..

Temat tygodnia 12.04.2021- 16.04.2021:

..

PIĄTEK – 16.04.2021r.

Edukacja plastyczna

Temat: W świecie kultury1. Kulturalny wieczór-rozmowa o kulturze na podstawie opowiadania: ,,Co to znaczy być kulturalnym? Opowiadanie przesłane dla rodziców

– burza mózgów

2. Odszukaj magiczne słowa:

https://www.youtube.com/watch?v=Iz_VSfa_VaE

3. Praca z KP4. 2-3

4. Zabawa logopedyczna:,,Robimy porządki”

Rodzic tnie razem z dzieckiem kolorowe kartki na na 1,5cm na 1,5 cm. Rozrzuca na dywanie. Dziecko za pomocą plastikowej rurki przenosi kolorowe papierki do kubeczka.

Miłej zabawy ,,króliczki”

 

  • Witajcie Króliczki

(16.04.2021r.)

W MUZEUM…

Co to jest muzeum? Co się tam znajduje? Czy byliście kiedyś w muzeum?

Wirtualny spacer po MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO…

https://www.1944.pl/artykul/wirtualne-muzeum,4828.html

Zobaczcie proszę film edukacyjny „Muzeum oczami dziecka

https://www.youtube.com/watch?v=3k0z0fP05xs

  • Spróbujcie ułożyć słowo MUZEUM – przyjrzyjcie się dłużej literom i ułóżcie bez podglądania : )

https://wordwall.net/pl/resource/14060629/litery

  • Posągi – zabawa ruchowa

Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju, na hasło rodzica POSĄGI – dziecko się zatrzymuje, przyjmuje dowolną pozę i pozostaje w niej nieruchomo do czasu, gdy usłyszą hasło rodzica DZIECKO – zabawę powtarzamy kilka razy.

  • Praca w zeszycie grafomotorycznym, strona 62 – rozwijanie sprawności grafomotorycznej – rysowanie obrazka po śladzie, szukanie właściwego cienia

  • Przygotujcie plastelinę i stwórzcie eksponat …

a co to takiego jest eksponat?

EKSPONAT –  przedmiot wystawiony do oglądania w muzeumna wystawiepokazie

POWODZENIA !!

Miłej pracy

  • Pozdrawiam Was serdecznie,

Agnieszka Matias


CZWARTEK- 15.04.2021r.

  • Witajcie Króliczki

(15.04.2021r.)

 

  • Ostatnio mówiliśmy o TEATRZE – powiedzcie swoim zdaniem co to jest teatr?

Poniżej kilka ciekawych zadań dla Was Króliczki

Zadanie 1

Zadanie 2

Zapisz wynik cyfrą lub kreskami ( tak jak w przedszkolu : ) )

Zadanie 3

Zadanie 4

Mam nadzieję, że wszystkim świetnie poszło !

.

  • Praca w kartach pracy nr 4 , strona 5 – przeliczanie elementów, odzwierciedlenie liczby za pomocą symboli – rozwijanie percepcji wzrokowej

  • Praca w zeszycie grafomotorycznym , strona 61 – rysowanie obrazka po kropkach i po śladzie – rozwijanie sprawności grafomotorycznej

  • Zabawa z kodowaniem „Maska teatralna”

Drodzy Rodzice, narysujcie planszę 5×5 – tak jak na obrazku poniżej- narysujcie lub wydrukujcie na wskazanych polach rysunek dziecka i masek. Przygotujcie lub wydrukujcie kilka strzałek ( w prawo, w lewo, w górę, w dół )

Zadaniem dzieci jest wyznaczenie drogi prowadzącej od dziecka do masek. Dziecko układa strzałki kierunkowe tak, aby dojść do masek . Za każdym razem głośno mówią co robią, np. krok do przodu, krok do tyłu, w prawą stronę, w lewą stronę. Następnie wyznaczają inne drogi. Możecie bawić się dowolnie : )

  • Pozdrawiam Was serdecznie,

Agnieszka Matias

 


ŚRODA- 14.04.2021r.

WTOREK- 13.04.2021r.

  • Witajcie Króliczki

(13.04.2021r.)

  • Dzisiaj naszym głównym tematem jest TEATR – co to jest teatr ?co to za miejsce? Może ktoś z Was był kiedyś w teatrze? Czy Wam się podobało?

  • Po co jest teatr” ( Joanna Kulmowa)

– słuchanie wiersza i rozmowa na temat teatru

Ta drabina to schody do nieba,

A ta miska pod schodami to księżyc.

Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,
a z garnków są hełmy rycerzy.

Ale kto w te czary nie uwierzy?

TO jest teatr.
.

A teatr jest po to,

Żeby wszystko było inne niż dotąd.

Żeby iść do domu w zamyśleniu,

W zachwycie.

I już zawsze w misce księżyc widzieć….
.
.

Rozmowa na temat utworu – pytania:

  • O jakim miejscu opowiada wiersz?

  • Co niezwykłego dzieje się w teatrze?

  • Po co jest teatr?

TEATR

Poznajcie kilka pojęć związanych z teatrem…

   

  • Kochane dzieci, pobawcie się z rodzicami „w teatr” – pozbierajcie krzesełka z całego domu (6 sztuk) i ułóżcie z nich „fotele dla widowni”.

Rodzice naklejcie proszę na krzesełkach karteczki z kropkami od 1 do 6 w odpowiedniej kolejności. W osobnym woreczku przygotujcie również karteczki z kropkami od 1 do 6 – dziecko losuje karteczkę, liczy głośno wszystie kropki- musi usiąść na krzesełku odpowiadającym danym kropeczkom na kartce ( proszę, aby utrwalać z dziećmi liczebniki porzadkowe – na pierwszym, na drugim, itp.)
.
.

Możecie również narysować, pokolorować i wyciąć bilety do teatru – podpiszcie je od 1 do 6 – zabawa polega na wymianie biletami z rodzicami i wydawaniu poleceń – Mamusiu – usiądź proszę na pierwszym..(…) czwartym..krześle. , córeczko/synku usiądź na krześle nr 6 lub na szóstym krześle. Możemy również używać cyfr w języku angielskim .

  • Zabawy z klamerkami

Kochane Dzieci, poszukajcie w domu klamerki – dziś będziemy je wykorzystywać nie do prania, ale do liczenia : )
.

Poproście rodziców lub spróbujcie sami zapisać cyfry od 1 do10, następnie losujcie cyfry i przyczepiajcie tyle klamerek ile wskazuje cyfra.


  • Ćwiczymy liczenie, ale i nasze rączki : )

  • Pozdrawiam Was serdecznie,

Agnieszka Matias

.

..


PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

12.04. poniedziałek : W kinie

1. W kinie – słuchanie wiersza, rozmowa na temat wiersza.

Jak należy zachowywać się w kinie? Do wyboru przez rodziców.

https://www.youtube.com/watch?v=OakcuTebryk

https://www.youtube.com/watch?v=GCc336fbNN8

Jak powstaje film.

https://www.youtube.com/watch?v=8WRXi4zn5ZQ

2. Zabawa ruchowa ,,głowa ramiona”

3. Praca z KP4 s. 4, czytanie globalne wyrazu f o t e l, zapoznanie z literą F, f

4. Muzyka Filmowa- rozwiązywanie zagadek słuchowych

https://www.youtube.com/results?search_query=Muzyka+filmowa+dla+dzieci+zagadki

5. Szukamy wyrazów rozpoczynających się na głoskę f.

6. Zagadki słuchowe: jeśli słyszysz głoskę ,,f’’ klaśnij:

fajka, mapa, flet, muffinka, Franek, szafka, spodnie, kwiaty.

Miłej zabawy ,,króliczki”

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

  • Hello children ! – witajcie dzieci

  • Czy pamiętacie jakie zwierzątka żyją na wsi ?

Potraficie je nazwać w języku angielskim?


  • Posłuchajcie i się poruszajcie : )

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

  • Śpiewamy

https://youtu.be/5oYKonYBujg

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/
/

/

/

/

  • Proszę posłuchajcie piosenki „Walk Around The Farm” i powtarzajcie nazwy zwierząt

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

 Dołączam również filmik: What’s in the window

https://www.youtube.com/watch?v=qHzSFNk_g-E
..

  • Znajdź i pokoloruj taki sam obrazek. Nazwij pokolorowane zwierzęta.

.
–> obrazek

 

Udanej zabawy

BYE – BYE !

Agnieszka Matias


Temat tygodnia 06.04.2021- 09.04.2021: PRACA ROLNIKA

..

PIĄTEK 09.04.2021

Temat: Rolnik- producent żywności.

https://www.youtube.com/watch?v=7_2NNcSqu5w

Skąd się biorą produkty ekologiczne?

Wymień produkty ekologiczne?

Skąd się bierze nabiał ekologiczny?

Dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia: KP 3s. 39

2. Zabawa ekologiczna.

Zapakuj do torby produkty ekologiczne potrzebne do śniadania?/ praca plastyczna/

3. Dopowiedz i zrób- zabawa z rymami.

Powiedz: ,,prosię’’ i podrap się po nosie,

Powiedz: ,,koń’’ i wyciągnij do mnie dłoń,

Powiedz: ,, krowy” i dotknij palcem głowy,

Powiedz: ,, króliczki” i nadmij policzki,

Powiedz: ,,kaczuszka’’ i dotknij łokciem brzuszka,

Powiedz: ,,psy’’ i klaśnij raz, dwa, trzy.

4. Praca grafomotoryczna ZG S. 56

Miłej zabawy ,,Króliczki”

..

  • Witajcie Króliczki

(09.04.2021r.)

  • Dopowiedz i zrób sam…” – rodzic czyta, dziecko wykonuje; następnie rodzic mówi tylko nazwę zwierzątka – dziecko próbuje dokończyć zdanie i wykonuje zadanie

Powiedz „prosię” – i podrap się po nosie

Powiedz „koń” – i wyciągnij do mnie dłoń

Powiedz „krowy” – i dotknij palcem głowy

Powiedz „króliczki” – i nadmij policzki

Powiedz „kaczuszka” – i dotknij łokciem brzuszka

Powiedz „psy” – i klaśnij – raz, dwa, trzy.

  • Zagadki słuchowe – „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”

https://youtu.be/vQbS0Dm0CjA

  • Obejrzyjcie proszę filmik-piosenkę na temat pysznych rzeczy, które dają nam zwierzęta wiejskie i wykonajcie zadanie

https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4

  • Proszę wykonajcie teraz zadanie w kartach pracy 3 , strona 39 – dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia – nazwijcie proszę wszystkie produkty jakie widzicie, następnie dopasujcie do odpowiedniego zwierzątka przy użyciu figur geometrycznych – tutaj również proszę głośno nazwać wszystkie figury. Której figury brakuje?
    ,,,

  • Praca w zeszycie grafomotorycznym strona 56 – rysowanie drogi traktorów w tunelu

  • Praca plastyczna „Kura”

Odrysujcie swoją rączkę na białej kartce..

Spróbujcie narysować środek zgodnie z obrazkiem – rodzice mogą pomóc : )

Wytnijcie ..

Teraz dodatki…

Wytnij…

Następnie przyklej dzióbek i dodatek do pięknej kury

Z rolki po papierze toaletowym wycinamy pasek i nacinamy go w dwóch miejscach

Nakładamy kurę na podkładkę…

A z zielonej kartki wycinamy trawkę… możecie wymyślić inną trawę – z bibuły bądź pokolorować farbką zieloną.

  • Kura gotowa!

 

Miłej i owocnej pracy!

  • Pozdrawiam Was serdecznie,

Agnieszka Matias


 

CZWARTEK 08.04.2021

Temat: Co dzieje się w zagrodzie?

1. https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA

2. Cztery pory roku -zabawa przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=69B_ZJ37PYw

3. Zwierzęta gospodarskie

https://www.youtube.com/watch?v=efqoaJvBjWU

czytanie globalne: kot, pies, królik, , koń, osioł, , świnia, kurczak, koza

– rozpoznawanie, naśladowanie głosów zwierząt gospodarskich,

4. Karty pracy s. 37

Miłej zabawy ,,Króliczki”
..
..

 

  • Witajcie Króliczki

Uczę się wskazywać przyczynę i przewidywać skutek. Zaczynam się orientować, jakie zmiany są odwracalne

(08.04.2021r.)

Celem dzisiejszych zajęć będzie łączenie przyczyny ze skutkiem i przewidywanie – to bywa po tym, jak to zrobię, będzie tak, jest tak, bo wcześniej zrobiłem to; ustalanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych

  • Drodzy rodzice, przygotujcie proszę dwie miski z wodą – w jednej woda czysta, a w drugiej osolona. Pod przykryciem spodek z solą. Dziecko podchodzi do miseczek i kosztuje po kolei wody z pierwszej miski i z drugiej. Dziecko wypowiada się co zauważył . Rozmowa na temat tego, co zmieniło smak wody

( pokazujemy dziecku sól) – może dziecko spróbuje soli? Jak myślicie, jeżeli woda jest już posolona, to da się teraz wyjąć sól z wody, żeby była mniej słona?
..
..

Rodzice, następnie przygotujcie 3 miski z wodą – czystą, z sokiem z cytryny i osłodzona. Pod przykryciem na spodku cukier i rozkrojona cytryna. Dziecko ponownie próbuje wody z każdej miseczki i wypowiada się. Następnie razem nazywajcie smak wody .. – ta woda jest …( słodka, kwaśna..itp)

Pytania: Co zmieniło smak wody? Jak myślicie, czy da się wyjąć sok cytrynowy z wody i sprawić, żeby woda nie była kwaśna? A może wyjmiemy cukier z wody, aby nie była taka słodka? Czy coś możemy zmienić ?

  • Teraz pobawimy się klockami ( najlepiej drewnianymi) . Zbudujcie wieżę z 6 klocków, następnie przekształćcie ją w bramę, a teraz ponownie wieżę.

I powtórzcie tę czynność kilka razy. Co zauważyliście? Czy łatwo jest przestawić klocki, tak żeby z bramy była wieża, a z wieży brama i znowu wieża?

A jak to jest z kartką papieru?

Mamy całą kartkę papieru ( rodzic zgina kartkę zgodnie z rysunkiem)

Czy da się tak zrobić, żeby kartka była taka, jak na początku?

A teraz będzie inaczej… (rodzic rozdziera kartkę na 3 części i pokazuje dziecku). Co się stało z kartką? Co się zmieniło?

Czy teraz można coś zrobić, żeby kartka była ponownie cała?

  • Przygotujcie koszyk lub torebkę i pudełko z samochodami lub laleczkami ( czego macie większą ilość – mogą być kasztany, kredki ).

Patrzcie, liczcie i słuchajcie.

  • Rodzic wkłada do pudełka 4 samochody – dziecko widzi i słyszy. Teraz dziecko zamyka oczy i rodzic wkłada 3 samochody – dziecko nie widzi, ale słyszy – dziecko otwiera oczy – Co się zmieniło? Ile teraz w pudełku jest aut?
  • Rodzic wkłada do pudełka 8 aut. Dziecko zamyka oczy, rodzic wyjmuje trzy i trzyma je w dłoni. Dziecko otwiera oczy i przelicza i mówi co się stało. Liczy ile zostało, ile zostało zabrane.

  • Wszystkie auta są w pudełku. Rodzic pokazuje na palcach daną liczbę a dziecko głośno przelicza i wyjmuję tą ilość samochodów, którą wskazał rodzic.

  • Kilka pomysłów dla Was Króliczki na zabawę z matematyką

https://www.youtube.com/watch?v=R7LdKzYSncw

Zabawy matematyczne dla dzieci, pomysły na naukę matematyki, dodawanie i poznawanie cyferek

  • Pozdrawiam Was serdecznie,

Agnieszka Matias

 


ŚRODA 07.04.2021

Temat: Co dzieje się w kurniku?

1. Zwierzęta na wsi: prezentacja

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

2. Słuchanie piosenki

– ćwiczenia na sylabach

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

3. Zabawy matematyczne:

W chlewie są 4 świnki i 4 prosięta. Ile zwierząt mieszka w chlewiku?

W stajni stoją 3 klacze i 4 ogiery. Ile koni stoi w stajni?

W kurniku na najniższej grzędzie jest 5 kur a na najwyższej są 2 kury. Ile jest kur w kurniku?

4. Zabawa przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

Miłej zabawy ,,Króliczki”

 

  • Hello children – witajcie dzieci

Temat naszego tygodnia to …

Zwierzątka żyjące na wsi

Zwierzęta hodowlane

Poznajmy zwierzątka mieszkające na wsi….

  • Posłuchajcie i się poruszajcie : )

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

 

 

  • Let’s make our own farm! Draw pigs, sheep, horses, cows, roosters, and more –
  • Stwórzcie własną farmę! Narysujcie świnki, owce, konie, krowy I koguty

  • (obrazek 1)
  • Zapraszam do wysłuchania i obejrzenia piosenki „The animals on the farm”
  • https://youtu.be/zXEq-QO3xTg
  • I ostatnie zadanie do wykonania – Color and match – pokoloruj i połącz.
  • (obrazek 2)

W wolnej chwili pokolorujcie obrazki i nazywajcie zwierzątka ,

..

Chętnych zapraszam do gry planszowej FARM ANIMALS

(board game)

Farm Animals

Udanej zabawy 

Agnieszka Matias


WTOREK 06.04.2021

Witajcie Króliczki

(Temat: Co się dzieje w zagrodzie?)

(06.04.2021r.)

Zapraszam do wspólnej zabawy:

  • To dom dla…” – zabawa dydaktyczna – zadaniem dzieci jest dokończyć zdanie i wskazać odpowiedni obrazek

Obora to dom dla ….

Buda to dom dla ….

Kurnik to dom dla ….

Stajnia to dom dla …

Rolnik mieszka w ….

.
>
>
>

.

.

.

..

.
.

 

 

 


>>
>>
.
.
.

.

>
>
>
>
>
>DOMEK

>

>

Brawo ! Na pewno świetnie sobie poradziliście z tym zadaniem.

  • Posłuchajcie wiersza „Dlaczego cielę ogonem miele?” – słuchanie wiersza Wandy Chotomskiej

W cielętniku stoi cielę

Ogonem w kółko miele.

Prosiak wyrwał się z chlewika

– Czy to cielę spadło z byka?

Nikt ogonem tak nie miele,

Więc dlaczego miele cielę?

Przyszła koza, furtkę bodzie:

-Pewnie nudno mu w zagrodzie.

Mnie się zdaję, że to cielę

Z nudów tak ogonem miele.

– Z nudów?

– Z nudów!

– Może z głodu?

Wlazło cielę do ogrodu,

Zjadło mlecz i seradelę

I ogonem dalej miele.

Przyleciała gęś z gąsiorem.

– Czy to cielę nie jest chore?

Może zjadło wilcze ziele

I ogonem przez to miele?

– Wilcze ziele? Nie, aniele,

Ciele jadło seradelę.

– Może zjadło jej za wiele?

– Może to przez decybele?

– Może to przez tik nerwowy?

– Może tęskno mu do krowy?

Przyszły kury, indyk, kaczor,

Wszyscy gdaczą, męczą, kwaczą,

Strasznie martwią się cielęciem

Indyk z kozą, gęś z prosięciem.

Aż z pastwiska przybiegł źrebak

I rzekł:

– Martwić się nie trzeba,

Tylko trzeba spytać cielę,

Czemu tak ogonem miele.

No, bo jeśli w kółko miele,

Ma w tym chyba jakieś cele.

– MAM! – kiwnęło głową cielę –

Robię muchom karuzelę.

Drodzy Rodzice – wytłumaczcie proszę dzieciom trudne słowa: seradela – gatunek rośliny, decybele – hałas); porozmawiajcie z dziećmi na temat wiersza ( pytania pomocnicze: O czym jest wiersz? , Czego chcą się dowiedzieć zwierzęta? Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu? Jakie odgłosy wydają te zwierzęta? Co zaproponował źrebak? Dlaczego cielę miele ogonem?)

  • Kochane dzieci – teraz kilka zadań dla Was

(Rodzice, jeśli nie macie możliwości wydruku, dziecko może paluszkiem pokazywać co do czego pasuje : ) )

(Obrazek 1)

(Obrazek 2)

Możecie wpisać cyfrę lub tyle kresek ile jest danych zwierząt.

(obrazek 3)

(obrazek 4)

  • A teraz trochę ruchu …

Zrób tyle, ile słyszysz…” – rodzic klaszcze w dłonie dowolną ilość razy – dziecko wykonuje jakieś zadanie ruchowe (wcześniej ustalone, np. przysiad, skłon, pajacyk, podskok itp.)

  • Praca w kartach pracy 3 – strona 37 – przeliczanie elementów – dzieci szukają na ilustracji podanych zwierząt i kolorują liczbę pól odpowiadającą liczbie odnalezionych zwierząt każdego rodzaju

  • Praca w zeszycie grafomotorycznym – strona 55 – dzieci rysują obrazek po śladzie i kolorują jaja. Następnie rysują szlaczek po śladzie.
  • Dla chętnych dzieci kilka zadań do wykonania 

 

 

obrazek 5               obrazek 6

Pozdrawiam Was serdecznie,

Agnieszka Matias

 

Temat: Praca rolnika

1. Praca rolnika- film

https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc

Szukamy odpowiedzi na pytania: kto to jest rolnik? Czym zajmuje się rolnik?

Jakie zwierzęta mieszkają na wsi?

2. Wiosna, lato, jesień i zima cechy charakterystyczne dla każdej pory roku

– rozwiązywanie zagadek ,,4 pory roku”

https://www.youtube.com/watch?v=yYva6w_cZ8A

3. Praca w kartach pracy s. 35

4. Zabawa słowno- ruchowa / podskocz tyle razy, ile jest sylab:

farma, rolnik, kura, traktor, krowa

Miłej zabawy ,, Króliczki”

 


..

Temat tygodnia 29.03.2021- 02.04.2021: Święta, święta, biją dzwony.

 

PIĄTEK 02.04.2021

Temat: Wielkanoc

1. Zagadki wielkanocne

1. Co włożysz do koszyczka wielkanocnego?

2. Policz zajączki?

3. Co powstanie z tych kolorów?

4. Szukamy schowanych pisanek?

5. Słuchaj i patrz?

https://www.youtube.com/watch?v=TG6u80mc4Qw

2. Wykonujemy według własnych pomysłów jajka do koszyczka wielkanocnego.

3. Zabawy wielkanocne dla chętnych

https://www.youtube.com/watch?v=C3rMP7dFpfE

4. Zabawa przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

Wesołej zabawy ,,Króliczki”

Wesołych, Zdrowych Świąt Wielkanocnych

.

..

Witajcie Króliczki 

(02.04.2021r.)

Zapraszam do wspólnej zabawy:

  • Jak wiecie nieodłącznym symbolem Świąt Wielkanocnych są jajka.
    .
    .
    >.
    ..
    <
    <
    <
    <
    <
    <
    <
    <
    <
    <
    <

Skąd mamy jajka? Kto wykluje się z jajka?  Z czego składa się jajko ? Co można z niego zrobić?  Na pewno znacie odpowiedź na te pytania , ale popatrzcie na film https://youtu.be/lIWDCkbVQ6A

  • Jak oddzielić żółtko do białka?” – zabawa badawcza

Rodzic prezentuje dziecku sposób oddzielenia białka od żółtka w tradycyjny sposób z wykorzystaniem dwóch części jajek – skorupek. Następnie, prezentuje inny sposób, w jaki można to zrobić – wystarczą dwa naczynia i plastikowa butelka
https://youtu.be/dtsnC2am0_w
..
>.

Spróbujcie Króliczki zrobić tą czynność samodzielnie  Obejrzyjcie kilka innych ciekawych eksperymentów. Może zrobicie je w domu ?
Zajączek Wielkanocny ze skarpetki –

Do zrobienia zajączka wielkanocnego ze skarpetki potrzebujesz:

  • skarpetki (najlepiej jednolite),
  • coś do wypełnienia (soczewica, ryż, kasza)
  • marker do zrobienia oczu i noska,
  • nożyczki,
  • okrągłą taśmę klejącą,
  • lejek,
  • nitka/gumeczki,
  • wstążkę,
  • ewentualnie dodatki do przyklejenia

Jak wykonać Zajączka?

-Przeciągnij skarpetkę przez taśmę, w celu ułatwienia wsypywania ryżu

-Za pomocą lejka nasyp wypełnienie tak, żeby zostawić kilka centymetrów skarpety na uszy

– Uformuj rękoma główkę i brzuszek zajączka wielkanocnego ze skarpetki, aby osiągną

pożądane kształty

– Zawiąż nitkę na wysokości uszu i główki.

– Wystające z głowy części skarpetki przetnij tak, żeby nadać im kształt uszu zajączka.

– Namaluj markerem oczy i nosek.

–  Przewiąż na szyi zajączkowi wielkanocnemu ze skarpetki wstążkę (może być kokardka).

-Z wyciętych skrawków skarpetek zwiń kulkę i przyszyj ją z tyłu, aby zajączek miał ogonek.

Koniecznie pochwalcie się zdjęciami swoich Zajączków na naszej grupie ♥

  • Praca w zeszycie grafomotorycznym str. 58 – ćwiczenia grafomotoryczne, kodowanie i dekodowanie –

Króliczki – dokończcie kolorowanie palm wielkanocnych zgodnie z poleceniem

Pozdrawiam Was ciepło i życzę wszystkim – Dzieciom oraz Rodzicom –
spokojnych, a przede wszystkim Zdrowych Świąt Wielkanocnych ♥

Agnieszka Matias


CZWARTEK 01.04.2021

Witajcie Króliczki 

(01.04.2021r.)

Zapraszam dzisiaj na zajęcia z edukacji matematycznej:

Na początek trochę ruchu …

  • Ukryte pisanki – Drodzy Rodzice – ukryjcie kilka pisanek w różnych miejscach w całym domu – zadaniem dzieci będzie odszukanie pisanek i proszę, aby za każdym razem dziecko nazywało miejsce znalezienia pisanki ( np. na telewizorze, pod schodami, obok krzesła, w szafce)

  • Wielkanocne zwierzaki – figuraki” – Króliczki, nie macie zapewne do dyspozycji figur geometrycznych jak w naszym przedszkolu, ale nic trudnego – stwórzcie je sami  po kilka sztuk każdej figury …a tak dla przypomnienia 

Proszę, abyście ułożyli z narysowanych i wyciętych figur zwierzątko lub koszyczek wielkanocny – po wykonaniu zadania rodzic zadaje pytania : „Ile wykorzystałeś kół, trójkątów? Których figur wykorzystałeś najwięcej, najmniej?”

  • Ile jest?” – czas na logiczne myślenie poprzez wykonanie zadania matematycznego. Ciekawe, czy uda Wam się prawidłowo obliczyć ilość ukrytych na karcie symboli Wielkanocy? (obrazek do pobrania)

     

Krótkie zadanie

  • Czas na zadanie w kartach pracy – KP3.43 – przeliczanie figur geometrycznych, odzwierciedlenie liczby za pomocą symboli. Proszę, abyście narysowali zajączki wielkanocne po śladzie. Rodzice, przeczytajcie pytania – dzieci pokolorujcie na dole tyle zajączków, ile jest wskazanych figur.
  • Praca w zeszycie grafomotorycznym ZG57 – ćwiczenia grafomotoryczne – dobieranie rysunków i łączenie je liniami – kolorowanie obrazków.
  • A na sam koniec krótka zabawa paluszkowa „Zajączki”

Zajączki (Małgorzata Barańska)

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca.

A przy okazji nazywamy w języku angielskim cyfry od 1 do 5 –

one, two, Three, four, five

Pozdrawiam Was gorąco,

Agnieszka Matias

 

Temat: Wielkanocne dekoracje

1. Słuchanie piosenki ,, Śmigus- dyngus’’

https://www.youtube.com/watch?v=LU6Rw0iS0is

2. Wiosenny bukiet- zabawa plastyczna

Rodzic przygotowuje kolorowe kartki, rolkę po papierze toaletowym, klej, nożyczki, mazaki. Z papierowej rolki dzieci odcinają pasek o szerokości ok. 3-4 cm. Zieloną kartkę składają

na pół i odcinają pasek na tyle długi, aby owinąć nim rolkę. Nacinają kolorową kartkę od strony zgięcia i przyklejają dookoła rolki. Z kolorowych kartek wycinają kwiatki i przyklejają na zielonych paskach w dowolnych miejscach, tworząc kompozycję.

3. Wyścig z pisankami zabawa ruchowa z elementem biegu.

Dwie łyżki, dwa jajka- kto szybciej pokona trasę wyznaczoną przez mamę.

4. Praca w KP3. 44- 10 różnic

5. Czytanie globalne: jajko, zajączek, kura, kwoka.

Miłej zabawy ,,Króliczki”

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Hello children 

Drogie dzieci – w tym tygodniu poznamy słownictwo związane ze Świętami Wielkanocnymi: Easter

  • Rymowanka: „Easter Bunny Hop, hop” –

Dzieci mogą podskakiwać na słowa hop, a na Easter Bunny udawać zajączka poprzez przyłożenie dłoni z dwoma palcami do głowy. To the sky – wskazuje palcem niebo. Na końcu, gdy mówimy słowa „You are a friend of mine” krzyżujemy ręce na klatce piersiowej.

Hop, hop, Easter Bunny

Hop, hop, to the sky

hop, hop, Easter Bunny

You are a friend of mine!!

  • Teraz troszkę tańców z małym wielkanocnym zajączkiem …

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

  • Zadanie plastyczne nr 1 – Proszę wydrukować kartę pracy. Dzieci rysują zajączka po śladzie i kolorują ( obrazek )

  • Zadanie plastyczne nr 2 – Pomóż zajączkowi dojść do koszyczka z pisankami (obrazek do pobrania)
  • Na zakończenie piosenka, która ma wszystko – wielkanocny motyw przewodni, prosty tekst i ruch. Dużo ruchu! 

https://youtu.be/Tyyh8rhwKQ8

HAPPY EASTER !!!

Udanej zabawy 

Agnieszka Matias


ŚRODA 31.03.2021r.

Temat: Co się dzieje w zagrodzie?

1. Oglądanie filmiku ,,W zagrodzie’’/ do wyboru przez rodziców/

https://www.youtube.com/watch?v=pr45LnwVKIk

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

2. Czytanie globalne wyrazów, łączenie takich samych wyrazów w pary;

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

byk, krowa, kura, koń, kura, owca, koń, krowa, byk, owca,

3. Przeliczanie elementów- praca KP3. 37

4. Zabawa przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

5. Zapoznanie z literą J, j- praca z KP3. 36

6. Jajko- malujemy farbami, za pomocą patyczka do uszu, stawiając same kropki.

Miłej zabawy ,,Króliczki’’


WTOREK- 30.03.2021r.

Temat: Wielkie porządki

1.Słuchanie piosenki ,,Wielkie sprzątanie’’

https://www.youtube.com/watch?v=e3zuosDT3K4

2. Słuchanie o tradycji wielkanocnej, według uznania rodziców/

https://www.youtube.com/watch?v=7j_ein7ihxs

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg

3. Zabawa ruchowa:

https://www.youtube.com/watch?v=FfwAlxcPD8Q

4. Wykonanie kreatywnego jajka

https://www.youtube.com/watch?v=YYieG5F-hiE

Miłej zabawy Króliczki


PONIEDZIAŁEK- 29.03.2021r.

 

1. Wielkanoc- zabawa słowna. Wymieniamy słowa związane ze świętami wielkanocnymi.

2. Zabawa ruchowa ,,Jajko na łyżce”. Przenosimy jajko. Możemy ustawić sobie butelki

i przechodzić między nimi, tak aby jajko nie spadło.

3. Praca w kartach pracy 3, s. 40-41.

4. Słuchamy piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

5. zabawa z zajączkiem

https://www.youtube.com/watch?v=o0aZn28rwVM

miłej zabawy ,,Króliczki”