TYDZIEŃ XIV
22.06.2020- 26.06.2020

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=u42rsaYzrO0 ,,Kicia Kocia poznaje strażaka” reżyseria Marta Stróżycka, scenariusz Maciej Kur, Anita Głowińska.
Atrakcje w Bezpieczne Wakacje [2020] | Wiersz Wakacje | Bajki po Polsku https://www.youtube.com/watch?v=CQkc4Dfe1aw
Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska

WTOREK 23.06.2020r.

Utrwalanie SZ, Ż, CZ,DŻ – ćwiczenia logopedyczne https://www.youtube.com/watch?v=bCJgqnAWyxI
Ptasie Radio – Julian Tuwim – Animowane Wierszyki Dla Dzieci https://www.youtube.com/watch?v=sEN2qcFi1Zc

 

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


ŚRODA 24.06.2020r.

Ćwiczenia logopedyczne – R https://www.youtube.com/watch?v=Ds-Mz1gMfu4
Gra matematyczna Znajdź tyle samo – dla dzieci w wieku przedszkolnym https://www.youtube.com/watch?v=GSlyS-xa4FE
Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska

CZWARTEK 25.06.2020r.

Julian Tuwim Rzepka i inne animowane wierszyki dla dzieci. https://www.youtube.com/watch?v=Nl9qo6dzqa0&t=57s

 

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


PIĄTEK 26.06.2020r.

 

NA STRAGANIE || DrobNutki || Piosenki DLA DZIECI https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s&t=77s

 

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


TYDZIEŃ XIII
15.06.2020- 19.06.2020

PONIEDZIAŁEK 15.06.2020r.


https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k Paxi – Dzień, noc i pory roku

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


WTOREK 16.06.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=So2fgFBvc0g Odgłosy zwierząt.

 

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


ŚRODA 17.06.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=K_KqWr4oHmA Paxi i nasz Księżyc: Fazy i zaćmienia

 

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


CZWARTEK 18.06.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=s4DIUoZvsuo Paxi – Sekrety Czerwonej Planety

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


PIĄTEK 19.06.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=L-VG41Te6No Paxi – Rosetta i komety

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


TYDZIEŃ XII
08.06.2020- 12.06.2020

PONIEDZIAŁEK 08.06.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=eVPhhfQ9Xuc   Zagadki dźwiękowe

https://www.youtube.com/watch?v=1gd5PGZx7Nw  Pan Tik Tak – Która godzina ( Teledyski dla dzieci )

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


WTOREK 09.06.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=TwaCIYOofS0 Książeczka kształtów – Kółko: ślimaczek, dla dzieci Luli TV – Videos for babies

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


ŚRODA 10.06.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=W3R13ppnv_I Najkrócej i najdłużej żyjące zwierzęta na świecie

https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8 Paxi – Cykl hydrologiczny

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


CZWARTEK 11.06.2020r.

 

BOŻE CIAŁO – DZIEŃ USTAWOWO WOLNY OD PRACY


TYDZIEŃ XI
01.06.2020- 05.06.2020

PONIEDZIAŁEK 01.06.2020r.

Klocki Lego

Lubię swoje zabawki a chyba najbardziej Klocki Lego. Odkąd pamiętam zawsze lubiłem bawić się klockami. Klocki były i są moim ulubionym prezentem – zawsze je dostawałem przy każdej okazji.

Lubię jeszcze inne rzeczy: gram w Minecrafta na komputerze – tylko poprosiłem mamę, żeby wyłączyła mi potwory, bo w moim świecie ma być spokój i budowanie różnych ciekawych światów.

Świetnie jeżdżę na hulajnodze, a ostatnio nauczyłem się jeździć na rowerze i to na dwóch kółkach. Mamusia i tatuś jeżdżą na rolkach, też się nauczę jak będę trochę starszy.

   

W moim domu zawsze jest wesoło, tylko nie lubię jak mój młodszy brat zbliża się do moich zabawek i często burzy moje budowle z Klocków Lego.

Mama wytłumaczyła mi, że Jaś – mój młodszy brat- w ten sposób bawi się i jeszcze wielu rzeczy nie rozumie. Mamusia uspokoiła mnie, że na pewno w przyszłości nauczy się dbać o moje budowle. Mama podpowiedziała mi, żebym miał zawsze przygotowane jakieś zabawki odpowiednie dla Jasia. Mam przygotowane zawsze Klocki Duplo, dużą ciężarówkę i to pomaga, Jasiu potrafi bawić się coraz dłużej Klockami Duplo a ja w tym czasie bawię się swoimi ukochanymi Klockami Lego.

Lubię bawić się sam i lubię bawić się też z innymi. Mamusia podpowiedziała mi, że kiedy czuję niezadowolenie to mam uruchomić swoje moce tak jak Superman i mam pomyśleć, że niezadowolenie to mały balonik, który rozpuszczam pociskami laserowymi – bardzo mi się to spodobało. Bo tak naprawdę wolę być zadowolony. Mamusia i tatuś też są zadowoleni. Bardzo lubię, kiedy inni są uśmiechnięci i zadowoleni. Czasami jeszcze złoszczę się i gniewam ale coraz mniej, bo mam swój magiczny, laserowy sposób.

 

To opowiadanie jest specjalne dla Was Kochani.

Życzę Wam duuuuuuużo Radości i Wspaniałej Zabawy.

Pomyślcie co możecie zrobić ze swoją złościa, gniewem – może również skorzystacie z siły laseru i pobawicie się w rozpuszczanie. To naprawdę działa.

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


WTOREK 02.06.2020r.

Językowe rymowanki”

1. Piłka sama podskakuje,

Język piłkę naśladuje

– wyciągamy język do przodu i poruszamy nim w górę i w dół

2. Karuzela mknie wokoło,

Kręć językiem szybko w koło

– wyciągamy język do przodu i kręcimy nim wokół ust

3. Otwórz buźkę i zamykaj,

Tak jak pyszczkiem robi rybka

– wysuwamy wargi do przodu zaokrąglając je w kształt litery „o” i poruszamy ustami

4. Dotknij swym językiem nosa

By nie siadła na nim osa

– wysuwamy mocno język do przodu i próbujemy jego końcem dotknąć nosa

5. Możesz krówkę naśladować,

Wyjąć język i go schować

– wyciągamy i chowamy język

6. Choć nie robi się już tego,

Język mlaska na całego!

– naśladujemy odgłosy mlaskania

7. Masz swój język bardzo giętki

Możesz czyścic nim swe zęby

– czyścimy językiem zęby od strony wewnętrznej i zewnętrznej

8. Chce mamusia dostać buzi,

A więc cmoknąć każdy musi.

– naśladujemy odgłosy cmokania

 

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


ŚRODA 03.06.2020r.

Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci przedszkolnych

1. Ćwiczenia słuchowe – stanowią one bardzo ważną grupę ćwiczeń logopedycznych, ponieważ często opóźnienia czy zaburzenia rozwoju mowy pojawiają się na skutek opóźnień rozwoju słuchu fonematycznego/ tzw. słuchu mownego/. Stymulując funkcje słuchowe przyczyniamy się do rozwoju mowy dziecka. 

 

Przykłady dla dzieci młodszych: 

  • Co słyszę?” – dzieci siedzą z zamkniętymi oczami i nasłuchują, rozpoznają odgłosy dochodzące z sąsiedztwa, ulicy.

  • Zgadnij, co wydało dźwięk?” – uderzanie pałeczką w szkło, fajans, metal, kamień, drewno itp. Toczenie różnych przedmiotów po podłodze / np. piłki, kasztana, kamienia/, rozpoznawanie odgłosu przez dzieci.

  • Rozpoznawanie różnych przedmiotów w zamkniętym pudełku po wydawanym odgłosie – groch, kamyki, gwoździe, cukier, kasza itp.

  • Uderzanie o siebie klockami, łyżeczkami, garnuszkami; uderzanie łyżeczką o pustą szklankę, o szklankę z wodą, klaskanie, darcie papieru, gniecenie papieru, przelewanie wody( z wysokości, z niska), drapanie po szkle, papierze, stole.

  • Rozpoznawanie głosu, szmeru, źródła dźwięku – miejsca, kierunku, odległości, ilości dźwięków (dużo- mało), głośności ( cicho – głośno).

  • Szukanie ukrytego zegarka, radia, dzwoniącego budzika.

  • Rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt: kota, psa, krowy, kury, koguta, kaczki, gęsi itp.

  • Rozróżnianie odgłosów pojazdów: samochodu, pociągu, motoru, traktora itp.

  • Rozpoznawanie po dźwięku różnych urządzeń domowych, np. odkurzacz, mikser, suszarka, pralka itp.

Przykłady dla dzieci starszych: 

  • Wyróżnianie wyrazów w zdaniu. ( stawiamy tyle klocków, rysujemy tyle kółeczek, klaszczemy tyle razy ile słów słyszy dziecko w wypowiadanym zdaniu).

  • Wydzielanie sylab w wyrazach poprzez wystukiwanie sylab, wyklaskiwanie, badanie ile razy opadnie żuchwa / na ręce/ przy wybrzmiewanie sylab.

  • Nazywanie obrazków – dziecko kończy wyraz po pierwszej sylabie wypowiedzianej przez logopedę, nauczyciela, rodzica, a potem odwrotnie – dziecko zaczyna.

  • Dzielenie na sylaby imion dzieci / na początku łatwych/.

  • Wyszukiwanie imion dwu- i trzysylabowych.

  • Wyszukiwanie słów z podaną przez n-la sylabą.

  • Rozpoznawanie określonej sylaby w rozsypance sylabowej, np. ba, pa, ta, da, la, ra.

  • Wyszukiwanie imion rozpoczynających się od samogłoski, następnie od podanej spółgłoski.

  • Wydzielanie spółgłosek nagłosowych przez przedłużanie nagłosu, np. ssssamolot, szszszafa. Przy pomocy ilustracji – wyszukiwanie przedmiotów, których nazwy rozpoczynają sią na daną głoskę.

  • Wydzielanie spółgłoski wygłosowej.

  • Dzielenie na głoski łatwych a następnie coraz trudniejszych słów.

  • Ćwiczenia z paronimami: bułka – półka, domek –Tomek, koza – kosa itp.

  • Rozróżnianie mowy prawidłowej od nieprawidłowej

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


CZWARTEK 04.06.2020r.

Ćwiczenia oddechowe – poprawiają wydolność oddechową, sprzyjają wydłużaniu fazy wydechowej, co powoduje poprawę jakości mowy. Ćwiczenia prowadzone są najczęściej w formie zabawowej, przy wykorzystaniu różnych środków, np. piórek, piłeczek, wody mydlanej, chrupek, wiatraczków itp. Są także wplatane w opowieści i zabawy ruchowe. 

 Przykłady: 

  • Wdech nosem ( usta zamknięte) i wydech ustami.

  • Dmuchanie na płomień świecy.

  • Dmuchanie na piłeczkę pingpongową, wyścigi piłeczek.

  • Dmuchanie na kulkę z waty, na wiatraczek.

  • Chłodzenie „ gorącej zupy” – dmuchanie ciągłym strumieniem.

  • Zdmuchiwanie mlecza” – długo, aż spadną wszystkie nasionka.

  • Chuchanie na zmarznięte ręce.

  • Naśladowanie lokomotywy – wydmuchiwanie „nadmiaru pary” – ffff, szszsz.

  • Naśladowanie balonika – wypuszczanie powietrza z jednoczesnym odgłosem „ sssss”.

  • Nadmuchiwanie balonika.

  • Naśladowanie syreny – „ eu-eu- eu”, „ au-au-au” – na jednym wydechu.

  • Wyścigi chrupek – dmuchanie w parach.

  • Dmuchanie na piórko, aby nie spadło.

  • Liczenie na jednym wydechu.

  • Powtarzanie zdań na jednym wydechu – najpierw krótkich, potem coraz dłuższych.

  • Powtarzanie zdań szeptem.

  • Naśladowanie śmiechu różnych osób:

  • – staruszki: che- che- che

  • – kobiety – wesołe cha- cha- cha

  • – mężczyzny – rubaszne ho- ho- ho

  • – dziewczynki – piskliwe, chichotliwe chi- chi- chi.

 

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


PIĄTEK 05.06.2020r.

Ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych u  większości dzieci z wadą wymowy występuje obniżona sprawność narządów artykulacyjnych / języka, warg, policzków, podniebienia miękkiego/.. Czasem przyczyną wady wymowy są nieprawidłowości w budowie anatomicznej narządów mowy, np. zbyt krótkie wędzidełko podjęzykowe, przerośnięty język, zbyt duża masa języka, rozszczep wargi itp. Przyczyną bywają także, szczególnie u dzieci młodszych, nieprawidłowe nawyki związane z połykaniem lub oddychaniem. Konieczne są w tych wszystkich wypadkach ćwiczenia motoryki narządów mowy oraz ćwiczenia prawidłowego połykania. Optymalną sytuacją byłoby, gdyby ćwiczenia prowadzone były według zaleceń logopedy.

Ćwiczenia logopedyczne początkowo powinny być wykonywane przy kontroli wzrokowej – przed lustrem, stopniowo przechodząc do ćwiczeń bez kontroli wzroku. Większość ćwiczeń wymaga wielokrotnego powtarzania, więc konieczne jest stosowanie metod zabawowych podczas ćwiczeń.

Ćwiczenia warg: 

  • Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej.

  • Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”.

  • Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”.

  • Naprzemienne wymawianie „ i – u”.

  • Cmokanie.

  • Parskanie / wprawianie warg w drganie/.

  • Masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi  i odwrotnie).

  • Dmuchanie na płomień świecy, na watkę lub piłkę pingpongową.

  • Układanie ust jak przy wymowie samogłosek ustnych, z wyraźną, przesadną artykulacją warg, np. w kolejności: a-i-o-u-y-e,  u-a-i-o-e-y,  o-a-y-i-u,  e-y-i-o-a-u,            u-i-y-a-o.

  • Wymowa samogłosek w parach: a-i, a-u,  i-a,  u-o,  o-i,  u-i,  a-o, e-o  itp.

  • Wysuwanie warg w „ ryjek”, cofanie w „ uśmiech”.

  • Wysuwanie warg w przód, następnie przesuwanie warg w prawo, w lewo.

  • Wysuwanie warg w przód, następnie krążenie wysuniętymi wargami.

Ćwiczenia języka: 

  • Głaskanie podniebienia” czubkiem języka, jama ustna szeroko otwarta.

  • Dotykanie językiem do nosa, do brody, w stronę ucha lewego i prawego.

  • Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.

  • Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej.

  • Kląskanie językiem.

  • Dotykanie czubkiem języka na zmianę do górnych i dolnych zębów, przy maksymalnym otwarciu ust / żuchwa opuszczona/.

  • Język wysunięty w kształcie grota wykonuje poziome ruchy wahadłowe od jednego do drugiego kącika ust.

  • Rurka – wargi ściągnięte  i zaokrąglone unoszą boki języka.

  • Język lekko wysunięty opiera się na wardze dolnej i przyjmuje na przemian kształt „łopaty” i „grota”.

  • Ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej.

  • Oblizywanie zębów po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni dziąseł pod wargami. Usta zamknięte.

Ćwiczenia usprawniające podniebienie miękkie: 

  • Wywołanie ziewania przy nisko opuszczonej szczęce dolnej.

  • Płukanie gardła ciepłą wodą.

  • Chrapanie” na wdechu i wydechu.

  • Głębokie oddychanie przez usta przy zatkanym nosie i odwrotnie.

  • Wymawianie połączeń głosek tylnojęzykowych zwartych z samogłoskami, np. ga, go, ge, gu, gy, gi, gą, gę, ka, ko, ke, ky, ki, ku, ak, ok, ek, ik, yk, uk…

  • Wypowiadanie sylab / jak wyżej/ i logatomów: aga, ogo, ugu, eke, yky, ygy, iki, Igi, ago, egę itp.

  • Nabieranie powietrza nosem i zatrzymanie w jamie ustnej. Policzki nadęte. Początkowo nadymać policzki z zatkanym nosem, a następnie próbować połykać powietrze.

Ćwiczenia policzków: 

  • Nadymanie policzków – „ gruby miś”.

  • Wciąganie policzków – „ chudy zajączek”.

  • Nabieranie powietrza w usta i zatrzymanie w jamie ustnej, krążenie tym powietrzem, powolne wypuszczanie powietrza.

  • Naprzemiennie „ gruby miś” – „ chudy zajączek”.

  • Nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę.

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


TYDZIEŃ X
25.05.2020- 29.05.2020

PONIEDZIAŁEK 25.05.2020r.

CANCA CZY-TU-CZYTAM? – NAUKA CZYTANIA – 4 LITERY https://www.youtube.com/watch?v=ORzy6ojJ72s

Sowa Mądra Głowa uczy samogłosek https://www.youtube.com/watch?v=4Qm9YgDemhQ

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


WTOREK 26.05.2020r.

CANCA CZY-TU-CZYTAM? – NAUKA CZYTANIA – 3 LITERY https://www.youtube.com/watch?v=ht75xp52FQU

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska



ŚRODA 27.05.2020 r.

CANCA CZY-TU-CZYTAM? – NAUKA CZYTANIA – 4 LITERY ZWIERZĘTA https://www.youtube.com/watch?v=Zesv114dtmM

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


CZWARTEK 28.05.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=UjpKoAMmc94 Sowa Madra Głowa uczy spółgłosek

https://www.youtube.com/watch?v=DtiYKKb6J1U Sowa Mądra Głowa uczy cyferek

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


PIĄTEK 29.05.2020r.

CANCA CZY-TU-CZYTAM? – NAUKA CZYTANIA – 3 LITERY ZWIERZĘTA https://www.youtube.com/watch?v=ux1Zz5HiF7k

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


 

TYDZIEŃ IX
18.05.2020- 22.05.2020

 

PONIEDZIAŁEK 18.05.2020 r.

Głoski szumiące sz, cz, ż, dż

Podczas wypowiadania głosek szumiących, ważne i niezbędne są trzy zasady:

1.

 Czubek języka podnosi się i zbliża prawie dotykając wałka dziąsłowego.

2. 

Zęby są złączone (ale nie zaciśnięte).

3.

 Usta układają się w ryjek.

 

Przy punkcie 1

 – nie uda się podnieść języka, jeśli jest on zbyt słaby i nie ma prawidłowej pionizacji (słowem, język to mięsień i musi być wyćwiczony aby prawidłowo unosić się ku górze – wiele dzieci ma z tym kłopot i tu należy zacząć od ćwiczeń pionizacji języka). Czasami też problemem może być zbyt krótkie wędzidełko podjęzykowe, które uniemożliwia jego uniesienie. To, czy jest za krótkie ocenia logopeda, a zabieg podcięcia go wykonuje chirurg stomatolog w znieczuleniu miejscowym.

Przy punkcie 2 

nie da rady złączyć ząbków maluch, który ma zgryz otwarty. Nie będę się tu rozpisywać dziś o możliwych przyczynach takiej sytuacji, ale jeśli zauważycie, że dziecko łącząc zęby, ma „szparę” między nimi, to proszę o konsultacje z ortodontą. Aparaty ortodontyczne są bezpłatne w ramach NFZ do 13 roku życia dziecka.

Przy punkcie 3

 – problemy z ułożeniem ust w ryjek (lub jak do mocnego całuska) mają dzieci, które borykają się ze słabym napięciem mięśniowym lub bardzo wiotkim mięśniem okrężnym warg. I wtedy należy zacząć właśnie od ćwiczeń tegoż mięśnia.

3,2,1 – zaczynamy!

1. Ćwiczenia pionizacji języka – wszelkie zabawy, które wymagają ponoszenia języka w górę (choćby po milimetrze, coraz wyżej):

§ 

Liczenie językiem górnych zębów.

§ 

Oblizywanie słodkiego dżemu lub miodu z posmarowanej nim górnej wargi.

§ 

Malowanie podniebienia językiem.

§ 

Zdrapywanie czubkiem języka wafelka lub opłatka przyklejonego na wałek dziąsłowy.

2. Ćwiczenia na mięsień okrężny ust:

§ 

Posyłanie jak najmocniejszych całusków.

§ 

Zabawa w rybkę i naśladowanie jej miny.

§ 

Kółeczko z drucika lub kartonu – tworzymy kółeczko, które przykładamy do ust tak, aby składając się one w ryjek, zmieściły się w otworze.

§ 

Naprzemienne wypowiadanie samogłosek U oraz I.

Mięśnie rozgrzane, co dalej? Zaczynamy od ustawienia wszystkiego w buzi. Pamiętajcie – 3 punkty: język do góry, zęby razem, usta w ryjek. Kiedy to mamy gotowe, przechodzimy do ćwiczeń w kolejności: sylaby, wyrazy, zdania.

1. SYLABY:

SZA SZO SZU SZE SZY / ASZA OSZO USZU ESZE YSZY / ASZ OSZ USZ ESZ YSZ

RZA RZO RZU RZE RZY / ARZA ORZO URZU ERZE YRZY

CZA CZO CZU CZE CZY / ACZA OCZO UCZU ECZE YCZY / ACZ OCZ UCZ ECZ YCZ

DŻA DŻO DŻU DŻE DŻY / ADŻA ODŻO UDŻU EDŻE YDŻY /

2. Kiedy opanujecie sylaby, próbujemy z wyrazami (głoska na początku, w środku i na końcu wyrazu):

SZOPA SZUFLADA SZAPON / KOSZYK MASZTY PUSZKA / MASZ KOSZ BUSZ

ŻABA ŻONA ŻUK / KORZENIE MARZENA PARZY

CZEKOLADA CZAPKA CZOSNEK / KOCZEK PĄCZEK BLUZECZKA / APACZ LECZ MIECZ

DŻDŻOWNICA DŻEM DŻOKEJ / DROŻDŻÓWKA DROŻDŻE DŻDŻYSTO

3. Pora na zdania i wierszyki:

SZARA MYSZ NOSI KOSZ Z SZYSZKAMI

ŻABA MARZENA MA MĘŻA ŻUKA

CZARNA CZAPLA CZEKA NA PĄCZKA Z CZEKOLADĄ

DŻDŻOWNICA ĆWICZY Z DŻOKEJEM DŻUDO W DŻUNGLII

Zachęcam do wspólnej zabawy z dziećmi. Powodzenia.


WTOREK 19.05.2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=94HprbR8RWQ Kaczka Dziwaczka

https://www.youtube.com/watch?v=Bk4ona9lqyM Kocyś | Bing Cały Odcinek | Bing po Polsku

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


ŚRODA 20.05.2020 r.

Propozycja wspólnego oglądania i zadawania pytań. https://www.youtube.com/watch?v=cNNsDStry9s Parking | Bing Cały Odcinek | Bing po Polsku

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


CZWARTEK 21.05.2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s NA STRAGANIE || DrobNutki || Piosenki DLA DZIECI

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


PIĄTEK 22.05.2020r.

Zapraszam do wspólnej zabawy z dziećmi:

https://www.youtube.com/watch?v=2ykJ9rd3dtY Okulary Pan Hilary piosenki dla dzieci z płyty Melorymki Podróże Małe i Duże.

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


TYDZIEŃ VIII
11.05.2020- 15.05.2020

PONIEDZIAŁEK 11.05.2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=A9s-Dq75vRI Zając wyrażenia dźwiękonaśladowcze logopedia

https://www.youtube.com/watch?v=LPZRBt1SI6k Dzielenie wyrazów na głoski dla przedszkolaków – Wielkanoc

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


WTOREK 12.05.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=xlcQL4NfaHc Farma – bajki dla dzieci – odgłosy zwierząt

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


ŚRODA 13.05.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8 Bajka edukacyjna dla dzieci – Pszczoła miodna

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


CZWARTEK 14.05.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=zUgzWqgYPeE Bzycząca zabawa

https://www.youtube.com/watch?v=Z0_ZSJCllSg Zwierzęta wiejskie – dzielenie wyrazów na głoski.

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


PIĄTEK 15.05.2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=9b74RbRVlOA Nauka czytania sylabowego z użyciem BA, BE, BI, BO, BU, BY – lekcja 2 dla dzieci

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


 

TYDZIEŃ VII
04.05.2020- 08.05.2020

 

PONIEDZIAŁEK 04.05.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=oqkcAZgXVTY Zabawy oddechowe dla przedszkolaków

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


WTOREK 05.05.2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=2JJ-pSJuG1w CZTERY ŁAPY – @Śpiewanki.tv – Piosenki dla dzieci

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


ŚRODA 06.05.2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=iyUHe_mw1cE Tyciutki pajączek – Piosenki dla dzieci – Bobasy tv

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


CZWARTEK 07.05.2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng&t=5s Śpiewające Brzdące – Jeden, dwa i trzy – Piosenki dla dzieci

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


PIĄTEK 08.05.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=DJlwboqaJY0  Piosenki dla Dzieci – Pieski Małe Dwa – RosNutki

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


TYDZIEŃ VI
27.04.2020- 30.04.2020

PONIEDZIAŁEK 27.04.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=JvV1YVuCSk8 04. Ćwiczenia na pionizację języka- głoska „L”. CZ 1

https://www.youtube.com/watch?v=btMSFVuNi7k TEST NA SPOSTRZEGAWCZOŚĆ ZNAJDŹ OBRAZEK, KTÓRY NIE PASUJE DO POZOSTAŁYCH

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska

WTOREK 28.04.2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=Ig_UDTBh1iY04. Ćwiczenia na pionizację języka- głoska „L”. CZ 2

https://www.youtube.com/watch?v=um0aM4rhcgg– Actividades musicales para casa

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


ŚRODA 29.04.2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg- Zabawy logopedyczne | Jazzowanki

https://www.youtube.com/watch?v=b3DDpiOw7mg – ZADANIA NA SPOSTRZEGAWCZOŚĆ

 

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


CZWARTEK 30.04.2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=svBlg3fnj8E – Zasady gry „Dobble”

https://www.youtube.com/watch?v=6iGJKqtXTSQ Zasady gry „Dobble Kids”.

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


 

TYDZIEŃ V
20.04.2020- 24.04.2020

PONIEDZIAŁEK 20.04.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=lnKC4VDqf6w   Zające i kwiatki – dmuchawka dla dzieci/ zabawka dla dzieci DIY/ DIY Bunny Blower for Kids

https://www.youtube.com/watch?v=kcOHc2511fo Mała motoryka w profilaktyce logopedycznej

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska

WTOREK 21.04.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=OJt497rk_X0 Zabawa wyciszająca w dwulatkach i nie tylko

 

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


ŚRODA 22.04.2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=6Bk8V6-jevI&t=1s Grupowe zajęcia logopedyczne w Malinowym Domku.
Zamiast na piórka można dmuchać na małe karteczki.
https://www.youtube.com/watch?v=WSqtd2Ny8mg Zegar Lulka I Rymowanki dla dzieci I Lulek.tv

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


CZWARTEK 23.04.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng Śpiewające Brzdące – Jeden, dwa i trzy – Piosenki dla dzieci

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska



PIĄTEK 24.04.2020 r.

https://www.youtube.com/watch?v=Ud_1ylAJPb0 Alfabet po polsku dla dzieci * Lulek.tv – głoski realizowane są prawidłowo oprócz głoski j – mówimy j nie jot. Miłej zabawy.

 

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


TYDZIEŃ IV
13.04.2020- 17.04.2020

 

 

WTOREK 14.04.2020r.

Propozycja z logopedii

Opowiadanie pt., „Bartek i bańki” Zapraszam do wspólnej zabawy.

Bartek i bańki

To był cudowny dzień. Wstałem uśmiechnięty i zadowolony. Jak zwykle wyspałem się. Zjadłem pyszne śniadanie, które zrobiłem razem z mamą – kolorowe kanapki z pomidorem, ogórkiem i rzeżuchą. Rzeżuchę wyhodowałem sam na swoim parapecie.

Po śniadaniu posprzątałem w swoim pokoju i spokojny wyszedłem na balkon. Będąc na balkonie wpadł mi do głowy genialny pomysł – będę puszczał bańki. W domu nie było płynu do baniek ale od czego jest internet – mama natychmiast znalazła przepis i już za chwile puszczałem bańki.

Jedna z baniek poleciała wysoko prosto w kierunku słońca. Pomyślałem sobie życzenie – jak najszybciej wrócić do przedszkola. Jestem pewien, że to życzenie już mi się spełnia. Postanowiłem zamawiać różne życzenia i bawić się nimi. Nawet jeżeli niektóre mi się nie spełnią, to i tak wiem, że zrealizuje mi się coś lepszego.

Pytania:

  1. Co Bartek zrobił na śniadanie razem z mamą?
  2. Co Bartek wyhodował na parapecie?
  3. Co Bartek chciał robić na balkonie?
  4. Co mama Bartka zrobiła, żeby chłopiec mógł puszczać bańki?
  5. Jakie było życzenie Bartka?
  6. Wymyśl swoje życzenia.

W załączeniu przepis na płyn do baniek mydlanych.

Powodzenia i miłej zabawy Ewa Pawłuszek-Pasińska

https://www.youtube.com/watch?v=5hwCjXFDu8k Niepękające Bańki Mydlane – JAK JE ZROBIĆ? My3 – TV dla Dzieci.


ŚRODA 15.04.2020r.

Nauka czytania sylab BA, BE, BI, BO, BU, BY – czytanie sylabowe – lekcja 1 dla dziecka

 

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


CZWARTEK 16.04.2020r.

https://www.youtube.com/watch?v=MFNXh5iLxik –  Nauka czytania – cz.2 – samogłoski
Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska

PIĄTEK 17.04.2020r.

 https://www.youtube.com/watch?v=9b74RbRVlOA – Nauka czytania sylabowego z użyciem BA, BE, BI, BO, BU, BY – lekcja 2 dla dzieci

 

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


 

TYDZIEŃ III
06.04.2020- 10.04.2020

 

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020r.

Logopedia

1.Zagadki

Mierzy minuty, godziny,

z nim się nigdy nie spóźnimy.

Kiedy coś w nim się zepsuje,

zegarmistrz go zreperuje. (zegar)

On piąty jest w kolejce, gdzie stoi 12 miesięcy.(maj)

Ma rzeki, ale bez wody.

Ma lasy, ale nie ma tam drzew i zwierząt.

Ma miasta, ale bez ludzi.

Co to takiego? (globus, mapa)

Gdy go długo nie ma – wszyscy narzekają,

a gdy wreszcie przychodzi – szybko pod parasol się chowają.(deszcz)

2. Przeciwieństwa, czyli wyrazy przeciwstawne | Edukacja dla przedszkolaka

https://youtu.be/9eZGeVdTuv4

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


WTOREK 07.04.2020r.

Logopedia – propozycja
Pogoda dla dzieci – zjawiska i pory roku
Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska

ŚRODA 08.04.2020r.

 

https://youtu.be/G7pH0tsCnY0Gotujemy zupę – Warzywa po polsku dla dzieci

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


CZWARTEK 09.04.2020r.

https://youtu.be/8rAYrHObYj0 Nauka kolorów i numerów Koło Fortuny Dino Dinozaur i Dzieci

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


PIĄTEK 10.04.2020r.

https://youtu.be/QWUMtUyR1XA- LEGO Film 2 – Uczymy się liczyć bawiąc się LEGO! – ucz się z Dino dinozaurem 👶 Bajki Edukacyjne

Pozdrawiam Ewa Pawłuszek-Pasińska


Jest możliwość skontaktowania się ze mną przez Skype. Proszę do mnie napisać – poniżej wysyłam link dostępu. Proszę w wiadomości wpisać imię i nazwisko dziecka – razem ustalimy godziny spotkania. Serdecznie zapraszam Ewa Pawłuszek-Pasińska  https://join.skype.com/invite/g0ZRBqBCClbI

Podaję mój numer telefonu 502253769


TYDZIEŃ II
30.03.2020- 03.04.2020

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020r.

Propozycja ćwiczeń i zabaw logopedycznych

https://www.youtube.com/watch?v=xmmh_tFZDYINauka Rozumienia i Wymowy Pierwszych Słów dla Dzieci cz.1,

https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I Logopedia na wesoło, ćwiczenia oddechowe, gimnastyka warg i języka.

Zalecenia: przy korzystaniu z propozycji zaleca się 30 minut dziennej pracy dziecka przy komputerze.

Miłej zabawy Ewa Pawłuszek-Pasińska


WTOREK 31.03.2020r.

Propozycja ćwiczeń i zabaw z logopedii

Zapraszam chętnych rodziców do wspólnej zabawy z dziećmi.

https://www.youtube.com/watch?v=bM_uJSaA2mE – Nauka słów – przedmioty – ich rozumienie i wymowa | Nauka przez zabawę | MaMoMu

https://www.youtube.com/watch?v=aR75YM-nQgU – Logopedia – jak ćwiczyć ‚r’ – Dziecko nie mówi głoski ‚R”? Zobacz jakie ćwiczenia wykonywać, wymowa

 

PRZYGODA W DOMU BARTKA

PEWNEJ NOCY W POKOJU DUŻEGO CHŁOPCA O IMIENIU BARTEK POJAWIŁA SIĘ DUŻA DRUKARKA.

BARTEK JAK CO WIECZÓR ZJADŁ KOLACJĘ, POSPRZĄTAŁ SWOJE ZABAWKI, UMYŁ SIĘ I POŁOŻYŁ DO UKOCHANEGO ŁÓŻKA. JAK ZWYKLE PRZED SNEM ODŁĄCZYŁ DRUKARKĘ OD ZASILANIA I ZASNĄŁ.

NAGLE W SAMYM ŚRODKU NOCY COŚ BARTKA OBUDZIŁO. WSTAŁ ZDZIWIONY. OKAZAŁO SIĘ, ŻE ODŁĄCZONA DRUKARKA SAMA SIĘ PODŁĄCZYŁA I ZACZĘŁA DRUKOWAĆ KARTKI Z POMAZANYMI NAPISAMI.

BARTEK PYTAŁ:” CO SIĘ DZIEJE ? KTO JĄ PODŁĄCZYŁ ? „

BARTEK POBIEGŁ DO POKOJU RODZICÓW I OBUDZIŁ TATĘ:”TATO WSTAWAJ JEST POWAŻNA SPRAWA. DRUKARKA SAMA SIĘ URUCHOMIŁA I CIĄGLE DRUKUJE.”

TATA ZASPANY SPOJRZAŁ NA SWOJEGO UKOCHANEGO SYNKA I SPOKOJNIE POWIEDZIAŁ, ŻE JUŻ IDZIE SPRAWDZIĆ CO SIĘ DZIEJE. TATO POSZEDŁ DO POKOJU I BARDZO SIĘ ZDZIWIŁ. RZECZYWIŚCIE DRUKARKA CAŁY CZAS DRUKOWAŁA KARTKI Z POMAZANYMI NAPISAMI.

MAMA POSTANOWIŁA ODŁĄCZYĆ GŁÓWNE ZASILANIE. NIESTETY DRUKARKA NADAL ŚWIECIŁA SIĘ I DRUKOWAŁA KARTKI Z POMAZANYMI NAPISAMI.

TATO SIĘ NIE PODDAWAŁ. ROZŁOŻYŁ I ZŁOŻYŁ DRUKARKĘ, I PRZENIÓSŁ DO KUCHNI. W KUCHNI PRZYTRZYMAŁ PRZYCISK WŁĄCZAJĄCY, KIEDY TO ZROBIŁ DRUKARKA ZACZĘŁA GŁOŚNO LICZYĆ 1-10 I JEDNOCZEŚNIE WYŚWIETLAŁA CYFRY.

NAGLE PRZYCISK WŁĄCZAJĄCY ZGASŁ, WYSKOCZYŁ Z DRUKARKI I ZAWISŁ NA SPRĘŻYNIE.

TATA NADAL BYŁ ZDZIWIONY TĄ SYTUACJĄ,. POSZEDŁ DO POKOJU BARTKA, WCISNĄŁ PRZYCISK WŁĄCZAJACY I JUŻ WSZYSTKO DZIAŁAŁO DOBRZE.

NASTĘPNA NOC BYŁA SPOKOJNA – BARTEK, MAMA I TATA POTRZEBOWALI SIĘ DOBRZE WYSPAĆ.

KIEDY BARTEK POSZEDŁ SPAĆ NATYCHMIAST SIĘ OBUDZIŁ. OKAZAŁO SIĘ, ŻE WSZYSTKO BYŁO SNEM. DRUKARKA STAŁA NA SWOIM MIEJSCU I DOBRZE DZIAŁAŁA, BYŁA INNA NIŻ TA ZE SNU: DUŻO MNIEJSZA, MIAŁA INNE ZNAKI.

TO BYŁ NIESAMOWITY SEN.

Pytania do tekstu:

  1. O czym był sen Bartka?

  2. Co Bartek robił co wieczór przed snem? (zjadł kolację, posprzątał swoje zabawki, umył się, położył do swojego łóżka i odłączył drukarkę od zasilania)

  3. Co drukowała drukarka?(kartki z pomazanymi napisami)

  4. Co tato zrobił z drukarką? (rozłożył i złożył drukarkę następnie przeniósł do kuchni)

  5. Co robiła drukarka, kiedy była włączana? (głośno liczyła 1-10 i wyświetlała cyfry)

  6. Co się stało, kiedy Bartek poszedł spać? (obudził się)

Dziękuję za uwagę i życzę miłej zabawy. Ewa Pawłuszek-Pasińska


ŚRODA 01.04.2020r.

Propozycje zabaw i ćwiczeń

Zabawy logopedyczne

https://www.youtube.com/watch?v=FfuxVYE1SdwNauka Rozumienia i Wymowy Pierwszych Słów dla Dzieci cz.2

https://www.youtube.com/watch?v=XgyU4dfXMHQ – Rusz Językiem Marshall – ćwiczenie logopedyczne – oblizywanie ząbków

Zagadki na wesoło. Jutro odpowiedzi.

  1. Co to znaczy, gdy ktoś znajdzie 4 podkowy?
  2. Trzech mężczyzn płynęło łodzią, która się przewróciła. Tylko dwóch z nich zmoczyło włosy, dlaczego?
  3. Którą ręką miesza się kawę?
  4. Dlaczego ściany nie toczą między sobą wojny?

Miłej zabawy. Ewa Pawłuszek-Pasińska


CZWARTEK02.04.2020r.

Logopedia- propozycja zabaw i ćwiczeń

https://www.youtube.com/watch?v=csvXhytV8EY – Rusz językiem Pszczółka – ćwiczenia logopedyczne, samogłoska E

https://www.youtube.com/watch?v=pP1xod82lJc – Budowanie Labiryntu, zabawy dla dzieci, kreatywne ćwiczenia logopedyczne, moje dzieci kreatywnie. Ćwiczenia oddechowe.

Odpowiedzi na zagadki.

  1. Co to znaczy, gdy ktoś znajdzie 4 podkowy?

To znaczy, że gdzieś w pobliżu koń biega na bosaka.

  1. Trzech mężczyzn płynęło łodzią, która się przewróciła. Tylko dwóch z nich zmoczyło włosy, dlaczego?

Jeden z mężczyzn był łysy.

  1. Którą ręką miesza się kawę?

Kawę miesza się łyżeczką. 

  1. Dlaczego ściany nie toczą między sobą wojny?

Bo między nimi jest pokój.

Miłej zabawy. Ewa Pawłuszek-Pasińska


PIĄTEK 03.04.2020r.

Logopedia propozycje zabaw

  1. Propozycja ćwiczeń oddechowych – przenoszenie obrazków przy użyciu słomki.

Wciągamy powietrze przez słomkę – słomka nakierowana jest na obrazek – przenosimy obrazek z pudełka na stolik. Powtarzamy w zależności jaki obrazek przenosimy, możemy powtarzać sylabę, tak jak to jest na obrazku poniżej, może to być obrazek, np. przedstawiający dom, kota – powtarzamy wyraz, możemy wyraz podzielić na sylaby, głoski. Świetna zabawa

 

 

2. Proponuję wspaniała grę „Dobble”.

 

 

3. Propozycja ćwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=JK98N3n_Yjo – Pomoce logopedyczne – wywołanie głoski „s”

4.  Zagadki

Rogi ma na głowie,

Słynie z pięknej brody.

Mieszka w Pacanowie.

W bajce ma przygody.

Z bajek jest nam znana.

Choć żyje w ciemności,

pozostaje dla nas symbolem mądrości.

Z jakiej jesteśmy bajki?

To my – braciszek i siostrzyczka.

Znaleźliśmy w lesie śliczną chatkę.

Całą ze słodkiego pierniczka.

Kochany przez wszystkich miś.

Jego przyjaciel to Krzyś.

Czerwony serdaczek i wesoła mina.

Od baryłki miodu każdy dzień zaczyna.

Dodatkowo proponuję: Wymyśl najwięcej miłych słów dla siebie – stań przed lustrem i powiedz je do siebie. Powtórz kilka razy w ciągu dnia, powtarzaj codziennie.

Miłej zabawy- Ewa Pawłuszek-Pasińska

 

 


TYDZIEŃ I
23.03.2020- 27.03.2020

 

WTOREK 24.03.2020r.

Kochani witam Was serdecznie w tym wspaniałym dniu.

Mam przyjemność zaproponować kilka inspirujących ćwiczeń.

Korzystajcie, bawcie się i cieszcie.

Od dzisiejszego dnia codziennie będę proponowała różne ćwiczenia, zabawy do pracy w domu. Wybierzcie te, które będą Wam odpowiadały. Możecie również zaproponować swoje – sprawicie mi ogromną radość.

Moja dzisiejsza propozycja na ciekawy film tooooo: „W głowie się nie mieści.”

A Twoja jaka jest?

Niech Ktoś chętny napisze, co fajnego dzisiaj przeżył, zrobił, zobaczył, dotknął, powąchał, co miłego powiedział lub usłyszał.

Moje motto na dziś:: Niezależnie od wieku ciesz się z życia człowieku”.

Pozdrawiam , życzę zdrowia i do miłego zobaczenia Ewa Pawłuszek-Pasińska


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ŚRODA 25.03.2020r.

 

Kochani, witam serdecznie!

  • Pierwsza propozycja: włącz swoją ulubioną piosenkę poskacz i pomachaj rękoma. Ja dzisiaj zrobiłam to przy piosence Shakiry „Zootopia”- dużo klaskałam, robiłam przysiady, podskakiwałam z jednej nogi na drugą i zrobiłam 20 pajacyków.
  • Kolejna propozycja to zabawa w ciepło zimno:

Jeden z uczestników opuszcza pokój a pozostałe osoby muszą schować wybrany przedmiot. Gdy przedmiot jest już dobrze ukryty, zapraszamy dziecko do sali. Jeśli mamy do czynienia z bardzo małymi dziećmi można im ułatwić zadanie i powiedzieć, jakiego przedmiotu szuka np. misia, samochodu itp. Pozostałe osoby podpowiadają szukającemu mówiąc „ciepło”, jeśli zbliża się do szukanego przedmiotu a zimno, gdy się od niego oddala. Jeśli maluch jest bardzo blisko szukanego przedmiotu wówczas krzyczymy „gorąco” a gdy za bardzo się oddalił krzyczymy „mróz”. Gdy przedmiot zostanie znaleziony prosimy kolejną osobę o wyjście z sali i zabawa zaczyna się od początku.

  • Metoda łańcuszkowa – dzieci bardzo szybko się jej uczą. W przedszkolu zapamiętujemy 40 obrazków.

Była kolorowa czapka, która postanowiła wybrać się w podróż dookoła świata, wskoczyła na duże okrągłe koło, które rozpędziło się i wylądowało w Afryce na trąbie słonia. Słoń zatrąbił i obudził śpiącego kota. Kot pobiegł do swojego przyjaciela goryla, którego tak rozbawiła ta historia, że postanowił narysować krótkim ołówkiem świąteczną choinkę. Choinka bardzo chciała zamieszkać w żółtym małym domku. W domku mieszkał chłopiec, który pięknie rysował. Pewnego dnia postanowił narysować magiczny klucz. Ten klucz pasował do psiej budy, która potrafiła wysoko latać. Pewnego razy buda nagle zaczęła lądować i wylądowała na grzbiecie krowy. Krowa zamuczała i wskoczyła na pędzący pociąg, który wjechał prosto do lasu. Z lasu wyleciał mały ptaszek, który poleciał do naszej stolicy Polski, do Warszawy. W Warszawie mieszkała wspaniała rodzina: mama, tata, siostra i brat. Rodzina miała niezwykłą kurę, która potrafiła czarować różne rzeczy. Pewnego dnia wyczarowała rodzinie żółty samochód. Tym żółtym samochodem rodzina wybrała się na łąkę, gdzie rósł piękny, czerwony mak

.

 

 

Propozycje zabaw:

  1. Proszę schować obrazki – w zależności od możliwości dziecka 1-20. Proszę pamiętać, że możliwości Waszych dzieci będą się zwiększały w kosmicznym tempie,
  2. Wskaż 3 obrazek w pierwszym rzędzie. Wcześniej pokazujemy, który rząd jest pierwszy, który drugi. Wierzę w Państwa kreatywność,
  3. Podziel na sylaby, np. wyraz Warszawa,
  4. Wskaż wyrazy rozpoczynające się na głoskę b, p, w, r,k…,
  5. Wskaż co znajduje się:
  • przed obrazkiem z domkiem,
  • nad obrazkiem z rodziną,
  • za obrazkiem z kurą,
  • pod obrazkiem z gorylem …
  1. Stwórz swoją własną historyjkę i prześlij na adres: ewapasek13@wp.pl

 

  • Proponuję opowiadanie, które wspólnie napisaliśmy z Barkiem z grupy „Ekoludków” – Trzy rybki i Magiczna Kula. Zapraszam chętne dzieci do wykonania rysunków do opowiadania – technika dowolna. Wszystkie rysunki będą umieszczone na stronie przedszkola.

Jeżeli macie ochotę napisać swoje opowiadanie to ono również znajdzie się na stronie przedszkola. Do dzieła: chcesz, możesz i robisz to.

Prace proszę przesyłać na stronę przedszkola lub na mój adres e-mailowy ewapasek13@wp.pl.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KONIEC

Moje motto na dziś:”Bądźcie dla siebie dobrzy.”

Na koniec ogłaszam konsultacje.

Jeżeli macie Państwo potrzebę skontaktowania się ze mną zapraszam do kontaktu telefonicznego od poniedziałku do piątku w godzinach 10-12

nr kontaktowy 502253769

Pozdrawiam , życzę zdrowia i do miłego zobaczenia Ewa Pawłuszek-Pasińska

 


CZWARTEK 26.03.2020r.

Propozycje zabaw i ćwiczeń

  1. Nauka piosenki, nowa, wersja, pt.” Jestem sobie przedszkolaczek” w wykonaniu Majki Jeżowskiej – youtube,
  2. Gimnastyka warg i jezyka:
  • Mlaskanie,
  • Kląskanie językiem,
  • Dotykanie górnych i dolnych zębów językiem
  • Trąbka z języka – polecam paluszek lajkonik na środek języka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Ćwiczenia oddechowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


4. Kto tu mieszka?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Zagadka

Kierowca ma brata. Brat kierowcy nie ma brata. Kim jest kierowca?

Powodzenia, mile widziane zagadki od Was.

Logopeda: Ewa Pawłuszek-Pasińska


PIĄTEK 27.03.2020r.

Propozycje ćwiczeń dla dzieci i rodziców . 27 marca 2020 rok –

logopeda Ewa Pawłuszek-Pasińska

  1. Propozycja książki dla rodziców:

  1. Opowiadanie Bartka z grupy „Ekoludków” – dla dzieci 5, 6-letnich;

     

WSPANIAŁE RZECZY, KTÓRE ZDARZYŁY SIĘ W PRZEDSZKOLU

Wczoraj był poniedziałek.

W przedszkolu było bardzo fajnie – bawiłem się z nowym kolegą z innej grupy (ze względu na małą ilość dzieci grupy były łączone).

Razem budowaliśmy podłogę z klocków. Po zbudowaniu podłogi zrobiliśmy basen z klocków. Wymyśliliśmy, że basen zjadł nasze kapcie. Następnie czekaliśmy do momentu kiedy inne dzieci przestały bawić się klockami i wtedy my wkraczaliśmy do zabawy i przejmowaliśmy te klocki.

Bardzo ważne było dla nas, żeby przejmować tylko te klocki, którymi już się nie bawiły inne dzieci.

Zrobiliśmy skarbiec, w którym byłem w środku, i z którego wyburzyłem drzwi. To było bardzo fajne – czułem spokój i radość . Byłem z siebie zadowolony, że potrafię bawić się spokojnie, i zgodnie z innymi. Czuję, że naprawdę jestem dobrym i wspaniałym chłopcem. Postanowiłem tak czuć się zawsze i wszędzie.

Dzisiaj na zajęciach nauczyłem się jednej ważnej rzeczy: kiedy czuję radość to dzielę się nią z innymi, kiedy czuję złość i sobie z nią nie radzę to proszę o pomoc innych. Mam wokół siebie różnych wspaniałych pomocników.

Dzisiaj tak fajnie się czułem, że postanowiłem wymyślić jak najwięcej miłych słów dla siebie i dla innych.

Cieszę się, że jestem.

Pytania:

  1. W jakim dniu tygodnia wydarzyła się historia?

  2. Wymień wszystkie dni tygodnia.

  3. Powiedz, jaki dzień tygodnia jest po piątku, jaki dzień tygodnia jest przed niedzielą – liczę na kreatywność rodziców – powodzenie.

  4. Co chłopcy zbudowali z klocków? (podłoga, basen, skarbiec, chłopiec wyburzył drzwi)

  5. Co zjadł basen? (kapcie).

  6. Co czuł chłopiec w trakcie zabawy? (radość, spokój, zadowolenie, że jest dobrym i wspaniałym chłopcem).

  7. Czego chłopiec nauczył się na zajęciach? (kiedy czuję radość to dzielę się nią z innymi, kiedy czuję złość i sobie z nią nie radzę to proszę o pomoc innych)

  8. Wymyśl jak najwięcej miłych słów –( stań przed lustrem i powiedz sobie: Cieszę się, że jesteś, miłego dnia, prześlij sobie buziaka, w powietrzu przybij sobie piątkę). Chętni przesyłają swoje propozycje na email: ewapasek13@wp.pl

Propozycja dla dzieci 3,4-letnich