Poranek 14.02. rozpoczęliśmy od przygotowania kartek walentynkowych oraz tworzenia walentynkowych rysunków. Gdy kartki były gotowe i podpisane dzieci wrzuciły je do poczty walentynkowej.
Po śniadaniu przyszedł czas na rozwijanie wiedzy o świecie, który nas otacza. Wprowadzeniem do zabaw były wiadomości dotyczące postaci Św. Walentego – dzieci poznały historię świętego i dowiedziały się dlaczego został patronem tego właśnie święta. Przyjrzeliśmy się także budowie serca – najbardziej charakterystycznemu symbolowi Walentynek. Dowiedzieliśmy się jak powiedzieć – ‚Kocham Cię’ w różnych językach i na chwilę staliśmy się poliglotami
Dzieci wykonały walentynkowe zadania na przygotowanych kartach pracy- łączyły litery w odpowiedniej kolejności, które utworzyły hasło- WALENTYNKI oraz szukały w labiryncie drogi od klucza do kłódki. Następnie przyszedł czas na rozwijanie percepcji wzrokowej i spostrzegawczości. Pośród rozsypanych na dywanie połówek serc odnajdywaliśmy te, które idealnie do siebie pasują. Kiedy rozwiązaliśmy wszystkie zadania przyszła pora na opróżnienie poczty walentynkowej. Oj, co to były za emocje
Następnie przyszedł czas na zabawy. Podczas zabawy ,,Mam serduszko, wielkie serce”- słowa śpiewane na melodię ,,Mam chusteczkę haftowaną” maszerowaliśmy po kole i wybieraliśmy osobę, której wręczaliśmy serce. Poznaliśmy również piosenkę ,,Cudny moment” , a nasz debiut w ”tanecznym” wykonaniu tej piosenki można zobaczyć oglądając filmik
Zostaw Komentarz