![🌿](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t77/1.5/16/1f33f.png)
![🔥](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/ta9/1.5/16/1f525.png)
![🌎](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t19/1.5/16/1f30e.png)
![💧](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t9b/1.5/16/1f4a7.png)
![💨](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t1c/1.5/16/1f4a8.png)
![🧪](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t86/1.5/16/1f9ea.png)
W ostatnim czasie ”Tygryski” realizowały kolejny moduł Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego. W ramach projektu wykonaliśmy różne doświadczenia, dzięki którym mogliśmy poznać bliżej siły przyrody. Bawiliśmy się cieczą nienewtonowską. Co to takiego? Brzmi naukowo, a to zwykła mąka ziemniaczana, która w połączeniu z wodą tworzy masę o zaskakujących właściwościach – z jednej strony ciecz jest lejąca, z drugiej strony – zgnieciona lub uderzona robi się naprawdę twarda. Jest ciekawa sensorycznie i poznawczo. Przez cały tydzień rozmawialiśmy o szacunku wobec sił przyrody i o tym, że życie w zgodzie z naturą jest korzystne dla człowieka. Dowiedzieliśmy się skąd bierze się prąd oraz jakie mamy odnawialne i nieodnawialne źródła energii. Kształtowaliśmy nawyk oszczędzania energii elektrycznej. Dużo miejsca poświęciliśmy żywiołom: ziemia, woda, ogień, powietrze. Dzieci poznały skarby Ziemi i ich wielką moc. Dowiedziały się, że bez wody i powietrza, a w szczególności tlenu, nie byłoby życia, i że ogień jest bardzo groźny, ale też potrzebny i użyteczny. Przedszkolaki stworzyły prace plastyczno-techniczne pt. „Wiatraczek” i „Akwarium”. Edukacja ekologiczna nie jest nam obca. ”Tygryski” wykazały się dużą wiedzą na temat ekologii.
Zostaw Komentarz