Pierwsza pomoc z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości (gogle VR) w naszym przedszkolu

with Brak komentarzy

Dzięki współpracy z  DUOlife Szczecinek – Kursy/Szkolenia, Tadzikaony– dzieci z grupy ,,Sówki” miały dzisiaj możliwość uczestniczyć w innowacyjnych zajęciach z zakresu pierwszej pomocy z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości ( google VR), realizowanych w ramach programu Akademia Doktora FROG. Tematem przewodnim było udzielanie pierwszej pomocy – w szczególności resuscytacja krążeniowo-oddechowa z wykorzystaniem AED, a wszystko to wzbogacone o nowoczesną technologię wirtualnej rzeczywistości (VR). Podczas zajęć dzieci miały okazję: poznać zasady dbania o własne bezpieczeństwo, dowiedzieć się, jak wygląda prawidłowe powiadamianie służb ratunkowych, zobaczyć i samodzielnie przećwiczyć ułożenie rąk do RKO, poznać urządzenie AED i jego zastosowanie, przenieść się — dzięki goglom VR — do wirtualnego otoczenia, gdzie mogły wcielić się w rolę małych ratowników. Technologia VR pozwoliła dzieciom znaleźć się w realistycznych warunkach ratowniczych, jednocześnie zachowując pełne bezpieczeństwo i przyjazną atmosferę przedszkolną. Zajęcia odbywały się na fantomach oraz w specjalnie przygotowanych scenariuszach edukacyjnych.

Zalety wykorzystania technologii VR w edukacji przedszkolnej:

  • Wysokie zaangażowanie dzieci – wirtualny świat przyciąga uwagę i motywuje do aktywnego udziału.
  • Nauka przez doświadczenie – dzieci zapamiętują znacznie więcej, gdy mogą „przeżyć” sytuację, a nie tylko o niej usłyszeć.
  • Realistyczne scenariusze – VR pozwala zobaczyć i przećwiczyć to, czego nie da się odtworzyć w zwykłej sali. Bezpieczne środowisko – dzieci mogą popełniać błędy i uczyć się na nich bez zagrożenia.
  • Rozwój odwagi i pewności siebie – maluchy oswajają się z sytuacjami trudnymi i uczą się reagować spokojnie.
  • Stymulacja wyobraźni i kreatywności – VR pobudza ciekawość i zachęca do zadawania pytań.

 

Zalety ćwiczeń RKO i AED z wykorzystaniem VR u dzieci:

 

  • rozwijają prawidłowe odruchy i pierwsze nawyki ratownicze,
  • kształtują świadomość, że każdy – nawet dziecko – może komuś pomóc,
  • budują odpowiedzialność społeczną i empatię,
  • wspierają współpracę w grupie i komunikację,
  • uczą podejmowania decyzji w sytuacjach „na niby”, które mogą utrwalić się na przyszłość,
  • zwiększają skuteczność zapamiętywania dzięki połączeniu ruchu, obrazu i emocji.

 

Dzisiejsze zajęcia były wyjątkowo inspirujące i wartościowe, a dzieci z grupy „Sówki” wykazały ogromne zainteresowanie oraz zaangażowanie. Jesteśmy dumni z ich otwartości na naukę i z tego, jak poważnie potraktowały temat pomagania innym. Cieszymy się, że dzięki Akademii Doktora FROG możemy wprowadzać nowoczesne metody edukacji, które kształtują odwagę, odpowiedzialność i postawy prospołeczne już od najmłodszych lat.

Serdecznie dziękujemy!

 

 

Zostaw Komentarz