,,,

Temat tygodnia 12.04.2021- 16.04.2021:PRACA ROLNIKA

PIĄTEK – 16.04.2021r.

Kochane Kocurki jak co piątek pora na rozruszanie naszego ciała 😉

 

Potrzebna będzie podwójna kartka z gazety dla każdego uczestnika, tamburyn (można go zastąpić innym instrumentem, może być to też garnek z łyżką), pudełko.

Wprowadzenie. Dzieci (a może i dołączy rodzeństwo lub rodzice) układają gazety na podłodze. Przy dźwiękach tamburynu biegają między nimi. W trakcie przerwy w grze siadają skrzyżnie na najbliższej gazecie. Prostują plecy, a dłonie układają na kolanach.

.

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa

Dzieci układają gazety na podłodze. Przy dźwiękach tamburynu biegają między gazetami. Podczas przerwy w grze siadają skrzyżnie na najbliższej gazecie. Prostują plecy, a dłonie układają na kolanach.

.

  1. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych

Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Gazety trzymają oburącz. Na hasło – uderzenie w tamburyn – wspinają się na palce i unoszą złożone gazety nad głowami. Przez chwilę pozostają w takiej pozycji. Na kolejny sygnał – dwa uderzenia w tamburyn – układają gazety na podłodze i wykonują tuż za nimi siad klęczny.

.

  1. Ćwiczenie mięśni grzbietu

Dzieci znajdują się w pozycji końcowej z poprzedniego ćwiczenia: siad klęczny, gazeta ułożona przed dzieckiem na podłodze. Na sygnał dzieci układają dłonie na gazetach. Odsuwają i przysuwają gazety, nie unosząc się z pięt.

.

  1. Ćwiczenia tułowia – skłony boczne

Dzieci stoją w rozkroku. Gazety trzymają w prawej ręce. Na sygnał wykonują skłon tułowia w prawo i dotykają podłogi końcem gazety. Nie odrywają stóp od podłogi. Przez chwilę pozostają w takiej pozycji, a następnie wykonują wyprost i powtarzają to samo ćwiczenie w drugą stronę.

.

  1. Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku

Dzieci układają gazety na podłodze. Rodzic. gra na tamburynie rytm do biegu – dzieci biegają dookoła swoich gazet. Podczas przerwy w grze wskakują obunóż na gazety.

.

  1. Zabawa ruchowa z elementem równowagi

Dzieci stoją w lekkim rozkroku. Gazety układają przed sobą. Rodzic wygrywa na tamburynie prosty rytm. Dzieci powtarzają go, tupiąc jedną nogą o gazetę. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, naprzemiennie: jedną nogą i drugą nogą.

.

  1. Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania

Dzieci maszerują po obwodzie koła. Ugniatają gazetę rękami tak, aby powstała kulka. Następnie zatrzymują się. Stojąc w miejscu, podrzucają i łapią kulki.

.

  1. Ćwiczenie uspokajające.

Dzieci leżą na plecach. Układają kulkę z gazety na brzuchu. Oddychają rytmicznie i obserwują, jak kulka podnosi się i opada.

.

  1. Zakończenie ćwiczeń.

Uczestnicy kolejno wrzucają kulkę do pojemnika (rzut do celu). Następnie kłaniają się sobie, dziękując za wspólne zabawy.

 

Mam nadzieję, że się rozruszaliście i zaprosiliście domowników do wspólnej zabawy.

Pozdrawiam Weronika Wasylczyszyn


CZWARTEK- 15.04.2021r.

Edukacja muzyczna

(czas zajęć: 15 minut)

Temat zajęć:

„Stary Donald farmę miał” – osłuchanie się z piosenką

Cel zajęć:

podejmuje próbę śpiewania piosenki

– rozwija sprawność ruchową

– osłuchuje się z piosenką

– zapamiętuje refren piosenki

Część I:

Powitanie:

Chodźcie wszyscy tu do koła” z ruchem

Chodźcie wszyscy tu do koła (gest przywołania)

Zabawimy się wesoło (młynek rękami)

Witamy dziś wszystkich Was (ukłon)

Na zabawę nadszedł czas (ręce do góry)

Jedna noga, druga noga (wysunięcie nogi w przód)

Jedna ręka, druga ręka (wysunięcie ręki przed siebie)

Cały tułów oraz głowa (poruszanie tułowiem i głową)

Witamy Was (ukłon)

Część II:

„Stary Donald farmę miał” – osłuchanie się z piosenką, próba zapamiętania refrenu

Załącznik nr 1

Część III:

Dziecko próbuje naśladować odgłosy zwierząt, które znajdują się w piosence

Miłego dnia 🙂

Kinga Olejarz


ŚRODA- 14.04.2021r.

Dzień dobry 😉 dzisiaj zapraszam Was na przygodę z maszynami rolniczymi. Może jedną sami zrobimy? Co Wy na to ? Zapraszam do wspólnej zabawy.

  1. Maszyny rolnicze- jak myślicie jakie maszyny potrzebne są rolnikowi na polu do wykonywania swojej pracy?

 

 

  1. „Olek i traktor” – posłuchajcie piosenki o pojazdach, które są niezbędne przy pracy rolnika. Jakie pojazdy i maszyny rolnicze występowały w piosence?

https://www.youtube.com/watch?v=hDWYg4RwEd4

 

  1. Mój traktor”- praca plastyczna. A może sami wykonacie z rodzicami swój własny traktor? Potrzebne nam będą do tego: rolka po papierze toaletowym, klej , oraz kolorowy papier, z którego wytniemy koła i kabinę traktora. Zamiast wyciętych kół z papieru można przykleić korki od butelek po napojach.

 

 

Miłej i owocnej pracy. Pozdrawiam Weronika Wasylczyszym

 


WTOREK- 13.04.2021r.

 

..

Edukacja matematyczna

(czas zajęć: 15 minut)

Temat zajęć:

Zwierzęta z wiejskiego podwórka

Cel zajęć:

dziecko podejmuje próbę ułożenia obrazka z 4 części

– buduje z klocków różnej wielkości

I część :

Dziecko buduje z klocków zagrodę wiejską ( klocki dowolne )

II część

Jakie to zwierzę?” – ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – układanie puzzli składających się z 4 części, następnie naklejanie puzzli na kartkę A 4

Załącznik nr.1

III część

Zabawa naśladowcza „Na wiejskim podwórku”

Przebieg: Dziecko biega w tempie podanym na bębenku. Zatrzymuje się i na hasło: Pieski – chodzi na czworakach i naśladuje szczekanie psa. Na hasło: Koniki – biegnie, zatrzymuje się i grzebie kopytkiem. Na hasło: Koguty – staje na jednej nodze i naśladuje pianie koguta.

J.angielski:

(czas zajęć: 15 minut)

Temat zajęć:

Nauka piosenki edukacyjnej „Old McDonald”

Cel zajęć:

– dziecko utrwala nazwy zwierząt hodowlanych

– poznaje treść piosenki „Old McDonald”

– aktywnie uczestniczy w zabawach dydaktycznych

I część :

Rodzic wspólnie odśpiewuje piosenkę powitalnej np. Hello, Hello – super simple song

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

II część:

Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedstawiające zwierzęta hodowlane

tj. świnka – pig, koń – horse, pies – dog, kot – cat, owca – sheep

Rodzic prezentuje słówka w języku angielskim a dziecko powtarza 3 – krotnie

Załącznik nr. 2

III część:

„What’s missing?” – czego brakuje? – Rodzic rozkłada plansze ze zwierzątkami na dywanie, dziecko zamyka oczy, następnie rodzic zabiera jedną z plansz i chowa za siebie, zadaniem dziecka jest odganięcie, którego zwierzątka brakuje. Dziecko próbuje nazwać zwierzę w języku docelowym

IV część:

„Old McDonald”- wspólne odsłuchanie piosenki

Rodzic tłumaczy słowa piosenki na język polski

Dziecko próbuje naśladować zwierzęta znajdujące się w piosence. Rodzic wymawia słowo pig – świnka a dziecko próbuje naśladować głosem „chrum chrum”, itd..


Have a good day 🙂

Kinga Olejarz

PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

Witajcie kochane Kotki 😉 w tym tygodniu poznamy pracę rolnika, dzięki któremu mamy dużo dobroci. Zapraszam Was do wspólnej zabawy.

  1. Film edukacyjny o pracy rolnika

https://www.youtube.com/watch?v=Yiy3-dvsLFM

  1. „Rolnik w polu” – masażyk. Rodzic siedzi za dzieckiem, recytujemy tekst i rysujemy wzory na plecach dzieci.

Rolnik rano rusza w pole,        Kroczymy palcami obu rąk po plecach dzieci z dołu do góry.

Orać pługiem czarną rolę,        Rysujemy linie równoległe do linii kręgosłupa z góry do dołu.

Sieje zboże i buraki,                Stukamy palcami po całych plecach.

Z których później są przysmaki.        Lekko pukamy dłońmi w plecy dziecka.

  1. Układanie puzzli

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/122403-farma-na-wsi

 

  1. „Jestem rolnikiem”- Jak powstaje chleb? Obejrzyjcie film edukacyjny o pracy rolnika. Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat pracy rolnika na podstawie obejrzanego filmu i swoich doświadczeń.

https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA

  1. „Od ziarenka do kwiatka”- praca z ilustracją. Jak wygląda wzrost rośliny? Mamusiu/tatusiu wydrukuj lub narysuj obrazek w jaki sposób z ziarenka wyrosła roślina. Następnie spróbujcie wyciąć i ułożyć obrazki w odpowiedniej kolejności. Pamiętajmy o poprawnym chwycie nożyczek

Miłej zabawy ! Pozdrawiam Weronika Wasylczyszyn


,,,

Temat tygodnia 06.04.2021- 09.04.2021:

,,,

PIĄTEK 09.04.2021

,,,

Dzień dobry 😉 zapraszam wszystkich do wspólnego rozruszania naszych ciał.

  1. Opowieść ruchowa B. Formy „W wiejskiego zagrodzie”

Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po pokoju, naśladowanie głosów ptactwa domowego:

•   kury – ko, ko, ko
•   indyki – gul, gul, gul
•   kogut – kukuryku

– Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami.

– Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.

– Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.

– Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.

– Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczają się na czworakach.

– Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po szerokiej ławeczce (można złożyć koc w dość szeroki prostokąt)

– Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.

– Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.

– Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez „mostek” (jak wyżej).

Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.

  1. Gimnastyka wiejskich zwierząt”

Podczas dzisiejszych zabaw ruchowych proponuję Wam, abyście się zamienili w zwierzęta wiejskie. Poniżej znajdują się obrazki zwierząt, które będziecie naśladować. Poproście rodziców, aby przeczytali Wam krótkie teksty znajdujące się pod każdym zwierzątkiem – to instrukcje, dzięki którym dokładnie wykonacie ćwiczenia. Poszczególne zwierzęta możecie naśladować3, 4 razy. Możecie także naśladować dźwięki, jakie wydają te zwierzęta.

/

//

/

/

/

/

/

/

/

/

/

/

 

//

/

/

/

//

/

/

/

/

/  .>>>

 

Miłej zabawy Weronika Wasylczyszyn 😉


CZWARTEK 08.04.2021

Dzień dobry Kocurki. Przedstawiam propozycję zadań na dziś 😉

  1. Obejrzycie z rodzicami krótki filmik o zwierzątkach mieszkających na wsi. Na koniec filmiku są zagadki ciekawe czy odgadniecie o jakie zwierzątka chodzi 😉

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

  1. Co słychać na wsi?- zapoznanie z wierszem W. Chotomskiej.

Co słychać na wsi?

Co słychać? Zależy gdzie.

Na łące słychać. Klee klee!

Na stawie: kwa kwa!

Na polu: kraa!

Przed kurnikiem: Kukuryku!

Ko, ko, ko, ko,ko!- w kurniku.

Koło budy słychać: Hau!

A na progu: Miau!

A co słychać w domu,

Nie powiem nikomu.

Pytania do wiersza?

– Jakie zwierzęta występowały w wierszu i jakie odgłosy wydają?

Może dzieci znają nazwy domów zwierząt? Na ilustracjach poniżej są one pokazane:

  1. Karty pracy dla dzieci, jeżeli nie macie Państwo możliwości druku, niech dziecko wskaże palcem na monitorze.

 

 

  1. Zapraszam do zabawy przy piosence „Stary Donald farmę miał” Zachęćmy dziecko do wspólnego śpiewania.

https://www.youtube.com/watch?v=yit7PlRN7Yg

Miłej zabawy Weronika Wasylczyszyn


ŚRODA 07.04.2021

Dzień dobry kochani. W tym tygodni zajrzymy do zwierzątek mieszkających na wsi. Zapraszam do wspólnego spędzania czasu z rodzicami w domkach.

  1. Zagadki malucha….

Choć ma skrzydła,

Nie potrafi fruwać wcale.

Za to co dzień znosi jajko

I gdacze wspaniale. (kura)

Chodzi po podwórku

Różowy grubasek.

Lubi w brudnym błocie

Pochlapać się czasem. (świnia)

Choć jest duża i rogata,

Nie musisz uciekać.

Kiedy dasz jej smacznej trawy,

Ona da ci mleka. (krowa)

Chętnie po łące skacze i biega,

A jego synek to mały źrebak. (koń)

Czasem włazi gdzieś wysoko,

Żeby mieć na wszystko oko.

Gdy chce złapać mysz malutką,

To zakrada się cichutko. (kot)

  1. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat poniższego zdjęcia. Co otrzymujemy dzięki krowie?

  1. Krowa- praca plastyczna. Potrzebne nam będą koła białe, mniejsze czarne oraz marker. Rodzic przygotowuje potrzebne elementy do wykonania pracy. Dziecko najpierw układa elementy wg wzoru, później nakleja je na kartkę. Można ozdobić kartkę wg pomysłowości dzieci.

Życzę miłej pracy. Pozdrawiam Weronika Wasylczyszyn


WTOREK 06.04.2021

Edukacja Matematyczna

Kochane Kotki Czyścioszki dziś zapraszam Was do zabawy z Waszymi pluszakami, które na pewno goszczą u Was w domkach. Przedstawione zadania są tylko propozycjami.

  1. Mały miś, duży miś- dzieci segregują misie oraz pluszaki ze względu na wielkość: małe- duże, liczą wraz z rodzicem. Zachęcajmy dziecko aby używało określeń mały, duży. Wskazało, których misiów jest więcej bez liczenia dużych, czy małych. Porównywało wielkości oraz liczebności.
  2. Zabawy z misiem- dziecko siedzi na podłodze z misiem (rodzice za dzieckiem). Dziecko wykonuje polecenia rodzica ( w razie kłopotu rodzic pomaga dziecku);

– połóż misia przed sobą,

– połóż misia za sobą

– połóż misia obok siebie

– podnieś misia do góry

– połóż misia na dole na podłodze

W taki sposób utrwalamy z dzieckiem czynne rozumienie i stosowanie pojęć: obok, przed, za góra-dół

  1. Prezent dla Misia- ta zabawa utrwala umiejętność liczenia. Prosimy dziecko aby wykonało nasze polecenia( pomagając mu w tym):

– weź dla misia tyle klocków, ile pokaże na palcach (2)

– weź dla misia tyle kredek, ile pokaże na palcach (3)

– czego miś ma więcej klocków, czy kredek?

  1. Zabawa taneczna do piosenki „ Taniec z Misiem”

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

  1. Dla chętnych z możliwością druku kolorowanka Misia 😉

    kolorowanka

Pozdrawiam Weronika Wasylczyszyn


Temat tygodnia 29.03.2021- 02.04.2021: WIELKANOC

 

PIĄTEK 02.04.2021

Dzień dobry Kocurki! Jak co piątek zapraszam Was do rozruszania Waszego ciała. Gotowi?? Zaczynamy …. Abrakadabra czary- mary dziś zamieniamy się w Zajączki przygotowujące się do świąt.

Rodzic czyta dziecku rymowankę, demonstrując ćwiczenia, a dzieci powtarzają tekst oraz wykonują polecenia zgodnie z instrukcją. Każde ćwiczenie wykonujemy kilka razy.

1. Dzieci spacerują po pokoju. Na sygnał rodzica wspinają się na palcach i unoszą ręce wysoko nad głową.

Gdy Święta Wielkanocne się zbliżają,

zajączki w domu kurze wycierają.

2. Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym prawą ręką pocierają lewą część ciała i odwrotnie

Następnie czyszczą swoje futerka,

w prawo i w lewo każdy zając zerka.

3, Dzieci pochylają się do przodu, uginają kolana i udają dźwignie ciężkich siatek. Następnie prostują się i powtarzają ćwiczenie.

Od rana ze sklepu z zakupami wracają,

ciężkie siatki w łapkach dźwigają.

4. Dzieci leżą na brzuchu naprzeciwko siebie z rodzicem. Unoszą głowę, ręce i toczą do siebie piłkę (pisankę)

W koszyczku jeszcze nie wszystko mają,

pisanki do siebie żwawo turlają.

5. Dzieci skaczą w przysiadzie w różnych kierunkach. Co chwilę zatrzymują się, stają słupka (przysiad, palce wskazujące przy uszach) i uśmiechają się wesoło.

Kiedy już wszystko przygotowały,

skakały wesoło przez dzień cały.

6. Dzieci wykonują ukłony z niskim pochyleniem tułowia

Co chwilę goście przybywają,

zajączki w pas im się kłaniają.

7. Dziecko chodzi po pokoju, spokojnie oddycha, nabiera powietrza nosem i wypuszcza ustami.

Na świąteczny spacer powychodziły,

wszystkich sąsiadów odwiedziły.

Kochane dzieci życzę Wam i Waszym Rodzicom zdrowych, wesołych Świąt Wielkanocnych. Do życzeń dołącza się również Nasza kochana Pani Ala.

Pozdrawiam Weronika Wasylczyszyn


ŚRODA 31.03.2021r.

Witam wszystkie Kotki 😉 dziś zaproszę Was do kolejnych zabawach w Waszych domkach. Mam nadzieję, że miło spędzacie czas.

Zdjęcia zajączka

  1. Zajączki- zabawa ruchowa. Rodzic czyta rymowankę, zabawa przebiega zgodnie z opisem

Dwa małe zajączki (1)

Rankiem się zbudziły,

w Wielkanocne Święta

razem się bawiły.

Prawą łapką machały (2)

Lewą sobie podały.

Prawą nóżką tupały,

A na lewej skakały.

Na pożegnanie się ukłoniły,

Z innym zajączkiem się pobawiły. (3)

  1. dzieci skaczą obunóż. Stają z rodzicem w parach twarzą do siebie. (2) wykonują czynności zgodnie z tekstem. (3) kłaniają się i biegają po pokoju. Zabawę można powtórzyć kilkokrotnie.

Można nałożyć dziecku na prawą rękę gumkę do włosów i wytłumaczyć, że to jest prawa ręka a druga bez gumki to lewa.

  1. Wesołe zajączki- praca plastyczna

Do wykonania pracy potrzebne nam będą : rolka po papierze, klej, biała farba, zielona kartka, pędzle, mazaki i zielona bibuła.

Rodzic wycina i przygotowuje stemple z rolek po papierze, skleja bądź zszywa nadając kształt zajączka

Dzieci układają stemple na kartce po czym zamalowują środek na biało.

Po wyschnięciu ozdabiamy zajączki dorysowując im oczy, wąsy, nos, ząbki oraz wyklejamy trawką z bibuły dół kartki.

Miłej pracy. Pozdrawiam Weronika Wasylczyszyn

 


WTOREK- 30.03.2021r.

Witajcie kochane Kotki Czyścioszki oraz rodzice. Dziś zaproszę Was do zabawy z pewną figurą geometryczną, z której można zrobić cuda oczywiście z Waszymi rodzicami. Opisane zadania są tylko propozycją do aktywnego spędzenia czasu w domu.

Do dzisiejszej zabawy potrzebne nam będą kółeczka żółte i czerwone.

  1. Przedstawiamy dziecku wycięte koła. Prosimy, aby nazwano tą figurę- koło. Prosimy także, aby opisało nam wygląd tej figury. Dla utrwalenia nazwy i wyglądu koła zabawmy się w taką zabawę. „Jest tu coś w koło nas w kształcie…. Koła” prosimy dziecko aby przynosiło lub wskazywało w domu przedmioty w kształcie koła.
  1. Układamy koło- następna zabawa polega na wskazywaniu przez dziecko największego koło oraz najmniejszego. Prosimy najpierw aby dziecko podzieliło koła na żółte i czerwone. Następnie poukładało koła żółte od największego do najmniejszego i tak samo robimy z kołami czerwonymi.
  1. Kurczaczek z kółek- jak pisałam wcześniej z kółek można stworzyć niezwykłe cuda. W związku z tym, że już nie długo są święta Wielkanocne moja propozycja to zrobienie z wyciętych kółek ślicznego kurczaczka. Potrzebne będą klej i zielony papier.

  1. Zadanie dla chętnych- połącz w pary pisanki z takimi samymi figurami. Możecie wiecie jak się nazywają te figury?

Życzę udanej zabawy kołami Weronika Wasylczyszyn 😉


PONIEDZIAŁEK- 29.03.2021r.

 

Witajcie kochane Kotki Czyścioszki zapraszam Was do wspólnego spędzania czasu z rodzicami przy poznawaniu w tym tygodniu tradycji świątecznych. Gotowi? Zaczynamy 😉

  1. Rodzic czyta dziecku opowiadanie T. Kruczka „Wielkanoc”. Po czym zadaje pytanie dotyczące opowiadania.

Opowiadanie

 

Rozmowa na temat opowiadania:

– Jak nazywają się święta, do których przygotowywała się Tola?

– Kto przyjechał na święta do Toli?

– Co babcia przywiozła ze sobą?

– Co posadziła Tola na talerzu?

– Co tata zrobił z jajek?

– Jak nazywały się jajka, które malowała Tola?

– Co babcia dała Toli do oglądania?

– Jak wyglądał stół wielkanocny na obrazku w książce, którą Toli dała babcia?

– Co Tola najbardziej lubi w Świętach Wielkanocnych?.

 

  1. Ćwiczenie grafomotoryczne. Rysowanie po śladzie. Staramy się aby dziecko w sposób poprawny trzymało narzędzie pisarskie. Po dokończeniu wzoru. Dzieci mogą pokolorować pisankę wg własnego pomysłu. Jeżeli nie mają Państwo możliwości druku można dziecku narysować jajko ołówkiem 😉

Pisanka

  1. Zakładamy hodowle rzeżuchy- zajęcia przyrodnicze.

Do wykonania tego zadania potrzebujemy: pojemnik, w którym będziemy siać rzeżuchę, wata, nasiona rzeżuchy i woda.

Dzieci układają delikatnie watę na pojemnikach, podlewają ją i wysypują rzeżuchę. Przypominamy dzieciom co jest potrzebne roślinie aby rosnąć. Stawiamy pojemnik z nasionami na parapecie okna. Pamiętajcie Kocurki o podlewaniu i obserwowaniu roślinki.

 

Życzę miłej i udanej zabawy 😉

Pozdrawiam Weronika Wasylczyszyn