Temat tygodnia 06.04.2021- 09.04.2021:DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

PIĄTEK – 16.04.2021r.

Dzień Dobry 😉

1. Zapraszam do wysłuchania opowiadania Grzegorza Kosdepke Pstryk https://www.youtube.com/watch?v=xa-s9C64mZw

Po wysłuchaniu opowiadania Rodzic prowadzi rozmowę z dziećmi: Jak nazywali się bohaterowie opowiadania? Kim byli? Dlaczego po włączeniu czajnika zgasło światło w całym mieszkaniu? Jakie ważne informacje dotyczące bezpiecznego postępowania z urządzeniami elektrycznymi chłopiec przekazał Juniorowi? Jak myślicie, czy dzieci mogą samodzielnie posługiwać się urządzeniami elektrycznymi?

2.„Bezpieczny przedszkolak” – praca plastyczna,plakat.

Do wykonania pracy potrzebny będzie: arkusz brystolu, mazaki, klej, nożyczki, papier kolorowy i gazetki reklamowe z marketów ze sprzętem AGD. Zadaniem dzieci jest stworzyć obrazkowe zasady korzystania z urządzeń elektrycznych. Jeśli dzieci będą potrzebowały wsparcia, Rodzic może odtworzyć odpowiedni fragment opowiadania Pstryk raz jeszcze. Na koniec dzieci omawiają swoje prace.

3.Praca z kartą pracy4 strona3b – pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obrazkami, rysowanie brakującego obrazka.

Pozdrawiam Paulina Krawczyk 😉

Bystrzaki dziś ćwiczenia matematyczne😉😉😉

Wstępnie poznany znaki <i>.Są to znaki mniejszości i większości.Posluchajcie opowiadania i sprobujcie rozwiązać zadanie:W PEWNEJ SALI STAŁY DWA KOSZE NA ŚMIECI(ROZKLADAMY NA DYWANIE DWA WORECZKI)W JEDNYM Z NICH LEŻAŁY 3 BUTELKI (WKLADAMY DO WORECZKA 3PUSTE BUTELKI LUB ZAKRETKI) W DRUGIM 5 BUTELEK (RÓWNIEŻ UZUPELNIAMY DRUGI WORECZEK).W KTORYM KOSZU BYŁO WIĘCEJ BUTELEK?????WIELKA SZUFLA SMIECIARKI OTWIERA SIĘ SZEROKO W TE STRONĘ,GDZIE JEST WIECEJ SMIECI.JAK MYSLICIE W KTÓRĄ STRONĘ SIĘ OTWORZY?????(PRZYGOTOWUJEMY ZNAK < Z DWÓCH PASKÓW PAPIERU).PO WYKONANIU ZADANIA SPROBUJCIE SAMI WYMYŚLIĆ PODOBNĄ TREŚĆ I ULOZCIE PRAWIDŁOWO ZNAK < LUB >.MOZECIE ZADAĆ ZADANIE DOMOWNIKOM😀😀😀

Po tych zabawach wykonajcie proszę zadanie w KP 4 4a i b.MIŁEGO DNIA I DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩Pozdrawiam Ola Czeszun


CZWARTEK- 15.04.2021r.

Dzień Dobry 😉

.

1.Co to jest ekologia? – słuchanie wiersza, rozmowa na temat jego treści.

Rodzic zaprasza dzieci do wysłuchania wiersza. Prosi, by starały się zapamiętać wszystkie słowa, których znaczenia nie rozumieją.

.

Co to jest ekologia?

D. Klimkiewicz, W. Drabik

.

Ekologia – mądre słowo,

a co znaczy – powiedz, sowo?

Sowa chwilę pomyślała

i odpowiedź taką dała:

To nauka o zwierzakach,

lasach, rzekach, ludziach, ptakach.

Mówiąc krótko, w paru zdaniach,

o wzajemnych powiązaniach

między nami, bo to wszystko

to jest nasze środowisko.

Masz je chronić i szanować”

powiedziała mądra sowa….
.

Po wysłuchaniu wiersza Rodzic prosi dzieci, aby spróbowały wymienić słowa, których znaczenie nie jest dla nich do końca jasne. Rodzic kieruje rozmową, zadając dzieciom pytania: Co to jest ekologia? Czego dotyczy ta nauka? Co oznacza słowo „szanować”?

Aby utrwalić definicję pojęcia „ekologia”, Rodzic może zaproponować zabawę rytmiczną, np. Dzieci mogą wyklaskiwać, wytupywać fragment wiersza zgodnie z analizą sylabową:

To na-u-ka o zwie-rza-kach,

la-sach, rze-kach, lu-dziach, pta-kach.

Mó-wiąc krót-ko, w pa-ru zda-niach,

o wza-jem-nych po-wią-za-niach

mię-dzy na-mi, bo to wszyst-ko

to jest na-sze śro-do-wis-ko.

.

2.„Oczyszczalnia ścieków” – zabawa badawcza.

Rodzic demonstruje dzieciom ścieki w słoiku (woda zmieszana z ziemią z doniczki, małymi kawałkami folii i opakowań, olejem). Prosi dzieci, aby zastanowiły się, co się może stać, gdy ktoś wypije taką wodę. Rodzic naprowadza dzieci na informacje o chorobotwórczym działaniu bakterii. Następnie wprowadza słowo „oczyszczalnia” i prosi dzieci, aby spróbowały opowiedzieć, jak ona działa. Naprowadza dzieci na pojęcia „filtr”, „filtrowanie”. Pyta: Co może być takim filtrem?. Rodzic przygotowuje dwa słoiki i dwie butelki typu PET, ucięte jak lejek. Szyjkę jednej z nich obwiązuje gazą i mocuje na niej gumkę recepturkę. Obie butelki umieszcza tak jak lejki w słoikach. Dziecko powoli wlewa wcześniej obserwowane ścieki do obu butelek. Obserwuje, czy gaza w jakikolwiek sposób pomaga przefiltrować nieczystości. Dzieci sprawdzają, czy na gazie osadziły się kawałki opakowań, porównują kolor wody w słoikach.

Rodzic prowadzi rozmowę z dziećmi: Czy można stworzyć jeszcze doskonalszy filtr? Jak działają oczyszczalnie ścieków? Co może być naturalnym filtrem? Czy wodę z tych słoików można pić?

https://www.youtube.com/watch?v=zatcpQt6nmA -przykład eksperymentu

3.Praca z karta pracy4 strona 3a – liczenie pojemników, rysowanie po śladzie, czytanie wyrazów, łączenie ich z właściwymi pojemnikami

.

Pozdrawiam Paulina Krawczyk 😉


ŚRODA- 14.04.2021r.

 

Kochane Bystrzaki dzis zabawy matematyczne.Na poczatek przesylam link do strony z ciekawymi zabawami matematycznymi wraz z wykonaniem pomocy do nich
https://youtu.be/3aK8gWNWQNo.
Takie samodzielnie wymyślone i wykonane pomoce,liczmany sprawia wam dużo radości,możecie je wykorzystać również do innych zabaw.Tak naprawdę mnóstwo Przedmiotów domowego użytku posłuży wam za liczmany🙂.Następnie wykonajcie proszę zadanie w KP 4 2b.🙂🙂🙂W dalszym ciągu uczymy się piosenki 😺😺😺
Pozdrawiam Ciepło Ola Czeszun

 

Dzień Dobry 😉

1.Zapraszam do wysłuchania wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej Łąka https://www.youtube.com/watch?v=FPdi-iU_HSw

Rodzic prowadzi rozmowę na temat wiersza.

-Jakie miejsce dzieci wybrały na wycieczkę?

-Jak mogły się czuć, gdy spacerowały po czystej, pięknej łące?

– Co znalazły na łące?

-Jak się wtedy poczuły?

-Jak wy czulibyście się w takim zaśmieconym miejscu?

-Jak myślicie, dlaczego ktoś zostawił śmieci na łące?

-Czy przypominacie sobie, jaką radę ma autorka wiersza dla tych, którzy naśmiecili?

-Jakie rozwiązanie proponuje autorka tym osobom, które nie chcą po sobie posprzątać?

-Czy jest to prawdziwa i skuteczna rada, czy raczej żart?

-Jak się zachować, gdy ktoś przy nas zaśmieca otoczenie?

Warto wspomnieć, że rada autorki „marsz do kąta” jest żartem, Ziemi taka kara nie pomoże. Lepiej po prostu po sobie sprzątnąć. Zachęcam do pójścia na spacer np. do parku lub lasu i i sprzątnieciu śmieci jeśli takie zauważymy.

2.„Akcja – segregacja”

Rodzic prowadzi z dziećmi rozmowę na temat tego, w jaki sposób segregują śmieci w swoich domach. Rodzice zachęcają dzieci aby pomagały im w segregacji śmieci.

3.Praca z karta pracy4 strona 2b – wycinanie obrazków, nalepianie pod ilustracjami właściwych pojemników na odpady.

4.„Podwodny świat” –praca plastyczna z opakowań. Z arkusza tradycyjnej folii bąbelkowej (lub folii z poduszeczkami powietrza, która często wypełnia kartony ze sprzętem elektronicznym) tworzymy ocean. Pod folię dzieci mogą podkleić arkusze niebieskiego lub zielonego papieru lub kawałki bibuły. Następnie tworzą zwierzęta i rośliny z róznych materiałów. Rodzic może podpowiedzieć, że ośmiornicę łatwo zrobić z rolki po papierze toaletowym czy papierowego kubeczka, ukwiały ze słomek do napojów itp. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie małych plastikowych opakowań oraz ich pokrywek. Dzieci uzupełniają swoje prace fragmentami kolorowego papieru, pianki kreatywnej, drucików, sznurków itp Zachęcam do fotorelacji 😉

Pozdrawiam Paulina Krawczyk


WTOREK- 13.04.2021r.

Dzień Dobry 😉

Dziś zajęcia plastyczne 😉

1.Zapraszam do wysłuchanie wiersza Nowa Moda Małgorzaty Strzałkowskiej https://www.youtube.com/watch?v=wnsJq4fLpuM

Rodzic prosi dziecko o odpowiedź na pytania:

-Jakie plany miała rodzina występująca w wierszu?

-Ilu było członków tej rodziny?

-Czy potraficie ich wymienić?

-Jakimi środkami transportu chcieli pojechać na wycieczkę?

Ile środków transportu wymienili członkowie rodziny?

-Dlaczego wybrali rowery?

-Co znaczy słowo „moda”?

-Co oznacza słowo „ekologiczny”?

Jeśli dzieci mają trudność z udzieleniem odpowiedzi na pytanie,mogą posłuchać nagrania raz jeszcze. Rodzic kieruje rozmową w taki sposób, by dzieci stworzyły definicję słowa „ekologiczny” nie tylko jako czegoś zgodnego z naturą, chroniącego środowisko itp., lecz także jako powiązania pomiędzy środowiskiem i wszystkimi organizmami, które w nim funkcjonują.

2. Ekoprzyjaciel-praca plastyczna

Dzieci wykonują swojego ekoprzyjaciela. Format i technika pracy dowolna. Liczę na waszą kreatywność i zachęcam do fotorelacji 😉
..

Pozdrawiam Paulina Krawczyk

.

.

Drogie Dzieci mamy juz wiosne w pelni,dzis za oknem nareszcie sloneczko🤗🤗🤗dlatego nauczmy sie piosenki o tej pieknej porze roku.Piosenka nosi tytul „Pachnaca wiosna” link do piosenki to  https://youtu.be/XiCKI15os1Y.
Sprobujmy nauczyc sie jej🙂🙂🙂gdy wrocimy wkrotce do przedszkola zaspiewamy ja wspolnie.Prosze rowniez aby dzieci narysowaly rysunek do piosenki i gdy bedzie juz mozna przyniesiecie wasze prace do przedszkola,zrobimy wisenna wystawe.Kokejna moja propozycja na dzis to zsbawy muzyczno ruchowe „Dzwieki wysokie i niskie ” Przebieg zabawy znajdziecie na stronie internetowej  https://youtu.be/4YFmTNqTfsU
Powodzenia👍👍👍 Milego dnia Ola Czeszun.

.


PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

Dzień Dobry Bystrzaki 😉

Temat tygodnia to Dbamy o naszą planetę.

1. Jak dbać o nasza planetę? Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego

https://www.youtube.com/watch?v=akRWU9EZXKs

2.Dziś poznamy literkę Z,z jak zegar.

Analiza i synteza słuchowa słowa zegar.

Proszę, aby dzieci podzieliły słowo zegar na sylaby i na głoski. Dzieci przeliczają sylaby i głoski wspomagając się polami na planszy. Wyszukują głoski odpowiadające literom, które już znają. Dzieci próbują z pomocą Rodzica wskazać spółgłoski(pola niebieskie) i samogłoski (pola czerwone).

Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską z.

Rodzic prezentuje sposób pisania liter Z,z. Zwraca uwagę dzieci na kierunek pisania liter oraz na jej miejsce w liniaturze.

3.„Jakie to słowo?” – zabawa językowa. Rodzic wypowiada słowa zawierające głoskę z, posługując się logotomami (nie sylabami!) i prosi dzieci, by określiły, jakie to słowo i na którym miejscu słyszą w nim głoskę z (na początku czy w środku). Przykłady słów: z-egar, zło-m, ga-zda, zebr-a, nazw-a, groz-a

4.Praca z karta pracy4 strona 1a – kolorowanie wskazówek, szukanie takich samych podpisów

praca z karta pracy 4 strona 1b – wykreślanie liter z nazwami obrazków, odczytywanie hasła, pisanie litery Z, z po śladzie.

Pozdrawiam Paulina Krawczyk

.

.

.

Kochane Bystrzski zaczynamy tydzien od zabaw gimnastycznych😉😉😉Na poczatek rozgrzrwajace cwiczenia ,ktorych instrukcje znajdziecie na stronie internetowej  https://youtu.be/n7OIPFcyZRU.Przejdzmy do kolejnych cwiczen 1.Do tego ćwiczenia przyda nam się 1,5 l butelka z wodą (pełna). Stajemy na butelce i próbujemy utrzymać równowagę. Kto da radę dłużej?2.Siadamy w dość dużym rozkroku, robimy skłony z pogłębieniem do lewej nogi ( „raz, dwa, trzy” większe pogłębienie, na „4” – prostujemy się), staramy dotknąć stopy. Powtarzamy tę samą aktywność do prawej nogi. Pamiętajmy o nogach prostych w kolanach

3.Spadające gwiazdki. Podskakujemy z szeroko rozłożonymi w górę rękoma oraz szeroko rozstawionymi nogami. Lądujemy do półprzysiadu. (10 powtórzeń)
4.Bierzemy piłkę, odbijamy ją o podłogę i łapiemy stojąc w miejscu. To samo ćwiczenie możemy wykonać w ruchu. Każda wersję powtórzyć 4x.

5.Samochody” – dzieci (samochody) jeżdżą po pokoju w dowolnym My pokazujemy kolory (ręcznik, szarfa, klocek itp.), czyli światła drogowe. Dzieci reagują: czerwony kolor – stoją, zielony – jadą.

Ćwiczenie uspokajające

Leżymy na plecach. Kładziemy na klatce piersiowej np. woreczek (lub dowolny inny przedmiot). Robimy wdech nosem, wydech ustami (woreczek podnosi się i opada ).

Milego dnia Pozdrawiam Ola Czeszun😘

JĘZYK ANGIELSKI

 

  • Hello children ! – witajcie dzieci

  • Czy pamiętacie jakie zwierzątka żyją na wsi ?

Potraficie je nazwać w języku angielskim?


  • Posłuchajcie i się poruszajcie : )

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

  • Śpiewamy

https://youtu.be/5oYKonYBujg

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/
/

/

/

/

  • Proszę posłuchajcie piosenki „Walk Around The Farm” i powtarzajcie nazwy zwierząt

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM


 Dołączam również filmik: What’s in the window

https://www.youtube.com/watch?v=qHzSFNk_g-E

  • Znajdź i pokoloruj taki sam obrazek. Nazwij pokolorowane zwierzęta.
    ..

–> obrazek 

 

Udanej zabawy

BYE – BYE !

Agnieszka Matias


Temat tygodnia 06.04.2021- 09.04.2021: PRACA ROLNIKA

PIĄTEK 09.04.2021

Witam Bystrzaki 😉

1.„Co to jest farma?” – Rodzic rozmawia z dzieckiem: Co to jest farma? Czym zajmuje się rolnik? Jakie znaczenie ma praca rolnika dla osób mieszkających w mieście? Jakie obowiązki ma hodowca zwierząt, jak się nimi opiekuje? Co robi rolnik rano, w południe, a co wieczorem? Co jedzą zwierzęta hodowane w gospodarstwie. Rodzic zwraca uwagę, aby dzieci wypowiadały się pełnymi zdaniami.

2. „Różne zboża”https://www.youtube.com/watch?v=hm2zD4Ozqac -film edukacyjny

3.Praca z KP3.47a -– układanie historyjki obrazkowej o powstawaniu chleba, numerowanie kolejnych obrazków, rysowanie ostatniego elementu historyjki

https://www.youtube.com/watch?v=itiyb5uyy_A – Jak powstaję chleb, film edukacyjny

4.„Karmimy kurki” – zabawa usprawniająca aparat mowy. Rodzic rozdaje kartki, na których dzieci rysują duże koła i je wycinają. Niepotrzebne fragmenty papieru tną na niewielkie kawałki (wielkości paznokcia kciuka) – będą udawać pokarm kurek. Następnie dzieci za pomocą słomek przenoszą papierowe ścinki na wycięte koła.

Pozdrawiam Paulina Krawczyk


CZWARTEK 08.04.2021

Kochane Bystrzaki dzis odrobina ruchu 🙂🙂🙂

Na poczatek rozgrzewka .Maszerujemy po obwodzie! Chociaż nazwa ta brzmi niezbyt atrakcyjnie, ćwiczenie to można przeprowadzić na wiele sposobów, również w domu. Wystarczy znaleźć odpowiedni obwód — w szkole byłaby to całość salki gimnastycznej, a w domu może być nawet przestrzeń dookoła stołu jadalnianego. Podczas marszu należy umówić się z dzieckiem, że na określony sygnał trzeba np. wykonać podskok, klasnąć, szybko obrócić się i zmienić kierunek marszu, przejść do siadu skrzyżnego etc. Całość można powiązać z ćwiczeniami pamięciowymi. Oprawa ćwiczenia może być dowolna, warto np. opowiedzieć historyjkę o dzielnie maszerującym żołnierzu lub krasnoludkach. Opcji na dobrą zabawę jest nieskończenie wiele!

Cwiczenia od ściany, do ściany. Bieganie od jednego punktu do drugiego jest bardzo prostą, ale zawsze dobrą zabawą. Można ją przeprowadzić również w domu, np. w korytarzu, ale dbając o brak przeszkód po drodze. Rozgrzewka dla dzieci polegająca na bieganiu od ściany do ściany powinna być uzupełniona ozróżnicowane ćwiczenia w trakcie: można ten dystans pokonać w podskokach, razem ze wznosami ramion lub „jak żabka”. Urozmaicić można całość o wykonywanie określonych czynności na komendę, np. zatrzymanie się i nieruchome stanie na jednej nodze.Pora na nasze gimnastyczne zabawy:

1Witsmy sie:powitanie w parach,kazdy domiwnik z kazdym:dlonmi,ramionami,stopami,kolanami,posladkami itp.

2Poranek na wsi:lezenie na brzuchu z rekami pod glowa,na klasniecie rozprostowanie nog i rak i uniesienie ich nad podloge.

3Koniki:bieg po obwodzie kola-uderzanie pietami o posladki.

4Sadzimy w polu:pozycja stojaca w rozkroku,sklon do prawej nogi,wyprost,sklon do lewej nogi,wyprost.Powtarzamy 4razy.

5Ida kaczki:marsz na ugietych nogach.6Ida krowy:marsz na czworaka.

Powodzenia🙂🤗🙂Po zakonczonych cwiczeniach wykonajcie prosze zadanie w KP 3 47 b Milego dnia Pozdrawiam Ola Czeszun 😘

Dzień Dobry 😉

1.Wspólna praca – Rodzic zaprasza dziecko do uważnego wysłuchania wiersza: Bystrzaki zwróćcie uwagę na wszystkie trudne słowa, postarajcie się je zapamiętać

Wspólna praca

Ludwik Wiszniewski

Kwaknął kaczor

raz i drugi:

Na podwórku

widzę pługi…

Kwa, kwa!

Wróbel siedzi

na stodole:

Już gospodarz

jedzie w pole…

Ćwir, ćwir!

Zając przysiadł

na ugorze:

Już gospodarz

w polu orze…

Hop, hop!

Na podwórku

kogut pieje:

Już gospodarz

w polu sieje…

Ko, ko!

Na topoli

kraczą wrony:

Już koniki

ciągną brony…

Kra, kra!

Teraz krzyczą

wszyscy razem:

Oraliśmy

z gospodarzem!

Hej! hej!
..

Rodzic rozmawia z dziećmi na temat wiersza: Czy zrozumieliście wszystkie słowa użyte w wierszu?

Rodzic wyjaśnia, co to jest pług, ugór, orka, brona. Czy zapamiętaliście jakie zwierzęta występowały w wierszu? Co robiły i o czym opowiadały?

Rodzic zachęca dzieci do tworzenia zdań z niektórymi słowami użytymi w wierszu. Dzieci przeliczają słowa w zdaniach i na palcach pokazują ich liczbę.
..

2.-Praca na polu -film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc

3.Praca z KP3.45a – przypomnienie cyklu rozwoju roślin, zaznaczenie kolejności, rysowanie po śladzie pędów fasoli.

4. „Zakładamy domową uprawę ziół” -zachęcam do założenia domowej uprawy ziół 😉

Pozdrawiam Paulina Krawczyk


ŚRODA 07.04.2021

Kochane Dzieci dziś Zabawy matematyczne, które pomogą wam zrozumieć podstawowe pojęcia matematyczne, zachęca do logicznego myślenia oraz ułatwia rozpoznawanie cyfr i figur geometrycznych. Dzieci bardzo je lubią. Nauka przez zabawę może odbywać się w dowolnej chwili i miejscu,   a materiałem do zabaw i zadań może stać się prawie wszystko – dziecko może liczyć ławki w parku, segregować wg wielkości szyszki w lesie, jesienią dzielić liście wg kolorów i porównywać elementy w zbiorach, nawlekać na nitkę podaną ilość guzików, czy też szukać konkretnego – opisanego przez rodzica guzika (o wskazanej liczbie dziurek, kolorze, wielkości, czy też kształcie).
Pomysłów może być nieskończenie wiele, zachęcamy więc do takich zabaw z dziećmi w wolnym czasie. Inspiracją mogą stać się dla Państwa poniższe propozycje i opisy zabaw:
1 Na rolki po papierze toaletowym (lub np. plastikowe kubeczki) naklejamy cyfry 0-9. Dziecko otrzymuje garść patyków/słomek itp. Zadaniem jest włożenie odpowiednią ilość elementów do każdego powstałego z rolki kubeczka (zgodnie z cyfrą widniejącą na karteczce.
2 Na kartce rysujemy duży kwiat i piszemy w nim rozrzucone losowo cyfry (od 1 do 6, z powtórzeniami). Dziecko rzuca kostką, a następnie znajduje i zaznacza cyfrę, którą pokazuje wyrzucona liczba oczek.
3 Dziecko nawleka na nitkę lub sznurek odpowiednią liczbę guzików lub koralików – taką, jaką poda dorosły (lub tyle, ile wskaże kostka, albo też cyfra na karteczce, którą przyczepimy do końca sznurka. Po zabawach wykonajcie proszę zadanie w KARTA PRACY 3 44 a.
Życzę miłego dnia Ola Czeszun 😘

 

JĘZYK ANGIELSKI

..

Hello children – witajcie dzieci

 

Temat naszego tygodnia to …

Zwierzątka żyjące na wsi

Zwierzęta hodowlane

Poznajmy zwierzątka mieszkające na wsi….

  • Posłuchajcie i się poruszajcie : )

https://www.youtube.com/watch?v=9mmF8zOlh_g

 

  • Let’s make our own farm! Draw pigs, sheep, horses, cows, roosters, and more –
  • Stwórzcie własną farmę! Narysujcie świnki, owce, konie, krowy I koguty
  • (obrazek 1)
  • Zapraszam do wysłuchania i obejrzenia piosenki „The animals on the farm”
  • https://youtu.be/zXEq-QO3xTg
  • I ostatnie zadanie do wykonania – Color and match – pokoloruj i połącz.
  • (obrazek 2)

W wolnej chwili pokolorujcie obrazki i nazywajcie zwierzątka ,

..

Chętnych zapraszam do gry planszowej FARM ANIMALS

(board game)

Farm Animals

Udanej zabawy

Agnieszka Matias


.

WTOREK 06.04.2021

Dzień Dobry 😉

Temat tygodnia to praca rolnika.

1.Dzieci słuchają recytacji wiersza i wykonują ćwiczenia logopedyczne – naśladują odgłosy

Rozmowy zwierząt
Barbara Kosowska
..

Mu, Mu, Mu, tak krowa muczy

Kto Cię krowo tak nauczył?

Nikt nie uczył mnie muczenia

Mówię Mu od urodzenia,

A ponadto daję słowo

Jestem bardzo mleczną krową

..

Baran do owcy mówi: beee

Czego baran od niej chce?

Powiedz owco ma kochana

Ile mleka dałaś z rana?

Dałam dzisiaj dużo mleka

Teraz na mnie fryzjer czeka

Kukuryku, kukuryku

Co się dzieje w tym kurniku?

Kura jaja wysiaduje,

Kogut z dumą spaceruje,

Bo za chwilę już na świecie

Ma pojawić się ich dziecię.

Źrebię w stajni mamy szuka

Rży, kopytkiem w ziemię stuka

Gdzie ta mama się podziała?

Pewnie z tatą w świat pognała

Klacz i ogier wnet wrócili,

Na wyścigach konnych byli.

..

Tak zwierzęta rozmawiają

One też swój język mają.

To jest język zagrodowy

Kury, owcy czy też krowy.

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: Jakie zwierzęta występowały w wierszu? O czym rozmawiały zwierzęta? Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać? Do czego służą wydawane przez nie odgłosy? Następnie Rodzic prosi, aby dzieci spróbowały naśladować odgłosy zwierząt, np. Spróbujcie wydać odgłos jagnięcia, które zobaczyło wilka, bardzo się boi i przywołuje owcę. Spróbujcie przedstawić krowę, która jest bardzo głodna i przywołuje gospodarza.

..

2.„Wiejskie odgłosy” – https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
..

3.„Zwierzęta w zagrodzie” – praca plastyczna.

Rodzic przygotowuje duże szablony zwierząt gospodarskich wycięte ze sztywnego kartonu. Każdy szablon ma nacięcia u dołu oraz wsuwane podstawki, które wsunięte krzyżowo w nacięcia szablonów utrzymują szablon w pionie. Dzieci ozdabiają szablony np. kolorowym papierem, płatkami kosmetycznymi, watą, ścinkami włóczki, tkanin itp. Dzieci tworzą gospodarstwo, z klocków budują zagrody dla poszczególnych rodzajów zwierząt.
..

4.Praca z KP3.44a – łączenie młodych i dorosłych zwierząt tego samego gatunku.

Pozdrawiam Paulina Krawczyk


Temat tygodnia 29.03.2021- 02.04.2021: WIELKANOC

 

PIĄTEK 02.04.2021

Dzień Dobry 😉

1.Legenda o białym baranku – Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania legendy o białym baranku: Zastanów się, proszę, podczas słuchania, o co pokłóciły się zwierzęta w koszyku. Postaraj się zapamiętać co znalazło się w koszyku wielkanocnym.

Legenda o białym baranku

Urszula Pukała

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,

gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.

Malutkie kurczątko, bielutki baranek,

Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,

jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.

Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,

falujące piórka tak jak u kaczuszki.

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,

jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.

Dzieci na mój widok bardzo się radują

i z mojego grzbietu cukier oblizują.

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,

jestem z czekolady – opowiada wkoło.

Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,

już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,

dziwi się pisanka zielona jak łąka.

Dziwią się pisanki żółte i czerwone,

brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

Rodzic prosi dziecko, by opowiedział, co zapamiętał z wiersza. Jeśli dziecko ma trudność ze znalezieniem odpowiedzi na pytania zadane przed przeczytaniem wiersza, Rodzic może przeczytać wybrany fragment jeszcze raz.

Rodzic zadaje pytania: Kto gościł w wielkanocnym koszyku? O co pokłóciły się zwierzątka? Spróbuj przypomnieć sobie, jaki kolor miały pisanki w koszyku. Rodzic zachęca dziecko, by próbowało sformułować porównania. np. Zielony jak łąka, żółty jak…, czekoladowy jak… itp. Jeśli dzieci mają trudność ze znalezieniem odpowiedzi na pytanie, Rodzic może przeczytać wybrany fragment jeszcze raz.
..

2.„Co włożymy do koszyczka?” https://www.youtube.com/watch?v=C31L3t-1EB8

3.Wspólne przygotowanie koszyczka wielkanocnego 😉

4.Praca z Karta pracy3 strona 43b -wykreślanie niepasujących napisów lub obrazków, czytanie wyrazów

Pozdrawiam

Paulina Krawczyk 😉

 

..
,.<

Bystrzaki 🙂Dziś proponuję zabawę badawczą, wodny eksperyment 💪💪💪
TYLE SAMO, MNIEJ CZY WIĘCEJ WODY przygotujcie proszę plastikową butelkę zakrętką, kubek lub szklankę, słoik, lejek, inne dowolne naczynie, kartkę i ołówek. Postawcie naczynia na stole i zastanówcie się czy w tych naczyniach mieści się tyle samo wody. Może w niektórych zmieści się mniej lub więcej. Spróbujcie narysować i zapisać wasze spostrzeżenia. Następnie sprawdźcie wasze pomysły czy dobrze oceniliście objętość naczyń. Pamiętajcie aby przelawac wodę za pomocą lejka. Poproscie rodziców o pomoc 👍👍👍Kolejna moja propozycja to Zabawa matematyczna GŁODNE KURCZĄTKA przygotujcie koszyczek lub dowolny woreczek i np nakrętki. Dzieci spacerują po dywanie w rytm ulubionej muzyki. Kiedy melodia milknie zbierają do koszyka tyle nakrętek – ziarenek, ile razy usłyszą klasniecie (zapraszam rodziców do zabawy). Powtarzamy kilka razy 🙂🙂🙂 Dziś pogoda piękna, korzystajcie z uroków wiosny 🧚‍♂️🧚‍♀️🏃‍♀️🏃‍♂️🚴‍♂️⛹️‍♀️

KOCHANE DZIECI I RODZICE ŻYCZĘ WAM ZDROWYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH ABYŚMY WKRÓTCE SPOTKALI SIĘ WSZYSCY W PRZEDSZKOLU 😺😺😺TĘSKNIĘ I POZDRAWIAM SERDECZNIE OLA CZESZUN


CZWARTEK 01.04.2021

 

Dzień Dobry 🙂

1. Wielkanocny stół – Rodzic pyta dziecko: Jak wygląda nakrycie wielkanocnego stołu, jakie potraw na nim stoją, jakie znają tradycje rodzinne związane ze świątecznym śniadaniem. Następnie zaprasza dzieci do wysłuchania wiersza.

Wielkanocny stół

Ewa Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych

lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy – pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

a przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanek zerka,

a pstrokate pisanki

chcą tańczyć oberka.

Wpuścimy wiosnę.

Niech słońcem

zabłyśnie nad stołem

w wielkanocne świętowanie

jak wiosna wesołe.

..

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: Jakie elementy dekoracyjne znajdują się na stole? Kto usiądzie przy stole? Czego brakuje na stole, a powinno się znaleźć zgodnie z tradycją wielkanocną?

Następnie Rodzic wspólnie z dzieckiem przypomina symbolikę niektórych produktów znajdujących się na stole.

Pisanka – symbol życia.

Baranek – symbol zmartwychwstania Chrystusa.

Chorągiewka – znak zwycięstwa.

Palmy – nawiązują do wjazdu Chrystusa do Jerozolimy i powitania go przez mieszkańców miasta. Świąteczne palmy miały zapewnić dobre plony, chronić przed pożarami i chorobami.

Bazie – spożywano, gdyż wierzono, że chroni to przed bólem i dodaje sił. Są symbolem budzącej się wiosny

2.Domowe Przedszkole Wielkanoc https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY
..

3.„Zastawianie wielkanocnego stołu” – Rodzic przygotowuje: obrusy, serwetki, talerze, sztućce, filiżanki lub szklanki. Zadaniem dzieci jest nakrycie wielkanocnego stołu. Po zakończeniu pracy opowiadają, jak wygląda ich wielkanocny stół. Korzystając z własnych doświadczeń, wypowiadają się na temat ulubionych potraw świątecznych.
..

4.Praca z KP3.42a – rysowanie pisanek po ośladzie, naklejanie sztućców obok talerzy.

Pozdrawiam

Paulina Krawczyk

Bystrzaki, taka piękna pogoda sprzyja spacerom, a ruch na świeżym powietrzu jest wspaniałą zabawą i najlepszym ćwiczeniem, dlatego zachęcam do tej firmy spędzana czasu. Pamiętajcie proszę aby na placu zabaw korzystać ze sprzętów zgodnie z ich przeznaczeniem 👍👍👍Jeśli natomiast pozostaniemy w domku proponuję kilka ćwiczeń i zabaw równoważnych💪💪💪 Jeśli posiadasz dywan, na którym widoczne są wyraźne linie, zachęć dziecko aby zaczęło się poruszać po jednej z nich. Wykonując ćwiczenie ręce może mieć wyciągnięte na boki, aby ułatwić złapanie równowagi💪💪💪Spróbuj wraz z dzieckiem stanąć na jednej nodze, a drugą kreślić w powietrzu różne wzory: cyfry, litery, abstrakcyjne esy-floresy💪💪💪Wykorzystaj duży ręcznik, który złożysz wzdłuż dwa razy, tak aby powstała dość szeroka linia. Następnie poproś dziecko, aby poruszało się po linii jednocześnie podrzucając obiema rękami małą piłeczkę👏👏👏👏👏Po zakończonych ćwiczeniach wykonajcie proszę zadanie w KARTA PRACY 3 42 a.
Pozdrawiam ciepło Ola Czeszun 😘

..

JĘZYK ANGIELSKI

 

Hello children 

Drogie dzieci – w tym tygodniu poznamy słownictwo związane ze Świętami Wielkanocnymi: Easter

  • Rymowanka: „Easter Bunny Hop, hop” –

Dzieci mogą podskakiwać na słowa hop, a na Easter Bunny udawać zajączka poprzez przyłożenie dłoni z dwoma palcami do głowy. To the sky – wskazuje palcem niebo. Na końcu, gdy mówimy słowa „You are a friend of mine” krzyżujemy ręce na klatce piersiowej.

Hop, hop, Easter Bunny

Hop, hop, to the sky

hop, hop, Easter Bunny

You are a friend of mine!!

  • Teraz troszkę tańców z małym wielkanocnym zajączkiem …

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

  • Zadanie plastyczne nr 1 – Proszę wydrukować kartę pracy. Dzieci rysują zajączka po śladzie i kolorują ( obrazek )

  • Zadanie plastyczne nr 2 – Pomóż zajączkowi dojść do koszyczka z pisankami (obrazek do pobrania)
  • Na zakończenie piosenka, która ma wszystko – wielkanocny motyw przewodni, prosty tekst i ruch. Dużo ruchu! 

https://youtu.be/Tyyh8rhwKQ8

HAPPY EASTER !!!

Udanej zabawy 

Agnieszka Matias

 


ŚRODA 31.03.2021r.

.
Drogie Dzieci dziś zabawy matematyczne 🙂na początek WIELKANOCNE OBLICZENIA proszę o przygotowanie liczmanów – mogą to być patyczki, nakrętki czy klocki – rodzic czyta treść zadania, dzieci obliczja za pomocą liczmanów. „W pewnym domu do świątecznego śniadania zasiadły następujące osoby :mama, tata, ciocia Basia z wujkiem Piotrem i dwiema córeczkami babcia Frania, i maly Michaś. Ile osób zasiadło do świątecznego śniadania???! Kasia ozdabiała świąteczny Mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł Maciek i zjadł 2 migdały, ile migdałów zostało Kasi?????. Na stole leżało 8 jajek. Mama zjadła 1 a tata 2.Ile jajek zostało na stole????? Zuzia zrobiła wielkanocną palmę. Przyczepiła na niej 3 czerwone kwiaty, 2 żółte i 4 fioletowe. Niestety klej był zbyt słaby i2 kwiaty się odczepiły. Ile kwiatów zostało na palmie????? POWODZENIA 🙂💪🙂💪Wykinajcie również zadanie w KP3 42 b. Na zakończenie proponuję posłuchać piosenki wielkanocnej która znajdziecie na stronie internetowej https://youtu.be/hz6UOR5qyIc spróbujcie nauczyć się jej wraz z ruchami przedstawionym w filmie
POZDRAWIAM SERDECZNIE DZIECI I RODZICÓW 😘OLA CZESZUN 

..

Dzień Dobry 😉

1.Bajka o pisankach – Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania bajki.

Bajka o pisankach

Agnieszka Galica

Zniosła Kura cztery Jajka. – Ko-ko-ko – zagdakała zadowolona – leżcie tu cichutko, to nikt was nie znajdzie – i poszła szukać ziarenek na podwórku.

Ale Jajka, jak to Jajka, myślały, że są mądrzejsze od kury, i zamiast leżeć cichutko, turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je Kot.

Miau – powiedział, przyglądając się Jajkom – cztery świeżutkie Jajka, będzie z was pyszna jajecznica, miau!

Nie, nie, nie! – trzęsły się ze strachu Jajka – nie chcemy skończyć na patelni.

Ale co robić, co robić? – postukiwały się skorupkami.

Ja uciekam – zawołało pierwsze Jajko i poturlało się przed siebie – nie dam się usmażyć!

A po chwili wróciło, wesoło podśpiewując: Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.

Co się stało, co się stało? – dopytywały się pozostałe Jajka.

Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i teraz nie jestem już zwyczajnym Jajkiem, tylko wielkanocną pisanką.

Drugie Jajko nie zastanawiało się długo, poturlało się tak szybko, jak umiało, by po chwili wrócić i zaśpiewać grubym głosem: To nie jajko tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł.

I rzeczywiście, Jajko wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski.

I ja też i ja też – wołało trzecie Jajko, turlając się wesoło.

Ciekawe, co ono wymyśli? – zastanawiały się Jajko – Biedronka, Jajko – Tygrys i Jajko –

Jako? I wtedy właśnie wróciło trzecie, całe zieloniutkie, śmiejąc się i popiskując. Jestem żabka, każdy to wie, czy ktoś zieloną żabkę zje? – Nie!

Jajko – Biedronka, Jajko – Tygrys i Jajko – Żabka były z siebie bardzo zadowolone. Tylko czwarte leżało i trzęsło się ze strachu.

Pośpiesz się – mówiły kolorowe Pisanki do czwartego Jajka – bo będzie za późno. I właśnie wtedy nadszedł Kot.

Czy ja dobrze widzę? Zostało tylko jedno Jajko? – mruczał niezadowolony – trudno, zrobię jajecznicę tylko z jednego Jajka – i pomaszerował do kuchni po patelnię.

Czwarte Jajko trzęsło się ze strachu tak bardzo, że aż zaczęła pękać na nim skorupka.

Ojej, ojej, ratunku! – wołały przestraszone Pisanki – teraz już na pewno zrobi z ciebie jajecznicę.

Trach, trach, trach – pękała skorupka na czwartym Jajku, aż pękła na drobne kawałki i…wyszedł z niej malutki, puszysty, żółty kurczaczek.

Otrzepał piórka, pokręcił główką i wytrzeszczył czarne oczka, przyglądając się kolorowym pisankom. Po chwili podreptał w kierunku cukrowego Baranka, popiskując cichutko:

Wielkanocna bajka – wyklułem się z jajka.

Już cukrowy Baranek czeka na mnie od rana.

A w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku.

Rozmowa na temat opowiadania:
Ile jajek zniosła kura?
Dlaczego jajka uciekły?
Co się przydarzyło
każdemu jajku?

2.Pisanka czy kraszanka- metody zdobienia jajek https://www.youtube.com/watch?v=GxyHrdgTxQs

3.„Nasze pisanki” – zabawa plastyczna. Rodzic przygotowuje przedmioty potrzebne do ozdabiania jajek wybraną technika, np.: kolorowanie mazakami, oklejanie włóczką, oklejanie kolorową bibułą, ozdabianie plasteliną. Dzieci ozdabiają ugotowane na twardo jaja. Zachęcam do fotorelacji 😉

4.Praca z Karta pracy3 strona 41b – odnajdywanie fragmentów ilustracji i zakreślenie ich pętlą, pisanie po śladzie wyrazów „pisanki”, „baba”

Pozdrawiam

Paulina Krawczyk


WTOREK- 30.03.2021r.

 

Dzień Dobry;)

1.Wielkanoc u języczka – zabawa rozwijająca aparat mowy. W czasie, gdy Rodzic czyta bajeczkę, dzieci wykonują ćwiczenia usprawniające narządy mowy

Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto. Najpierw do miski (dzieci robią z języka „miskę” – przód i boki języka unoszą tak, by na środku

powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (wysuwają język z buzi, a potem go chowają, przesuwając po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Następnie rozbija jaja (otwierają szeroko buzie, kilkakrotnie uderzają czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie

składniki miesza (obracają językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera. Ciasto już się upiekło.

Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą (przesuwają czubkiem języka po podniebieniu

w przód, w tył i w bok), obsypuje rodzynkami i orzechami (dotykają językiem każdego zęba najpierw

na górze, a potem na dole). Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwają język

z buzi i szybko nim poruszają w kierunku nosa i brody), dodaje majonez, miesza, a potem próbuje.

Sałatka jest pyszna (oblizują wargi ruchem okrężnym). Następnie pan Języczek maluje jaja – powoli

wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwają język po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Wyciąga pomalowane i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychają powietrze nosem, wydychają buzią). Potem rysuje na jajach wzorki – kropki (dotykają językiem różnych miejsc na podniebieniu) i kółka (oblizują wargi ruchem okrężnym). Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie

dotykają językiem górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust) i już wszystko

do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiechają się szeroko, nie pokazując zębów), bo

może już świętować.

2. Praca plastyczna- dekoracja z owsa 😉

Każde dziecko dostało do domu pojemnik z owsem wielkanocnym. Zadaniem dzieci będzie udekorowanie pojemników według własnego pomysłu 😉

Pozdrawiam Paulina Krawczyk


PONIEDZIAŁEK- 29.03.2021r.

Dzień Dobry 😉

Temat tygodnia to Wielkanoc.

1.„Przygotowania do świąt” – Dziecko ruchem przedstawia czynność, jaką wykonuje w domu przed świętami: odkurzanie, pieczenie, mycie okien, ścieranie kurzu, trzepanie dywanów itp. Rodzice odgadują, jaka to czynność.

2.Bajeczka wielkanocna – Rodzic zaprasza dzieci do wysłuchania opowiadania. Podczas słuchania utworu postarajcie się zapamiętać, kogo budziło słońce i w jakiej kolejności. Odpowiedź możecie narysować lub zapisać w dowolny sposób.

Bajeczka wielkanocna

Agnieszka Galica

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe

Kotki zaczęły wychylać się z pączków.

Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy

wstawać?

A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej.

Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.

Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.

Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.

Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.

Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.

A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.

Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.

A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.

Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.

Co to? Co to? – pytał Zajączek.

Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.

To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek

Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A Kurczątko z Zającem

Podskakują na łące.

Wielkanocne Kotki,

Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc

Wierzbę pytają.

Rodzic zaprasza dziecko do rozmowy, przypominając, że mogą korzystać ze swoich notatek: Kogo najpierw obudziło słońce? Kto był drugi? Kto – trzeci? Dlaczego słońce budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka? Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami? Jak przygotowujemy się do świąt Wielkanocnych? Jakie znacie tradycje świąt Wielkanocnych?

3.„Symbole Wielkiej Nocy” – zabawa językowa. Do tej zabawy potrzebny jest alfabet, mogą być wydrukowane literki lub napisane odręcznie (każda literka na małej karteczce)Rodzic podaje dzieciom wyrazy, zadaniem dzieci jest wyszukanie liter odpowiadających pierwszym głoskom podanych słów, następnie odczytują hasło. Przykładowe wyrazy: piłka, igła, stół, aparat, noga, koło, ananas (hasło: pisanka). Propozycje innych haseł: baranek, palemka.

4.Praca z Kartą Pracy3 strona 40a – dorysowywanie brakujących części palmy i pisanki

Pozdrawiam

Paulina Krawczyk

 

KOCHANE BYSTRZAKI ZACZYNAMY TYDZIEŃ OD GIMNASTYCZNE ZABAWY 🙂🙂🙂W DOMKU 🙂🙂🙂Wykorzystujcie przedmioty które macie w domku i bawcie się wspólnie z domownikami😉😉😉1Stwórz tor przeszkód – wystarczy wybrać kilka misiów i ułożyć je na dywanie w odległości około 70 cm, tak aby maluch swobodnie mógł się między nimi poruszać. Następnie urządź zawody, w tym kto pierwszy pokona slalom.2 Wykonaj prowizoryczny kosz – wystarczy np. pojemnik używany na co dzień do przechowywania zabawek – i zorganizuj zawody na celność rzutów.3 Rozłóż na podłodze poduszki lub niewielkie ręczniki – niech będą one bezpiecznymi punktami. Pozostała część podłogi to aktywny wulkan. Musicie tak skakać po bezpiecznych punktach, by nie wpaść do krateru i na siebie nawzajem.3 Zaproponuj zabawę w chowanego – kreatywnie wykorzystajcie każdą przestrzeń, by znaleźć najlepszą kryjówkę.POWODZENIA💪💪💪👏👏👏👏

Ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci w domu. Dlaczego warto to robić? 

Ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci w domu to jedna z możliwości aktywnego spędzania czasu . Oprócz kształtowania różnych umiejętności i polepszenia sprawności, pozwalają spożytkować nadmiar energii, pobudzić trawienie, a tym samym polepszyć apetyt (co może okazać się bardzo korzystne, zwłaszcza u niejadków). Odpowiednia porcja ćwiczeń pozytywnie wpływa także na sen u dzieci, które miewają kłopoty z zasypianiem lub zbyt szybkimi pobudkami. Wspólne podejmowanie aktywności w domu pozwala także wzmocnić więzi między rodzicem a dzieckiem. Dlatego starajmy się codziennie, choć przez pół godziny zaangażować się wraz z dzieckiem takie zabawy. MIŁEGO DNIA OLA CZESZUN 😘