Loading Images
W ostatnim czasie dzieci z grupy ”Tygryski”, realizując projekt ”Razem zrobimy więcej”, przy współpracy z Przedszkole nr 9 im. Bursztynek w Koszalinie, w ramach promocji czytelnictwa wśród najmłodszych spędziły poranek na wirtualnym spotkaniu ze sztuką.
Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii, dzieci z naszej grupy oraz dzieci z przedszkola w Koszalinie- grupa ”Stokrotki” mogły nawiązać ze sobą kontakt. Po krótkiej rozmowie między przedszkolakami, wychowawca grupy ”Stokrotki” Pani Kamila Lusawa wprowadziła nas w magiczny świat teatrzyku Kamishibai.
Teatrzyk Kamishibai jest to papierowy teatr obrazkowy lub inaczej teatr ilustracji- KAMI to papier, SHIBAI to teatr. Jest to technika opowiadania, czytania wywodząca się z Japonii, wykorzystując plansze z obrazkami i tekstem oraz drewnianą lub kartonową skrzynkę (butai)– na wzór parawanu z teatrzyków marionetkowych – w której przedstawiane są kolejne fragmenty historii, bajki, opowiadania.
Pani Kamila za pomocą drewnianego teatrzyku, przedstawiła dzieciom bajkę ”Dwa Ptaszki”.
To prosta i piękna bajka o sile współpracy i współdziałania. Jej bohaterowie w obliczu upału usiłują zdobyć nieco wody i ugasić dręczące ich pragnienie. Nie jest to wcale takie łatwe, ale woda jest gwarantem przetrwania i cennym darem, o który warto wspólnie walczyć…
Jak współdziałać? Dlaczego w pojedynkę trudniej osiągnąć cel? Jak się nie poddawać? Na te pytania odpowiadały dzieci po wysłuchaniu opowieści. Morał, który płynie z bajki – Pomoc innych i wspólna zespołowa praca prowadzi do sukcesu, a dzielenie się z innymi i bezinteresowność to piękne cechy, które warto posiadać, dzieci uznały za bardzo ważną wskazówkę w życiu codziennym.
Tygryski słuchały bajki z ogromnym zaciekawieniem, nowa forma czytania bajki bardzo im się spodobała. Mamy nadzieję, że nie była to nasza ostatnia przygoda z teatrzykiem Kamishibai .
Pani Kamili oraz dzieciom z Przedszkola Publicznego nr 9 w Koszalinie – grupa ”Stokrotki” serdecznie dziękujemy za niezwykłe spotkanie czytelnicze. ”
Zostaw Komentarz