Temat tygodnia 12.04.2021- 16.04.2021:NOWINKI Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA

..

PIĄTEK – 16.04.2021r.

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Odejmowanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

  1. Oblicz działania:

10-3=           11-2=

9-4=             12-2=

13-1=           14-1=

15-5=            12-4=

 

2.W wazonie było 13 tulipanów. Przyszła Ola i wyjęła 6 tulipanów.

Ile tulipanów zostało w wazonie ?

 

EDUKACJA MUZYCZNA

Osłuchanie z piosenką pt. ,, Krówka Mu”.

Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka

Życzę miłej zabawy.

Anna Pilecka


CZWARTEK- 15.04.2021r.

Zamieszczone poniżej aktywności są propozycjami do wykonania z dziećmi, z zachowaniem odstępu czasowego.
Witajcie Ekoludki!

  1. Odkrywanie litery f małej i dużej, drukowanej i pisane
    /
    /
    /
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ..
    .

Dzieci głośno wymieniają głoski w słowie farby. Określają rodzaj głoski f, wymawiając ją:

długo: fffyyyy…

krótko: f, f, f, f…

Głoska f jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko.

Analiza i synteza słuchowa słowa farby

Dzieci dzielą słowo farby na sylaby i na głoski (far-by – sylaby; f-a-r-b-y – głoski)

Liczą, ile jest sylab, a ile głosek w słowie farby
.

II Wykonanie zadań w kartach pracy Odkrywam siebie. Litery i liczby”, s.80

Proszę zwrócić uwagę na kierunek kreślenia litery, prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego
oraz odpowiedni nacisk podczas pisania.
– Odczytanie sylab. Odczytanie sylab i wyrazów.
– Pisanie liter f, F po śladach, a potem – samodzielnie.
.

III Ćwiczenia słownikowe i dźwiękonaśladowcze – Naśladujemy głosy zwierząt.

Kura (co robi?) gdacze (jak?): – Ko, ko, ko.

Kaczka kwacze: – Kwa, kwa, kwa.

Gęś syczy: – Sssy, sssy, sssy.

Kogut pieje: – Kukuryku, kukuryku!

Krowa ryczy: – Muuu, muuu, muuu.

Świnia kwiczy: – Kwi, kwi, kwi.

Kot miauczy: – Miau, miau, miau.

Pies szczeka: – Hau, hau, hau!

Koza meczy: – Mee, mee, mee.

Koń rży: – Ihaa, ihaa, ihaa!

Indyk gulgocze: Gul, gul, gul.
.

IV Wykonanie zadań w kartach pracy cz.4 s. 24

– odszukajcie w naklejkach zdjęcia młodych zwierząt. Naklejcie je obok zdjęć odpowiednich dorosłych

zwierząt (tak jak we wzorze).

Zapraszam do zagrania w grę interaktywną: https://view.genial.ly/6075b678d4b60e0df6a967f4/interactive-content-w-gospodarstwieby-anna-swic
.

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej pracy

Joanna Sobolewska 😉

.

.

EDUKACJA ZDROWOTNA I RUCHOWA

Zabawy ruchowe do ćwiczeń w domu.

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam.

Anna Pilecka


ŚRODA- 14.04.2021r.

Temat tygodnia: NOWINKI Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA
.

Zamieszczone poniżej aktywności są propozycjami do wykonania z dziećmi, z zachowaniem odstępu czasowego.

.

Witajcie Ekoludki!
Zapraszam Was do obejrzenia filmu edukacyjnego „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi”

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

.

.

.>

>

/

/

/

/

/

/

/

//

/

/

/
II Wykonanie zadań w kartach pracy, cz.4 s. 20 i 21

Podzielcie nazwy zdjęć przedstawiających mleko i otrzymywane z niego produkty na sylaby lub
na głoski.

Podzielcie pola pod zdjęciami na tyle okienek, z ilu sylab (głosek) składają się ich nazwy.

Nazwijcie zdjęcia. W ramkach obok zdjęć w każdej parze narysujcie przedmioty, rośliny lub zwierzęta,

których nazwy rozpoczynają się takimi samymi głoskami jak nazwy zdjęć.

,

III Zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej 😉 możecie zrobić to przy użyciu farb lub odrysowując dłonie i kolorowanie ich np. kredkami.
Liczę na Waszą kreatywność i ciekawe zdjęcia 😉

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej pracy

Joanna Sobolewska 😉


WTOREK- 13.04.2021r.

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Dodawanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

1.Oblicz z pomocą liczmanów np. guzików:

7+3=           6+4=       9+2=

10+3=         8+4=       7+4=

6+5=           5+8=       9+3=
..

2.Rozwiąż zadanie:

Ewa miała na półce 9 książek. Poszła do księgarni i kupiła jeszcze 5 książek. Ile razem Ewa ma książek?
..

3.Oblicz działania:

10+2=        7+4=

8+3=          9+2=

11+1=        12+2=

10+0=        10+4=

 

EDUKACJA ZDROWOTNA I RUCHOWA

Zabawy ruchowe do ćwiczeń w domu.

..

..

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam.

Anna Pilecka


….

PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

Zamieszczone poniżej aktywności są propozycjami do wykonania z dziećmi, z zachowaniem odstępu czasowego.

Witajcie Ekoludki!

I Wysłuchajcie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby „Uparty kogut”

Rodzina Kasi i Marcina wybrała się do cioci na wieś. Wszyscy byli zachwyceni celem podroży.

Tylko mama wydawała się trochę zakłopotana i lekko zaniepokojona.

Nie pamiętam, kiedy ostatnio byłam na wsi. Chyba bardzo dawno temu. Czy będą tam wszystkie wiejskie zwierzęta? – wypytywała tatę.

Oczywiście, jak to w gospodarstwie. Będą krowy i cielęta. Świnie i prosięta. A zamiast koni i źrebiąt – dwa traktory. Traktorów chyba się nie obawiasz? – spytał żartem tata.

Mama tylko się uśmiechnęła. – Oczywiście. Nawet rogaty baran mnie nie wystraszy. Jestem supermamą.

Będą też kury, gęsi, kaczki, indyczki. Zgroza – ciągnął tata żartobliwym tonem.

Samochód wjechał na podwórko. Kasia i Marcin pierwsi przywitali się z ciocią i wujkiem i natychmiast zaczęli się rozglądać za zwierzętami.

Lola ma szczeniaki! Mogę się z nimi pobawić? – spytał Marcin i już był przy kudłatej kundelce i czwórce jej szczeniąt. Kasia nie mogła do niego dołączyć, ponieważ ma uczulenie na sierść.

Wybrała się więc na spacer po podwórku.

Ko, ko, gę, gę, kwa, kwa – witały ją kury i kurczęta, gęsi i gąsięta, kaczki i kaczęta. Kasia z powagą odpowiadała im: „dzień dobry”, „witam państwa”, „przybijemy piątkę?”.

Ojej, jaka piękna kózka! – Kasia usłyszała zachwycony głos mamy.

To koźlątko. Ma zaledwie kilka dni – powiedział wujek.

Prześliczny maluszek – stwierdziła z podziwem mama.

Koźlątko nie poświęciło mamie uwagi, za to kury podniosły wielki krzyk na jej widok. Obgdakały ją z każdej strony… i sobie poszły. Został jedynie kogut. Wbił wzrok w barwną sukienkę mamy w duże czerwone koła i patrzył jak zauroczony.

Lubi czerwony kolor – stwierdziła z zadowoleniem mama.

Hm, obawiam się, że wręcz przeciwnie – powiedział tata.

Kogut nastroszył pióra i nieprzyjaźnie zatrzepotał skrzydłami.

Nie przepada za czerwonym. Kiedyś wskoczył mi na głowę, bo byłam w czerwonym kapeluszu

powiedziała ciocia. – Ale to zdarzyło się tylko raz – dodała uspokajająco.

Po chwili wszyscy z wyjątkiem mamy zapomnieli o kogucie. Uparte ptaszysko nie odstępowało jej na krok.

Idź sobie – odpędzała go, jednak kolor czerwony na sukience przyciągał uparciucha jak magnes.

Nie bój się, mamo – Kasia dodała mamie otuchy.

Dam sobie radę. – Mama bohatersko przeszła między kaczkami, kurami, minęła nawet gąsiora, ale gdy spojrzała za siebie, ponownie ogarnął ją niepokój. Kogut wciąż był tuż-tuż i wojowniczo stroszył pióra.

Bywa uparty jak oślątko – westchnęła ciocia. – Wracaj do kurnika, uparciuchu.

No właśnie! – powiedziała stanowczo mama.

Obie, mama i ciocia, weszły do domu. Niezadowolony kogut grzebnął pazurem i wrócił do kurnika. Tymczasem tata z wujkiem założyli na głowy kapelusze z siatką na twarz i poszli zajrzeć do uli w sadzie.

Kasia unikała pszczół od czasu, gdy minionego lata została użądlona w stopę. Wolała przechadzać się pośród żółtych kaczuszek, które nie żądlą i są mięciutkie. Nawet nie zauważyła upływu czasu. Zbliżała się właśnie pora dojenia krów, więc ciocia poszła przygotować dojarki. Marcin wciąż bawił się ze szczeniętami, a tata i wujek zapomnieli o wszystkim, tak bardzo zajęli się sprawdzaniem pszczelich uli. Znudzona mama postanowiła do nich dołączyć. Jednak żeby dotrzeć do furtki prowadzącej do sadu, musiałaby przejść obok kurnika. Co będzie, jeśli kogut ją zobaczy? Wolała tego uniknąć.

Postanowiła przechytrzyć nieprzyjaznego ptaka i przedostać się do sadu przez płot.

Jakież było zdziwienie Kasi, gdy zobaczyła mamę wspinającą się na ogrodzenie. Pokonanie płotu, kiedy ma się na sobie odświętną sukienkę, nie jest łatwe, jednak mamie się to udało. Co prawda w rajstopach poleciało oczko, a sukienkę lekko rozdarła, ale kto by się tym przejmował.

Oczko ci ucieka, łap je! – zażartował tata na widok żony.

To nic takiego. Wykiwałam koguta – powiedziała szeptem, zadowolona z siebie mama.

Chwilę później Kasia zobaczyła koguta, który bez trudu przefrunął nad płotem i wylądował w sadzie.
..

Po wysłuchaniu opowiadania możemy omówić jego treść z dzieckiem, pomocne mogą być przykładowe pytania:

Czy mama Kasi i Marcina była wcześniej na wsi?

Z kim bawił się Marcin?

Co robiła Kasia?

Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?

Czym zajęli się tata z wujkiem?

Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?

II Wykonanie zadań w kartach pracy, cz.4 s. 18 i 19

III Zachęcam do zagrania w gry interaktywne 😉 oczywiście z zachowaniem limitu czasowego

https://view.genial.ly/5e8b176342b1580e14d70d07

https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR3QGGGML9BibMG-FLVKyXoGGjLfqHFrixDwWjI_LXIjhrMZDKDXmxrui0c

….

Pozdrawiam serdecznie

Joanna Sobolewska

.

.

JĘZYK ANGIELSKI

 

  • Hello children ! – witajcie dzieci

  • Czy pamiętacie jakie zwierzątka żyją na wsi ?

Potraficie je nazwać w języku angielskim?


    • Posłuchajcie i się poruszajcie : )

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

    • Śpiewamy

https://youtu.be/5oYKonYBujg

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/
/

/

/

/

    • Proszę posłuchajcie piosenki „Walk Around The Farm” i powtarzajcie nazwy zwierząt

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

 Dołączam również filmik: What’s in the window

https://www.youtube.com/watch?v=qHzSFNk_g-E

Znajdź i pokoloruj taki sam  obrazek.  Nazwij pokolorowane zwierzęta.

.
–> obrazek

 

Udanej zabawy

BYE – BYE !

Agnieszka Matias


Temat tygodnia 06.04.2021- 09.04.2021: CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM

PIĄTEK 09.04.2021

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Mierzenie ilości płynu-zabawa badawcza.

..

EDUKACJA MUZYCZNA

..

Zabawy z piosenką pt,, Kwiatki bratki”.

Życzę miłej zabawy.

Anna Pilecka


CZWARTEK 08.04.2021

Zamieszczone poniżej aktywności są propozycjami do wykonania z dziećmi, z zachowaniem odstępu czasowego.

Witajcie Ekoludki!

I Odkrywanie litery j małej i dużej, drukowanej i pisanej. Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.

Proszę zwrócić uwagę na kierunek kreślenia litery, prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego oraz odpowiedni nacisk podczas pisania.

Określanie rodzaju głoski j, wymawiając ją:

długo: jjjyyyy…

krótko: j, j, j …

Głoska j jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko.

Analiza i synteza słuchowa słów jagody, Janek

Dzielenie słowa jagody na sylaby i na głoski. Dzielenie imienia Janek na sylaby i na głoski.

Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską j (jeleń, jajko, jogurt…), mających

ją w środku (kajak, fajka, bajka…) oraz na końcu (kraj, maj, klej…).

Wykonanie ćwiczeń w kartach pracy „Odkrywam siebie. Litery i liczby”, s. 76 i 78


– Odczytanie sylab. Odczytanie sylab i wyrazów.

– Pisanie liter j, J po śladach, a potem – samodzielnie.
– Tworzenie i odczytanie wyrazów z liter i sylab.
– Czytanie wyrazów, liczenie w nich liter, pokolorowanie pola z liczbą odpowiadającą liczbie liter w wyrazie.

II Jakie sporty uprawiają sportowcy przedstawieni na zdjęciach? 

Wykonanie ćwiczeń w kartach pracy, cz. 3, nr 63.

Nazwijcie przedmioty ukryte na rysunkach.

Narysujcie je w pętlach.

Nazwijcie dyscypliny sportowe przedstawione na zdjęciach. Pokolorujcie ramkę zdjęcia przedstawiającego tę dyscyplinę sportową, która wam się najbardziej podoba.

..

III Teraz czas, aby trochę się poruszać 😉 Poruszanie się według słów rymowanki.

Zrób do przodu cztery kroki

i wykonaj dwa podskoki.

Zrób do tyłu kroki trzy,

potem krzyknij: raz, dwa, trzy!

Lewą ręką dotknij czoła,

no i obróć się dokoła.

W prawą stronę kroków pięć

zrób – jeśli masz na to chęć.

Potem kroki w lewą stronę:

raz, dwa, trzy – no i zrobione.

..

IV Zaprojektuj strój piłkarza. Wykorzystaj kartę pracy lub narysuj strój samodzielnie. Miłej pracy 😉

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Karta-pracy-3-1.pdf

..

Pozdrawiam serdecznie

Joanna Sobolewska

EDUKACJA ZDROWOTNA I RUCHOWA

Zabawy ruchowe do ćwiczeń w domu.

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam.

Anna Pilecka


ŚRODA 07.04.2021

 

Zamieszczone poniżej aktywności są propozycjami do wykonania z dziećmi, z zachowaniem odstępu czasowego.

Witajcie Ekoludki!

Zapraszam Was do wysłuchania wiersza Edyty Pawlak „Elementarz sportowy”, czyta J. Sobolewska

 

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu, np.

– Dlaczego należy uprawiać sport?
– Co ważne jest w uprawianiu sportu?
– W jaki sposób powinniśmy traktować przeciwnika w sporcie?
– Co to znaczy zasada ,,fair, play” w sporcie? (To znaczy pragnąć szczerze, aby przeciwnik walczył na zasadzie równych szans. Jest stałą i jednoznaczną rezygnacją ze zwycięstwa za wszelką cenę).

Oglądając bajkę „Hibi – Sport to zdrowie” możecie zobaczyć, że sport to również dobra zabawa 😉

https://www.youtube.com/watch?v=sZZKiGbu40w

Zapraszam Was do wykonania rysunku uzupełnionego wycinkami np. z gazet „Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku” 😉

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej pracy

Joanna Sobolewska

 

JĘZYK ANGIELSKI

..

Hello children – witajcie dzieci

 

Temat naszego tygodnia to …

Zwierzątka żyjące na wsi

Zwierzęta hodowlane

Poznajmy zwierzątka mieszkające na wsi….

  • Posłuchajcie i się poruszajcie : )

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

 

  • Let’s make our own farm! Draw pigs, sheep, horses, cows, roosters, and more –
  • Stwórzcie własną farmę! Narysujcie świnki, owce, konie, krowy I koguty
  • (obrazek 1)
  • Zapraszam do wysłuchania i obejrzenia piosenki „The animals on the farm”
  • https://youtu.be/zXEq-QO3xTg
  • I ostatnie zadanie do wykonania – Color and match – pokoloruj i połącz.
  • (obrazek 2)

W wolnej chwili pokolorujcie obrazki i nazywajcie zwierzątka ,

..

 

Chętnych zapraszam do gry planszowej FARM ANIMALS

(board game)

Farm Animals

Udanej zabawy

Agnieszka Matias

 


WTOREK 06.04.2021

EDUKACJA MATEMATYCZNA

1.Figury geometryczne-utrwalanie wiadomości.

..
..

EDUKACJA ZDROWOTNA I RUCHOWA

Zabawy ruchowe do ćwiczeń w domu.

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam.

Anna Pilecka

 


Temat tygodnia 29.03.2021- 02.04.2021: WKRÓTCE WIELKANOC

 

PIĄTEK 02.04.2021
..

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Kształtowanie umiejętności poprawnego odejmowania w zakresie dziesięciu.

1.Rozwiąż działania używając cyfr i znaków :

5-5=              7-3=             4-3=

5-3=             7-5=              9-1=

8-4=             10-3=            9-3=

6-4=             10-5=           10-6=

2.Rozwiąż zadanie :

Na półce stały 2 koszyki z jajkami. W pierwszym koszyku było 10 jaj , a w drugim o 4 mniej jajek. Ile było jajek w drugim koszyku?

 

 

EDUKACJA MUZYCZNA

 

Zapoznanie z piosenką : ,, Pisanki , kraszanki”.

Życzę miłej zabawy.

Anna Pilecka

 


 

CZWARTEK 01.04.2021

Zamieszczone poniżej aktywności są propozycjami do wykonania z dziećmi, z zachowaniem odstępu czasowego.

Witajcie Ekoludki!
Wielkanoc już coraz bliżej. Zachęcam Was do wysłuchania opowiadania
Agnieszki Galicy „Bajeczka wielkanocna” przeczytanego przez Waszych rodziców lub rodzeństwo 😉

Wiosenne Słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.

Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe Kotki. – Daj nam jeszcze pospać. Dlaczego już musimy wstawać?

A Słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotek, Słońce powędrowało dalej.

Postukało złotym palcem w skorupkę jajka − puk, puk! I przygrzewało mocno.
− Stuk, stuk! – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się

malutki Kurczaczek.

Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.

Najwyższy czas – powiedziało. – To dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę,

aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

Co się stało, co się stało? – Zajączek przecierał łapką oczy.

Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.

Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwoneczkiem na szyi.

To już święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W wielkanocny poranek

dzwoni dzwonkiem Baranek,

a Kurczątko z Zajączkiem

podskakuje na łące.

Wielkanocne Kotki,

robiąc miny słodkie,

już wyjrzały z pączka,

siedzą na gałązkach,

kiedy będzie Wielkanoc,

wierzbę pytają.

Po przeczytaniu możemy z dzieckiem porozmawiać na temat opowiadania. Pomocne mogą być przykładowe pytania:

Dlaczego słonko obudziło wierzbowe kotki?

Jakie zwierzątka potem obudziło?

Dlaczego słonko obudziło zajączka i baranka?
..

Zapraszam Was, drogie Ekoludki do obejrzenia filmiku edukacyjnego „Wielkanoc”

https://www.youtube.com/watch?v=IGP2L0R2qyA

Jajka są nieodzownym symbolem Świąt Wielkanocnych. Kojarzy nam się z nią również rzeżucha.
Z połączenia tych dwóch elementów mogą powstać całkiem sympatyczne stworki.
W dodatku bardzo zdrowe 😉 Zachęcam do ich wykonania, przy okazji powstania dekoracja świątecznego stołu 😉

Do przygotowania rzeżuchowych buziek potrzebujemy: skorupki jajek, ziemię lub watę, nasiona rzeżuchy, wodę oraz mazaki do namalowania buziek (ewentualnie gotowe naklejki)

Skorupki jajek nie wypełniajcie zbyt wysoko ziemią lub watą. Nasionka rzeżuchy lekko przysypujemy ziemią, co pomoże uniknąć sklejaniu się nasion podczas kiełkowania.

Życzę udanej pracy! 😉

Sporo dzieci z naszej grupy potrafi już czytać i pisać wyrazy 😉 Chętne osoby mogą rozwiązać świąteczną krzyżówkę – o pomoc przy wpisywaniu haseł możecie poprosić rodziców lub rodzeństwo

https://wordwall.net/play/1334/137/260?fbclid=IwAR2ZliM0j03h9Rvh8MGWncChLokBbFbYKVTY2zfVvioDzwHGOGu3jiu2A1Q


Życzę Wam przede wszystkim zdrowych, radosnych Świąt Wielkanocnych, smacznego jajka, mokrego dyngusa i radosnego spotkania z zajączkiem   

Wychowawca – Joanna Sobolewska

.

.

EDUKACJA ZDROWOTNA I RUCHOWA

Zabawy ruchowe do ćwiczeń w domu.

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam.

Anna Pilecka

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Hello children 

Drogie dzieci – w tym tygodniu poznamy słownictwo związane ze Świętami Wielkanocnymi: Easter

  • Rymowanka: „Easter Bunny Hop, hop” –

Dzieci mogą podskakiwać na słowa hop, a na Easter Bunny udawać zajączka poprzez przyłożenie dłoni z dwoma palcami do głowy. To the sky – wskazuje palcem niebo. Na końcu, gdy mówimy słowa „You are a friend of mine” krzyżujemy ręce na klatce piersiowej.

Hop, hop, Easter Bunny

Hop, hop, to the sky

hop, hop, Easter Bunny

You are a friend of mine!!

  • Teraz troszkę tańców z małym wielkanocnym zajączkiem …

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

  • Zadanie plastyczne nr 1 – Proszę wydrukować kartę pracy. Dzieci rysują zajączka po śladzie i kolorują ( obrazek )

  • Zadanie plastyczne nr 2 – Pomóż zajączkowi dojść do koszyczka z pisankami (obrazek do pobrania)

  • Na zakończenie piosenka, która ma wszystko – wielkanocny motyw przewodni, prosty tekst i ruch. Dużo ruchu! 

https://youtu.be/Tyyh8rhwKQ8

HAPPY EASTER !!!

Udanej zabawy 

Agnieszka Matias

 


ŚRODA 31.03.2021r.

 

Zamieszczone poniżej aktywności są propozycjami do wykonania z dziećmi, z zachowaniem odstępu czasowego.

Witajcie Ekoludki!


Na dzisiaj przygotowałam dla Was kilka propozycji ćwiczeń do wykonania w domu 😉 Życzę Wam miłej i przyjemnej nauki i zabawy 😉

I Odkrywanie litery ł małej i dużej, drukowanej i pisanej:

Analiza i synteza słuchowa słowa łopata. Dzielenie słowa łopata na sylaby.

Co słyszycie na początku słowa łopata?

Dzielenie słowa łopata na głoski.

Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ł (łodyga, łuk, łubin…), mających

ją w środku (półka, głowa, igła…) oraz na końcu (dół, bawół, stół…).

Z ilu głosek składa się słowo łopata?

Wykonanie ćwiczeń w książkach Litery i liczby, s. 72. Odczytanie sylab. Odczytanie sylab i wyrazów.

Pisanie liter ł, Ł po śladach, a potem – samodzielnie. Zwrócenie uwagi na prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego, pozycję dziecka w czasie pracy oraz poprawny kierunek kreślenia litery.

II Ciekawostki na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych:

Jajko to znak wszelkiego początku narodzin i zmartwychwstania. Dzielimy się nim przed

rozpoczęciem śniadania, życząc sobie pomyślności, zdrowia i błogosławieństwa Bożego. W ludowych wierzeniach jajko było lekarstwem na choroby, chroniło przed pożarem, zapewniało urodzaj w polu i w ogrodzie, a nawet powodzenie w miłości. Z jajka wykluwa się kurczątko, które jest symbolem nowego życia.

Pisanki dawano w podarunku, jako dowód życzliwości i sympatii.
Chleb jest podstawowym pokarmem człowieka. Dzielenie się z nim i wspólne spożywanie

jest od najdawniejszych czasów znakiem przyjaźni, życzliwości i poczucia wspólnoty.

Palemka miała chronić ludzi, zwierzęta, domy przed ogniem, czarami i złem tego świata.

Niezwykłą moc daje jej gałązka wierzby – drzewa najwcześniej okrywającego się zielenią.

Mazurki przywędrowały do nas z kuchni tureckiej. Kunsztownie lukrowane i dekorowane

bakaliami, przypominają wyglądem maleńkie tureckie dywaniki.

Chrzan, a także przyprawy – pieprz i sól, święci się, aby pamiętać o gorzkiej Męce Chrystusa.

Dawniej śniadanie wielkanocne rozpoczynało się od zjedzenia całego korzenia chrzanu,

żeby ustrzec się od bólu zębów i brzucha.

Baranek z czerwoną chorągiewką ze złotym krzyżykiem symbolizuje Chrystusa Odkupiciela.

Stawiano go pośrodku stołu, żeby podczas wielkanocnych biesiad i uciech wierni nie

zapominali o religijnym charakterze świąt.

Kiedy gospodynie wypiekały baby drożdżowe, kuchnia musiała być zamknięta na klucz. Ktoś

obcy bowiem mógłby zaszkodzić rosnącemu ciastu głośną rozmową albo złym wzrokiem. Wyjętą

z pieca babę kładziono na poduszki i do chwili ostygnięcia przemawiano do niej szeptem.

Zajączek obwieszcza wiosenną odnowę. Kiedyś jego wizerunek kojarzono z grzesznikami,

którzy odbyli oczyszczającą pokutę. Potem zaczął obdarowywać dzieci łakociami i prezentami.

 

III Praca plastyczna – Zajączek lub kurczak z kół origami. Efektami możecie pochwalić się przesyłając zdjęcia 😉

Do wykonania zajączka potrzebujemy:
– dwa duże różowe kółka (tułów i głowa)
– dwa różowe kółka średnie przecięte na pół (nogi i uszy)
– jedno białe małe kółko (ogon)
Oczy i wąsy możemy dorysować kredką lub mazakiem.

Do wykonania kurczaczka potrzebujemy:

– jedno duże kółko żółte (tułów)
– dwa średnie żółte kółka (głowa i skrzydełko)
– jedno małe czerwone kółko (dzióbek)


Życzę Wam miłej i przyjemnej zabawy 😉 Pani Asia


 

WTOREK- 30.03.2021r.

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Kształtowanie umiejętności poprawnego dodawania-ćwiczenia utrwalające.

1.Rozwiąż działania używając cyfr i znaków :

5+5= 7+3= 4+3=

3+5= 0+5= 9+1=

2+8= 8+2= 7+2=

6+4= 10+0= 1+8=

2.Rozwiąż zadanie :

Na parapecie stały doniczki z kwiatami. Było 7 kaktusów i 3 paprocie.

Ile razem stało kwiatów?

 

EDUKACJA ZDROWOTNA I RUCHOWA

Zabawy ruchowe do ćwiczeń w domu.

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam.

Anna Pilecka

 


PONIEDZIAŁEK- 29.03.2021r.

 

Zamieszczone poniżej aktywności są propozycjami do wykonania z dziećmi, z zachowaniem odstępu czasowego.

I Słuchanie opowiadania Grzegorza Kasdepke „Najpiękniejsze…”

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!… Prawda?

Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość!

Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie.

Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.

Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!

A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!

Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca,  czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były

najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.

Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paseczki.

A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.

Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaczki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania… – zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.

Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura.

Mój ty kochany!… – rozczuliła się druga.

Chlip, chlip!… – płakała ze szczęścia trzecia kura.

A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”

 

Po wysłuchaniu opowiadania możemy omówić jego treść z dzieckiem, zwracanie uwagi  na zachowanie kur, ich pragnienia, sposób ozdabiania jajek; podkreślanie więzi matki z dzieckiem.

II Wykonanie ćwiczeń w kartach pracy, cz.3 str. 58 i 60

III Przygotowałam dla Was ciekawostki i zagadki związane ze Świętami Wielkanocnymi Mam nadzieję, że uda Wam się rozwiązać zagadki, chętne osoby mogą narysować to, co odgadną 😉





IV Budowa kwiatu oraz co jest potrzebne roślinie do życia

 

Życzę Wam miłej i przyjemnej nauki 😉
Pozdrawiam serdecznie – wychowawca: Joanna Sobolewska

 


..