z przedszkola mówię „smacznego”
• Gdy chcę żeby ktoś podał mi zabawkę mówię „proszę”
• Gdy zaczynam jeść śniadanie mówię wszystkim „do widzenia”
• Gdy ktoś podaje mi zabawkę mówię „dziękuję”.

Karta pracy 2 (książka) strona 28, ćwiczenie grafomotoryczne, spostrzegawczości.

Kącik Dobrego Startu wg prof. Marty Bogdanowicz

Wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowo- słuchowej.

Karta pracy Planeta dzieci, czterolatek karta 16

  • Woreczkowa orkiestra” do piosenki „Haft ludowy”. Potrzebne będą dwa woreczki do ćwiczeń (zastąpić można np. dwiema skarpetkami…itp). Będziemy śpiewać piosenkę i wystukiwać rytm na woreczkach dwoma pięściami jednocześnie ( każda pięść uderza w inny woreczek). Kolejną zwrotkę dzieci wystukują, uderzając na przemian raz jedną raz drugą pięścią.

Piosenka „Haft ludowy”

  • Graficzne odtwarzanie wzoru. Dwa paski z kartki układamy z nich ukośny krzyżyk (mogą być tasiemki, słomki, kredki, taśma klejąca itp.), następnie do piosenki, wodzimy palcem.
  • Graficzne odtwarzanie wzoru, do piosenki malujemy farbami, pędzlem po wzorze, następnie samodzielnie.

Film 1
,,

  • Haftowany ornament na stroju ludowym, dzieci uzupełniają wzór krzyżykowy na bluzeczce, następnie dowolnie ozdabiają, kolorują.

Film2
,,

Życzę miłej zabawy, pozdrawiam serdecznie! Bogusława Sobczak. 

.

.

 

JĘZYK ANGIELSKI

.

  • Hello children – witajcie dzieci

Czy pamiętacie jakie zwierzątka żyją na wsi ?

Potraficie je nazwać w języku angielskim?

  • Zaśpiewajmy piosenkę

https://youtu.be/5oYKonYBujg

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/Proszę posłuchajcie piosenki „Walk Around The Farm” i powtarzajcie nazwy zwierząt

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM


 Dołączam również filmik: What’s in the window

https://www.youtube.com/watch?v=qHzSFNk_g-E

Poszukajcie w swoich pokojach maskotek przytulanek – może znajdziecie jakieś zwierzątka, które potraficie nazwać w języku angielskim

Zabawa ruchowa: Move like…

Move like animals – na komendę

  • a dog-dziecko czworakuje, szczeka,

  • a cat-czworakuje -miauczy

  • a duck – śpiewa kwa, kwa

Udanej zabawy

Agnieszka Matias


Temat tygodnia 06.04.2021- 09.04.2021: Z KULTURĄ ZA PAN BRAT

/

PIĄTEK 09.04.2021

  • Witajcie Wiewióreczki

(09.04.2021r.)

Pamiętacie, ostatnio mówiliśmy o teatrze .

Oglądaliśmy maski teatralne…

 

Teraz czas na Wasze maski teatralne

Spróbujcie sami wykonać swoją piękną maskę. Potrzebna Wam do tego będzie pomoc Rodziców. Zrobimy maskę z masy solnej.

Do wykonania masy solnej potrzebujecie:

  • Mąka pszenna z solą w proporcjach 1:1 lub 2:1

  • Woda

  • Odrobina oleju

Stwórzcie maskę jaką sobie tylko wymarzycie, a gdy wyschnie pokolorujcie farbkami.

Wiewióreczki, sami widzicie, co się dzieje za oknem… raz świeci słońce i mamy wysokie temperatury, a za chwilę pada śnieg i myślimy o wyciąganiu kurtek zimowych..

Posłuchajcie krótkiego wiersza i porozmawiajcie z rodzicami, co znaczy przysłowie: Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata…

  • Zapraszam na zabawę z rodzicami i rodzeństwem…

Pytania do zabawy mogą być następujące:

jak odczuwalibyśmy wysoką temperaturę, jeżeli bylibyśmy na podwórku w krótkich spodenkach (np. dzieci spacerują, bawią się),

jak odczuwalibyśmy niską temperaturę, jeżeli wybieglibyśmy na dwór bez ciepłego ubrania (np. dzieci rozcierają uszy, ręce, kulą się z zimna),

jak odczuwalibyśmy niską temperaturę wychodząc na dwór w ciepłym kombinezonie, czapce, szaliku i rękawicach (np. dzieci bawią się, choć mają nieco ograniczone ruchy),

jak odczuwalibyśmy wysoką temperaturę wychodząc na dwór w bardzo ciepłym kombinezonie (np. dzieci szybko się męczą z powodu ciepła i ograniczonych ruchów).

  • Przyszła do nas wiosna … jakie jeszcze znasz pory roku? Ile ich razem mamy?

Tak dla przypomnienia …

4 pory roku z BINGO i BONGO

https://www.youtube.com/watch?v=yYva6w_cZ8A

  • Pozdrawiam Was cieplutko

Agnieszka Matias


CZWARTEK 08.04.2021

 

Witam wszystkie „Wiewióreczki”.

Dzisiaj zapraszam na zajęcia plastyczne. Pamiętacie Smoka Wawelskiego z legendy?

Posłuchajcie piosenki pt. „O Wawelskim smoku”.

https://youtu.be/UEDujCiSLYo

Smok Wawelski”

Propozycje do wykonania smoka, do wyboru. Można wykonać smoka stojącego lub ziejącego ogniem.

Potrzebne będą:

– rolki po papierze toaletowym

-kolorowe kartki ewentualnie farby

-bibuła, można zastąpić gazetą

– oczy można wykonać z kulek zrobionych z kartki…itp

Karta pracy (książka) nr 27 Podczas wykonania zadania przez dzieci, proszę zwrócić uwagę na prawidłowe trzymanie nożyczek oraz ostrożne posługiwanie się nimi pod nadzorem dorosłych.

.

.

.

.

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie, Bogusława Sobczak.


ŚRODA 07.04.2021

Temat: W teatrze

(07.04.2021r.)

Witajcie Wiewióreczki

  • Dzisiaj naszym głównym tematem jest TEATR – co to jest teatr ?co to za miejsce? Może ktoś z Was był kiedyś w teatrze? Czy Wam się podobało?

Zobaczcie jak wiele masek teatralnych mają w posiadaniu aktorzy teatralni.

  • W teatrze” M. Szeląg – słuchanie wiersza i rozmowa na temat teatru

Drodzy Rodzice, porozmawiajcie z dzieckiem na temat wiersza – (pytania pomocnicze: W jakie miejsce przeniósł nas wiersz? Po co chodzi się do teatru? Jacy bohaterowie występowali w spektaklu, o którym opowiadał wiersz? Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze?

Jakie emocje, uczucia może w nas wzbudzić przedstawienie teatralne?

  • Zabawa ruchowa „Kurtyna do góry, kurtyna w dół” –

A co to w ogóle jest kurtyna?

Dzieci maszerują po całym pokoju w rytm ulubionej piosenki, trzymając za rogi 2 dowolne chusty, materiał, apaszki, chusteczki w kształtach prostokątów lub kwadratów. Rodzic w wybranym momencie zatrzymuje muzykę i podaje hasło KURTYNA W DÓŁ! – dzieci chwytają custy za 2 rogi, wyciągają do góry ręce, stają na palcach i powoli kucają, naśladując chustą opuszczanie kurtyny. NA hasło KURTYNA W GÓRĘ! – dzieci kucają i chwytają chustę za dwa rogi, po czym powoli wstają, wyciągają ręce do góry i stają na palcach, naśladując chustą podnoszenie kurtyny.

  • Zapraszam Wiewióreczki do wykonania kilku zadań

(obrazek 1)

(obrazek 2)

  • Kochane dzieci, pobawcie się z rodzicami „w teatr” – pozbierajcie krzesełka z całego domu (6 sztuk) i ułóżcie z nich „fotele dla widowni”.

Rodzice naklejcie proszę na krzesełkach karteczki z kropkami od 1 do 6 w odpowiedniej kolejności. W osobnym woreczku przygotujcie również karteczki z kropkami od 1 do 6 – dziecko losuje karteczkę, liczy głośno wszystie kropki- musi usiąść na krzesełku odpowiadającym danym kropeczkom na kartce ( proszę, aby utrwalać z dziećmi liczebniki porzadkowe – na pierwszym, na drugim, itp.)

  • Praca w kartach pracy 2 , strona 26 – ćwiczenia grafomotoryczne, rysowanie masek po śladzie – Wiewióreczki, proszę pokolorować drugą połowę maski, tak, aby wyglądała jak pierwsza.

 

Pozdrawiam Was cieplutko

Agnieszka Matias

JĘZYK ANGIELSKI

 

  • Hello children – witajcie dzieci

Temat naszego tygodnia to …

Zwierzątka żyjące na wsi

Zwierzęta hodowlane

Poznajmy zwierzątka mieszkające na wsi….

  • Posłuchajcie piosenkę

https://youtu.be/5oYKonYBujg

Let’s make our own farm! Draw pigs, sheep, horses, cows, roosters, and more –

  • Stwórzcie własną farmę! Narysujcie świnki, owce, konie, krowy I koguty

  • (obrazek 1)

Udanej zabawy 

Agnieszka Matias


WTOREK 06.04.2021

 

Dzień dobry Wiewióreczki!

W tym tygodniu realizujemy temat: Z kulturą za pan brat!

Poznamy wartości „wiary we własne siły” jaką prezentował szewc Skuba na podstawie legendy, nabywamy umiejętności rozpoznawania własnych

emocji w różnych sytuacjach.

Zapraszam do obejrzenia teatrzyku.

Teatrzyk, „Legenda o wawelskim smoku.”

https://youtu.be/DhDphE-G-uU

Po obejrzeniu legendy można dzieciom zadać pytania:

  • Kto występował w teatrzyku?
  • Jaki straszliwy potwór mieszkał dawno temu w Krakowie?
  • Kto chciał walczyć z potworem?
  • W jaki sposób szewczyk Skuba pozbył się Smoka Wawelskiego?
  • Czy szewczyk Skuba pokonałby smoka, gdyby nie wierzył we własne siły i swój własny plan?
  • Dlaczego?
    ..
    >.

Zabawa ruchowa: „Smoku do pieczary!”. Dziecko porusza się w wymyślony sposób po pokoju, na hasło: „Smoku do pieczary!” dziecko chowa się pod koc, narzutę lub do wybranej kryjówki. Można pobawić się na zmianę z rodzeństwem.
..

Analiza sylabowa, policz ile jest sylab: Kra – ków, smok, wa- wel-ski, Sku-ba, szew- czyk, król, Krak,

Karta pracy (książka) nr 25 Wiara w siebie. Jak myślisz, jakie emocje mogą odczuwać dzieci biorące udział w przedstawieniu?

Czy lubisz występować przed publicznością?

Wytnij z bibuły kurtynę (może to być gazeta) i przyklej ją na drążku tak, aby zasłoniła scenę i aktorów.
..

Kącik Dobrego Startu wg prof. Marty Bogdanowicz.

Ćwiczenia ruchowo- – słuchowo -wzrokowe.
..

Dzieci słuchają piosenki, powtarzają tekst w rytm. Rozmowa na temat treści piosenki, sprawdzenie czy rozumieją wszystkie słowa (np.wzór krzyżykowy, strój ludowy). Dzieci krzyżują ręce na piersi (robimy krzyż ukośny).

Wspólny śpiew i rytmiczne wykonanie tekstu.

Haft ludowy”- nauka piosenki.

Spójrzcie na / bluzeczkę Oli.//

Na niej wzór jest /krzyżykowy//

Krzyżyk, obok/ niego drugi//

Ozdabiają / strój ludowy.//
..

Te krzyżyki / kolorowe//

Igłą pięknie/ wyszywane//

Wyglądają/ bardzo ładnie//

Są przez wszystkich/ podziwiane.//

Haft ludowy:–> Film

Jak powstaje haft ludowy? Wzór krzyżykowy:

https://youtu.be/lkHndCIj0HI

Haftowane są obrusy, serwety, stroje ludowe…

..
.
..
.
.
.

.

.

.
>

.

.

.
>>

Haft krzyżykowy:

haft krzyżykowy

Następnie dzieci wyklejają czterolatek, wzór 16 materiałami dostępnymi w domu: bikułą, plasteliną, mogą również pokolorować kredkami ( do wyboru).

Życzę miłej zabawy!

Pozdrawiam serdecznie Bogusława Sobczak.




Temat tygodnia 29.03.2021- 02.04.2021: WIELKANOC

 

PIĄTEK 02.04.2021

Witajcie Wiewióreczki

(02.04.2021r.)

  • Drogie Dzieci, jak wiecie nieodłącznym symbolem Świąt Wielkanocnych są jajka.

Skąd mamy jajka? Kto wykluje się z jajka?  Z czego składa się jajko ? Co można z niego zrobić?  Na pewno znacie odpowiedź na te pytania , ale popatrzcie na film https://youtu.be/lIWDCkbVQ6A

Porozmawiajcie z rodzicami na temat bajki.

  • Mała zabawa plastyczna – stwórz pisankę – ozdóbcie proszę jajko według własnego pomysłu – mogą to być farby, kredki, plastelina, cokolwiek macie pod ręką (obrazek do pobrania)

A teraz pobawimy się w „małe eksperymenty” z jajkami ….

Jak oddzielić żółtko do białka?” – zabawa badawcza

Rodzic prezentuje dziecku sposób oddzielenia białka od żółtka w tradycyjny sposób z wykorzystaniem dwóch części jajek – skorupek. Następnie, prezentuje inny sposób, w jaki można to zrobić – wystarczą dwa naczynia i plastikowa butelka – https://youtu.be/dtsnC2am0_w

Spróbujcie Wiewióreczki zrobić tą czynność samodzielnie.

  • KRĘCONE JAJKA– przygotujcie 2 jajka – jedno surowe drugie ugotowane, połóżcie je na stole i mocno zakręćcie jednocześnie. Które jajko kręci się szybciej i dłużej, jak myślicie, dlaczego tak jest?
    ..
  • SPACERUJĄCE JAJKO– do szerokiego słoika należy wlać wodę, potem delikatnie włożyć jajko, następnie wsypać sól i zamieszać- co dzieje się z jajkiem. Można dosypać więcej soli, obserwować ,,zachowanie” jajka
    ..
  • CZARY-MARY Z JAJKIEM-przygotować butelkę , jajko na twardo, świeczkę urodzinową.. Należy obrać ugotowane  jajko, dziecko próbuje włożyć jajko do butelki, jajko się nie mieści. Należy wbić w jajko (z wąskiej) strony świeczkę urodzinową, zapalić ją i nałożyć na nią butelkę, po zgaśnięciu świeczki jajko zostanie zassane do środka butelki.
    ..
  • GUMOWE JAJKO– przygotować: surowe jajko, słoik, ocet. Do połowy słoika należy wlać ocet, w to składamy jajko, odstawiamy na 24 godziny, obserwując co jakiś czas co dzieje się z jajkiem. Po odczekaniu doby ostrożnie wyjmujemy jajko ze słoika (jest śliskie). Jajko nie ma skorupki, podświetlając je można zobaczyć gdzie jest żółtko. Jajko jest elastyczne odbija się jak piłeczka ( na blacie stołu).
    ..

Obejrzyjcie proszę filmik  https://youtu.be/dtsnC2am0_w
..

Życzę udanej zabawy, mnóstwa wrażeń i doświadczeń!
..

  • Ostatnie zadanie to przeprowadzenie dziewczynki przez labirynt do domu tak, aby po drodze zebrała do koszyczka wszystkie pisanki. Następnie proszę Was, żebyście narysowali w ramce tyle kresek, ile pisanek zebrała dziewczynka (KP2.24 – Karty pracy, strona 24)
    ..

Pozdrawiam Was ciepło i życzę wszystkim – Dzieciom oraz Rodzicom
– spokojnych, a przede wszystkim Zdrowych Świąt Wielkanocnych

Agnieszka Matias



CZWARTEK 01.04.2021

 

Witam wszystkie Wiewióreczki!

Temat tygodnia : Wielkanoc

Zapraszam na zajęcia plastyczne.

Co dzisiaj zrobimy?

Zagadka:

Puszyste, żółciutkie jest ono calutkie.

Dzióbek ma tyci, skrzydła malutkie.

Wykluło się z jajka o samym świcie.

Kim jest maleństwo? Jak myślicie?

Tak to jest słoń………………….

Pryma Aprilis, bo się pomylisz. Dobrze odgadliście to kurczątko. Dzisiaj mamy taki dzień, że możemy robić sobie psikusy. Prima Aprilis…bo się pomylisz.

A może Ty zrobisz dzisiaj komuś psikusa?

Piosenka wprowadzająca:

https://youtu.be/SE8-tteo9wg

  • Piórko kurczątka” – zabawa ruchowa. Jeśli znajdziesz piórko w domu. Słuchaj piosenki i baw się piórkiem, kiedy zatrzymamy utwór – pauza, dziecko podnosi dłoń i puszcza piórko, łapie do miseczki zrobionej z dłoni. Można też dmuchać na piórko unosząc je do góry.
  • Kurczątka” – praca plastyczna.

Potrzebne będą:

– kartka, farby, pędzel, ziemniak do stemplowania farbą

Stemplowanie przeciętym ziemniakiem na pół, farbą. Można wykonać kilka na jednej kartce. Kiedy farba wyschnie, domalować brakujące elementy (dziobek, oczka, nóżki). Jeśli w domu są piórka, przykleić. Po wykonaniu pracy, powieś w swoim pokoju w widocznym miejscu.

  • Karty pracy nr2 (książka), str. 23

Pokoloruj obrazek, wytnij wzdłuż linii na odwrocie, ułóż i przyklej na kartce.

Podczas kolorowania, wycinania, proszę zwrócić uwagę na prawidłowe trzymanie kredki, nożyczek.

Miłej zabawy!

Pozdrawiam Was serdecznie. Bogusława Sobczak.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Hello children

Drogie dzieci – w tym tygodniu poznamy słownictwo związane ze Świętami Wielkanocnymi: Easter

Rymowanka: „Easter Bunny Hop, hop” –

Dzieci mogą podskakiwać na słowa hop, a na Easter Bunny udawać zajączka poprzez przyłożenie dłoni z dwoma palcami do głowy. To the sky – wskazuje palcem niebo. Na końcu, gdy mówimy słowa „You are a friend of mine” krzyżujemy ręce na klatce piersiowej.

Hop, hop, Easter Bunny

Hop, hop, to the sky

hop, hop, Easter Bunny

You are a friend of mine!!

Teraz troszkę tańców z małym wielkanocnym zajączkiem …

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Zadanie plastyczne – Proszę wydrukować kartę pracy. Dzieci rysują zajączka po śladzie i kolorują ( obrazek )

HAPPY EASTER !!!

Udanej zabawy

Agnieszka Matias


WTOREK- 30.03.2021r.

Witam wszystkie Wiewióreczki!

Temat tygodnia : Wielkanoc.

W ubiegłym tygodniu poznaliśmy tradycje WIELKANOCNE, w tym tygodniu kontynuacja tematu.

Dzisiaj zapraszam na zestaw ćwiczeń gimnastycznych i zajęcia muzyczne.

Zabawy można poćwiczyć jeszcze przed Wielkanocą, powtórnie można wybrane wykorzystać podczas dni świątecznych.

Waletka/wybitka

To zabawa wielkanocna, która odbywa się każdego roku pewnie w każdym domu, w którym są dzieci, choć jej nazwa brzmi nieco tajemniczo… Waletka to nic innego jak stukanie się ugotowanymi jajkami, by stłuc jajka przeciwników. Wygrywa ten, czyje jajko jest najmniej uszkodzone. Po zabawie wszystkie rozbite jajka najlepiej od razu obrać (dobra zabawa – obieranie ze skorupki! Zarazem ćwiczenia manualne) i zjeść.

Poszukiwacze słodkich skarbów

W tej zabawie bardzo chętnie biorą udział wszystkie dzieci. Każde otrzymuje swój koszyk i musi odnaleźć czekoladowe jajka poukrywane w różnych dziwnych miejscach w całym domu (albo w ogródku). Tu nie ma wygranych i przegranych, liczy się dobra zabawa, a nagrodą jest liczba jajek, którą się znalazło. Po zabawie można je bezkarnie spałaszować.

Turlanie jajkami

Każdy gracz dostaje jedno jajko ugotowane lub sztuczną pisankę i na trzy cztery wypuszcza je z dłoni tak, by poturlało się do przodu. Wygrywa ten, czyje jajko przeturlało się najdalej. Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.

Wyścigi z jajkami na łyżkach

To zabawa wielkanocna, która bywa zapożyczana również na pikniki rodzinne z wielu innych okazji. Na starcie zawodnicy (rodzice, rodzeństwo) otrzymują po łyżce, na nią położyć jajko. Kto dojdzie pierwszy do mety (lub najdalej ze wszystkich) z nierozbitym jajkiem, (można zastąpić sztuczną pisanką) wygrywa.

 

Rzucanie jajkami do celu

Szykujemy koszyk, lub pojemnik, do którego następnie każdy po kolei próbuje trafić jajkiem (sztuczną pisanką).

Zabawy z zajączkiem wielkanocnym

Według tradycji zajączek wielkanocny chodzi z koszyczkiem i zostawia dzieciom prezenty, np. w postaci słodyczy. Ten wielkanocny symbol może być też elementem zabaw dla dzieci. Oto kilka pomysłów na takie zabawy: 

Zajączkowa przeprawa

Uczestnicy muszą pomóc zajączkowi przedostać się przez rzekę na drugą stronę za pomocą tratwy. Dzieci (np. z rodzeństwem) siedzą na gazetach i mają za zadanie poruszać się tak, jakby płynęły tratwą – muszą odpowiednio wiosłować, przechylając się do przodu i do tyłu. Na ich kolanach siedzi zajączek. Dzieci muszą przedostać się do wyznaczonego miejsca, cały czas pilnując, żeby zajączek nie spadł.

Zajączek tańczy

Za pomocą ulubionej wyliczanki wybierzcie spośród siebie „zajączka”. Gdy już to zrobicie – wszyscy uczestnicy zabawy muszą złapać się za ręce. „Zajączek” zostaje w środku i tańczy. Jego zadaniem jest jak najszybciej wydostać się z koła. Ten, kto wypuści „Zajączka” z koła, zajmuje jego miejsce.

Zajączkowy tor przeszkód lub wg własnego pomysłu

Taki tor przeszkód możecie ułożyć np. z poduszek. Uczestnicy mają za zadanie ominąć przeszkody, kicając (zamiast tradycyjnego biegu).

  • Piosenka do w/w zabaw ruchowych

https://youtu.be/t-jVEPrPR9c

Osłuchanie z piosenką „Zając”

Po wysłuchaniu można dzieciom zadać pytania:

– O kim była piosenka?

– Jakie ma uszy zając, nosek, ile oczek?

– Co robi każdy zając?

– Ile zrobił skoków?

Powtarzanie tekstu, uczymy się fragmentu piosenki.

Zając długie uszy ma, tra la, la, tra la, la

Nosek słodki oczka dwa hopsa, hopsa, hopsasa.

Każdy zając skacze hop! Hop, hop, hop!

1 skok, 2 skok, Teraz wszyscy hop!

Zabawa dźwiękonaśladowcza do piosenki. Pokazywanie wg treści do piosenki, śpiew.

Czekoladowy zajączek wielkanocny:

  • Posadź zajączka” –zabawy w zakresie utrwalania orientacji w przestrzeni.

Dziecko bierze zajączka (maskotkę, czekoladowego lub narysowanego – wyciętego). Do słuchanej piosenki tańczy na przerwę w muzyce wykonuje zadanie: posadź zajączka na krześle, pod krzesłem, obok lalki, pod stołem, w koszyczki itp…..

  • Karty pracy 2 (książka), str. 21
  • Nakrywanie do świątecznego stołu. Wykorzystaj naklejki znajdujące się w środku książki nr 21. Nazwij potrawy, które znajdą się na świątecznym stole. Jakie pamiętasz tradycje związane z Wielkanocą?

Dla chętnych

  • Wielkanocny zając pachnący czekoladą” – malowanie sylwety zająca pędzlem maczanym w kakao rozpuszczonym w wodzie im mniej wody zając będzie bardziej wyrazisty.

Miłej zabawy!

Pozdrawiam Was serdecznie. Bogusława Sobczak.

`


PONIEDZIAŁEK- 29.03.2021r.

 

Witam wszystkie Wiewióreczki!

 

Temat tygodnia : Wielkanoc.

W ubiegłym tygodniu poznaliśmy tradycje WIELKANOCNE, w tym tygodniu kontynuacja tematu.

  • Kącik Dobrego Startu wg. prof. Marty Bogdanowicz.

– „Taniec ze wstążką” ćwiczenia ruchowo-słuchowe.

Potrzebna będzie wstążka, tasiemka lub długi pasek gazety. Przypominamy co to jest pisanka. Do utworu „Wzór na pisance”

dzieci śpiewają znaną im piosenkę i kręcą wstążką koło „rysując” wstążką pisankę. Aja, jaj…..

– Karta pracy z wzorem pisanki KDS wzór 15 Dzieci kreślą kształt pisanki w powietrzu ( prawą i lewą dłonią).

– Niegraficzne odtwarzanie wzoru. Można dzieciom przygotować tacę z wysypaną kasza manną lub inną do rysowania palcem. Dziecko rysuje pisankę palcem jak na wzorze (wielokrotnie) – Karta pracy, wzór 15 podczas słuchania piosenki.

– Graficzne odtwarzanie wzoru. Dzieci słuchają piosenki „Wzorek na pisance” i próbują narysować na białej kartce dalej karta pracy nr 15.

– Następnie obracają kartkę z ilustracją przedstawiającą koszyczek wielkanocny, dorysowują do koszyczka wyuczoną pisankę i ją ozdabiają, kolorują koszyczek.

Instrukcja do wykonania Karty pracy nr 15 .:

 

–> Film1

–> Film2

–> Film3

  • Słuchanie wiersza pt. Śmigus” wg Marii Konopnickiej:

Panieneczka mała

Rano dzisiaj wstała:

Śmigus! Śmigus!

Dyngus! Dyngus!

Bo się wody bała.

Panieneczka mała

W kątek się schowała!

Śmigus! Śmigus!

Dyngus! Dyngus!

Bo się wody bała!

Panieneczka mała

Sukienkę zmaczała:

Śmigus! Śmigus!

Dyngus! Dyngus!

Choć się wody bała.

Po wysłuchaniu wiersza można dziecku zadać pytania:

– O jakiej tradycji była mowa w wierszu? Kto wstał rano? Czego bała się Panieneczka? Gdzie się schowała? Co zmoczyła Panieneczka? Dzieci starają się odpowiadać na pytanie budując proste zdania.

 

Śmigus – Dyngus – polska tradycja.

https://youtu.be/MXr5pWMtKqc

  • Śmigusówki” dziecko ogląda jakie w domu znajdują się „Śmigusówki”, opisuje nazywa ( można przygotować dziecku z plastikowej butelki). Zabawy z wodą: dziecko napełnia wodą, w bezpiecznym miejscu na przykład w wannie oblewa swoje wybrane zabawki, które są łatwe do wysuszenia. Miłej zabawy!
    ….
  • Kolorowanka dla chętnych

Pozdrawiam Was serdecznie. Bogusława Sobczak.