Dyrektor Przedszkola informuje, że wykorzystanie proponowanych przez nauczycieli materiałów do realizacji jest propozycją, a nie koniecznością wykorzystania tych materiałów przez rodziców w pracy z dzieckiem w domu. Rodzice nie muszą przesyłać informacji zwrotnej o tym czy wykonali proponowane działania. Przysyłanie zdjęć np. prac plastycznych wykonywanych przez dzieci w domu jest DOBROWOLNE i ma służyć jedynie zachowaniu relacji i komunikacji pomiędzy nauczycielami a rodzicami i dziećmi. Nauczyciele proponując zadania dla dzieci mają na uwadze ich możliwości rozwojowe i dostosowanie do nich czasu pracy związanego z każdą aktywnością ( słuchanie, prace manualne, ruch, korzystanie z komputera). W razie wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny 506 198 514.

Pozdrawiam serdecznie Barbara Żeromska


Temat tygodnia 22.06.2020- 26.06.2020: Jedziemy na wakacje

PONIEDZIAŁEK 22.06.2020r.

 

Dzień dobry Kotki Czyścioszki! Nadeszło już lato!

W tym tygodniu dowiecie się gdzie można spędzać wakacje. Poznacie również zasady bezpieczeństwa podczas wakacji spędzanych
w różnych miejscach,
i pamiętaj, często, dokładnie myj ręce!

Temat tygodnia: Jedziemy na wakacje.

  • Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej

pt. „Bezpieczne wakacje”.

Jak wspaniale! Już wakacje.

To najlepsza w roku pora!

Można pływać sobie w morzu

Albo wskoczyć do jeziora…

Na szczyt w górach wspiąć się warto!

Jak tam pięknie i wysoko!

W zeszłym roku po raz pierwszy

Zobaczyłem Morskie Oko!

Ale zawsze pamiętajmy,

By dorosłych się pilnować.

Chodzić w górach – lecz po szlakach,

Kremem z filtrem się smarować.

Czapkę nosić – taką z daszkiem

– porażenia się unika.

Kąpać się w strzeżonych miejscach

I pod okiem ratownika.

I rodziców trzeba słuchać.

Kto tak robi, ten ma rację.

Ach jak miło, jak wesoło,

Bo już przecież są wakacje!

 

  • Po wysłuchaniu wiersza można dziecku zadać pytania:

– Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?

– Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pionować?

(można dziecku wyjaśnić)

– Dlaczego latem trzeba smarować się kremem z filtrem?

– Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?

– Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?

– Czy można rozmawiać z nieznajomymi?

  • Opowiedz, gdzie chciałbyś spędzić wakacje?

 

  • Poznajemy zasady zachowania się w różnych miejscach na wakacjach.

Bezpieczne wakacje:

  • Bezpieczeństwo nad wodą:

https://youtu.be/0iidgRGFl60

  • Bezpieczeństwo w górach:

https://youtu.be/wS4SRvkvLio

  • Utrwalenie numeru alarmowego 112

https://youtu.be/kzMubL2dHAk

 

Dla chętnych:

https://youtu.be/PTn_A8SQz9c

Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


WTOREK 23.06.2020r.

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

Dzisiaj zapraszam na zajęcia z edukacji matematycznej.

Liczymy co się da….

  • Utrwalenie umiejętności liczenia przedmiotów w otoczeniu”
  1. Wybierz przedmioty, które chcesz policzyć
  2. Uporządkuj w szeregu.

  1. Policz ile jest i pokaż na palcach (dziecko dotyka kolejno każdy przedmiot,

rozumie specjalną rolę ostatniego liczebnika).

  1. Ile jest? Dziecko odpowiada.
  2. Następnie rodzic te same przedmioty układa w pary, pyta dziecko ile jest ? Jeśli nie skojarzy że jest tyle samo, rodzic prosi policz, powiedz ile jest i pokaż na palcach.

  1. Następnie rodzic te same przedmioty układa po kole, dalej analogicznie.

Rodzic po każdym przekształceniu może zapytać: czy jest ich tykle samo jak poprzednio? Jeśli dziecko milczy, bo ma wątpliwości rodzic prosi: policz, pokaż na palcach.

Do zabawy można wykorzystać tyle elementów, aby dziecko umiało policzyć, w zależności od indywidualnych możliwości.

 

  • Układaj według podanego wzoru….”

Do tej zabawy można wykorzystać większą liczbę przedmiotów.

Ćwiczymy koordynację wzrokowo- ruchową.

Na kartkach można narysować dziecku wzór do układania, dalej układać wg własnego pomysłu…

 

Dla chętnych do wyboru:

  • Utrwalenie pojęć nad, pod:

https://szaloneliczby.pl/nad-pod/

 

  • Ćwiczymy spostrzegawczość.

https://view.genial.ly/5edeae80e675bf0d8ecf0e7d

Pozdrawiam serdecznie, życzę miłej zabawy! Bogusława Sobczak


ŚRODA 24.06.2020r.

Witam „Kotki Czyścioszki”!

  • Dzisiaj zapraszam do osłuchania z piosenką pt. „Atrakcje w wakacje.”

Atrakcje w wakacje:

https://youtu.be/oOU-ktMncbY

– Po wysłuchaniu piosenki można przeprowadzić rozmowę na jej temat

– powtarzać słowa refrenu

– śpiewać refren

– wystukać rytm podczas refrenu (na przykład: wyklaskać, zagrać na butelkach plastikowych, łyżkach itp.)

– zabawa do piosenki na zwrotkę chodzimy – zwiedzamy, refren zatrzymujemy się rytmicznie gramy

Refren:

Pa ,pa, pa, pa, pa, pa

Żegnam wszystkich Was

Pa, pa, pa, pa, pa, pa

W podróż ruszyć czas.

Pa, pa, pa, pa, pa, pa

W wakacje, atrakcje,

Atrakcje w wakacje

W wakacje, atrakcje,

Atrakcje w wakacje…..

  • Opowieść ruchowa „Nad morzem”

Rodzic zapoznaje dziecko z postacią rybki. Przynosi skrzynię z otworem, w środku znajduje się maskotka. Zwraca się do dzieci:

– Słyszycie ? – po czym wyciąga z pudełka maskotkę.

– Rybka była znad morzem. Dużo mi opowiadała i prosi, abyś zrobił to co ona robiła nad morzem.

– Jestem rybką. Bardzo lubię podróżować. Zbliża się czas wakacji. Zapraszam was nad morze. Pakujemy plecaki, zakładamy wygodne buty i wyruszamy – dziecko wstaje, naśladuje zakładanie plecaka i maszerują z rodzicem.

– Wsiadamy do pociągu – zajmują miejsca, tworzą pociąg i przemieszczają się w nim – jadą.

– Jesteśmy nad morzem. Idziemy na plażę – rozbiegają się w dowolne strony.

– Wsłuchujemy się w szum morza – nasłuchują raz jednym, raz drugim uchem przykładając do niego dłoń.

– Nadmuchujemy koła do pływania – naśladują nadmuchiwanie.

– Idziemy się kąpać, skakać przez fale – podskoki obunóż.

– Pływamy – naśladowanie rękami ruchów wykonywanych podczas pływania żabką.

– Jesteśmy bardzo zmęczeni, idziemy spać do namiotu – kładą się w wyznaczonym miejscu.

  • Piosenka do słuchania: Bezpieczne lato:

https://youtu.be/W4RHyjQLfCM

 

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


CZWARTEK 25.06.2020r.

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

Dzisiaj zapraszam na zajęcia plastyczne. Wykonamy „Żaglówkę”.

Potrzebne będą:

– gąbka kuchenna

– patyczek do szaszłyków, lub słomka do napojów

– nożyczki

– kolorowy papier

Z pomocą rodziców wykonaj według wzoru:

 

 

Po zakończeniu, poproś rodziców, którzy bezpiecznie przygotują miskę z wodą (zabawy z wodą).

Możesz na wodzie puszczać żaglówkę wykonując zarazem ćwiczenia oddechowe (dmuchaj, żaglówka

będzie pływała po wodzie).

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


PIĄTEK 26.06.2020r.

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

Letnie zabawy”.

Propozycja zabaw na świeżym powietrzu, lato z dzieckiem, rodzeństwem w najbliższym gronie rodzinnym.

Ćwiczymy i dobrze się bawimy w najbliższym gronie rodzinnym, zabawy do wyboru:

https://youtu.be/C0-pag_O7do

Zadania na lato!

Życzę Wam odpoczynku na wakacjach, wesołych zabaw, miło spędzonego czasu w gronie najbliższej rodziny.
Do zobaczenia po wakacjach!

                                            Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


JĘZYK ANGIELSKI

 

Witam

W tym tygodniu porozmawiamy na języku angielskim o zwierzętach podwodnych.

Zapraszam na interaktywną tablicę, na której znajdziecie piosenki oraz nagrania z wymową poszczególnych słówek.

https://view.genial.ly/5edf68d67c7fba0d821009c9

 

 

 

Pozdrawiam

Karolina Wojciechowicz 🙂

 


Temat tygodnia 15.06.2020- 19.06.2020: Lato

PONIEDZIAŁEK 15.06.2020r.

Dzień dobry, witam słonecznie Kotki Czyścioszki!

Zbliża się lato. Już niedługo będziemy mogli cieszyć się słońcem, piękną letnią pogodą.

Posłuchajcie wiersza Jana Brzechwy pt. „Przyjście lata.”

  • Jan Brzechwa – Przyjście lata

https://youtu.be/zFh6BVu1eWg

 

Po wysłuchaniu wiersza można dziecku zadać pytania:

– jakimi pojazdami mogło przyjechać lato?

– jak dotarło lato w wierszu?

– kto cieszy się z nadejścia lata?

– co jest na łąkach na powitanie lata?

 

  • Zabawa dydaktyczna „ Z czym kojarzy Ci się lato?”

Dziecko wymienia na zmianę z mamą: Lato kojarzy mi się……..(kilka zmian).

 

  • Zabawa dydaktyczna „Jaki kolor ma…?” Utrwalenie kolorów lata, nazywanie, kojarzenie.
  • Dotknij koloru…” – zabawa muzyczno-ruchowa – dziecko maszeruje, podskakuje lub biega po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce rodzic podaje nazwę koloru, który dziecko ma za zadanie odszukać w pokoju i go dotknąć. Zabawę powtarzamy wypowiadając możliwie jak najwięcej kolorów.
  • Analiza i synteza sylabowa wybranych słów.

Dla chętnych.

Kolorowanka: Lato

https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/lato-kolorowanka-29/

Gra interaktywna: Lato. Ćwiczymy spostrzegawczość.

https://view.genial.ly/5ed6040a5d5bf80d8a79dcae

Życzę miłej zabawy!!! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


WTOREK 16.06.2020r.

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

Dzisiaj zapraszam na zajęcia z edukacji matematycznej.

Kolory lata”

  • Klasyfikowanie przedmiotów wg jednej cechy np. kolor

  • Przeliczanie elementów w zbiorach, określanie ile jest?
  • Utrwalenie kolorów, nazywanie.
  • Klasyfikacja wg dwóch cech: kształt, kolor

 

  • Przedmioty do klasyfikacji można zastąpić innymi dostępnymi w domu lub narysować.

Dla chętnych:

Gra interaktywna: „Łączenie cech”

https://view.genial.ly/5ed428da6a01c811e66ee69f

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


ŚRODA 17.06.2020r.

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

Zapraszam do osłuchania z piosenką pt. „Przyszło lato.”

  • Piosenka: „Przyszło lato”.

https://youtu.be/Ls4y1_s5czI

Można porozmawiać na temat treści piosenki, nauczyć się śpiewać refrenu piosenki.

  • Ref.

Przyszło lato, przyszło lato

Co Wy na to? Co Wy na to?

Ja wyjadę na Mazury

Ja nad morze albo w góry

 

  • Zabawy muzyczne dla dzieci z cyklu „Zabawy dywanowe” – Kredki kolorowe

https://youtu.be/WKs4Efpia84

Ćwiczenia rytmiczne, utrwalenie kolorów.

 

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


CZWARTEK 18.06.2020

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

Zapraszam do zabawy plastycznej z wykorzystaniem klamerek, wzór do wyboru

Propozycja wykonania z pomocą rodziców.

Kolory lata „Słońce i inne”.

 

 

 

 

 

 

 

Klamerki w akcji:

https://youtu.be/K7Z05C6QCh0

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


PIĄTEK 19.06.2020r.

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

Domowe zabawy ruchowe.

Propozycja ćwiczeń z rodzicami.

https://youtu.be/LKFh_Vv0ZJc

 

Dla chętnych:

Jeśli lubisz układać puzzle, propozycja „Sport to zdrowie”.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/sport/242271-wychowanie-fizyczne

 

Miłej zabawy. Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


JĘZYK ANGIELSKI

Witam 🙂

W tym tygodniu słownictwo i piosenki związane z latem

Zapraszam na interaktywną tablicę, na której znajdziecie piosenki związane z tematem oraz nagrania z wymową poszczególnych słówek.

–> https://view.genial.ly/5ee86dfeeb18800da5e263dd

Pozdrawiam


Temat tygodnia 08.06.2020- 12.06.2020:

 

PONIEDZIAŁEK 08.06.2020r.

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

We wtorek 9 czerwca obchodzimy Dzień Przyjaciela

Posłuchajcie piosenki.

  • Serce dla przyjaciela” piosenka wprowadzająca do tematu:

https://www.youtube.com/watch?v=-viYE8ZHMCY

 

  • Przyjaciel” – słuchanie wiersza

J. Koczanowskiej

Przyjaciel

Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest
gdy coś się nie powiedzie.

Można z dzieckiem porozmawiać na temat treści wiersza i doświadczeń własnych:

  • Można dziecku wytłumaczyć znaczenie słowa – przyjaciel.
  • Kto to jest przyjaciel?
  • Czy żeby być szczęśliwym trzeba mieć stu przyjaciół?
  • Ilu wystarczy?
  • Czy przyjaciel jest z nami tylko wtedy gdy wszystko jest dobrze?
  • Czy Wy macie swojego przyjaciela?
  • Jak razem spędzacie czas?

 

  • Jaki powinien być przyjaciel?” zabawa dydaktyczna.

Rodzic trzyma w rękach piłkę i rozpoczyna zabawę mówiąc: „Przyjaciel powinien być…” i kończy je według własnego pomysłu, następnie rzuca piłkę do dziecka. Dziecko kończy według własnego pomysłu na zmianę z rodzicami, rodzeństwem. Zabawę prowadzimy do momentu, aż wyczerpią się pomysły.

Analiza i synteza sylabowa wybranych słów.

Kolorowanka przyjaciel

Ciekawostki przyrodnicze:

Bocianie gniazdo na żywo: oko kamery. Obserwacja (gniazda, wysiadywanie jaj, małe bociany, dokarmianie)

https://youtu.be/vqgWp6Yex9Q

 

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


WTOREK 09.06.2020r.

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzisiaj obchodzimy „Dzień Przyjaciela”.

Zapraszam na zajęcia plastyczne. Wykonaj „Serce dla przyjaciela”,

Dla kogoś, kogo bardzo lubisz i na kogo możesz zawsze liczyć.

Może to jest koleżanka, kolega, brat lub siostra? A może Mama lub Tata?

Będzie mu bardzo miło otrzymać od Ciebie serduszko wykonane Twoimi rączkami.

Serce dla przyjaciela.”

Potrzebne będą:

– kolorowy papier lub szary

– farby

– nożyczki

– klej

– wełna

– oczka można narysować

Wykonanie wg wzoru. Materiały można zastąpić innymi, dostępnymi w domu.

 

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


ŚRODA 10.06.2020r.

Witam Kotki Czyścioszki!

Dzisiaj zapraszam na zajęcia z edukacji muzycznej.

  • Posłuchajcie piosenki pt. „Serduszko przyjaźni”

https://www.youtube.com/watch?v=-viYE8ZHMCY

Serduszko przyjaźni” zabawa ruchowa do piosenki. Wykonaj czynności zgodnie ze słowami piosenki, spróbuj naśladować. Zaproś rodziców, rodzeństwo do wspólnej zabawy.

Wysoko podnoszę ręce: i raz, i dwa, o tak! (podnosimy ręce do góry i klaszczemy trzy razy)
A z nich układam serce, bo to przyjaźni znak.
(tworzymy serce z dłoni i poruszamy nimi do przodu i do tyłu)
I wiem, że wśród przyjaciół nie jestem nigdy sam.
(wskazujemy na wszystkich w koło i przecząca kiwamy palcem wskazującym)
Rozejrzę się dokoła i tobie rękę dam.
(rozglądamy się na prawo i na lewo i podajemy rękę osobie obok)

Zatańczmy więc wesoło, muzyka niech nam gra! (dobieramy się w pary i kręcimy się w koło)
Świat staje się piękniejszy, a nasza przyjaźń trwa.
Zatańczmy więc wesoło, muzyka niech nam gra!
Świat staje się piękniejszy, a nasza przyjaźń trwa.

Wysoko podnoszę ręce: i raz, i dwa, o tak! (podnosimy ręce do góry i klaszczemy trzy razy)
A z nich układam serce, bo to przyjaźni znak.
(tworzymy serce z dłoni i poruszamy nimi do przodu i do tyłu)
Przyjaciół znowu szukam, na sali wielki ruch,
(rozglądamy się na prawo i na lewo)
jesteśmy już we czwórkę, choć przedtem było dwóch.
(dwie pary łączą się i tańczą razem w kółeczku)

Zatańczmy więc wesoło, muzyka niech nam gra! (tańczmy czwórkami w kółeczku)
Świat staje się piękniejszy, a nasza przyjaźń trwa.
Zatańczmy więc wesoło, muzyka niech nam gra!
Świat staje się piękniejszy, a nasza przyjaźń trwa.

  • Zabawa: „Taniec z balonem”, taniec w parach do piosenki z rodzicami, rodzeństwem.
  • Ćwiczenia rytmiczne:

– wystukiwanie rytmu piosenki różnymi przedmiotami dodatkowo budując doświadczenia dźwiękowe w oparciu o przedmioty codziennego użytku;

– naśladowanie rytmu wyklaskanego przez dorosłego (wyklaskany lub wytupany) wybieramy prosty rytm, prezentujemy mniej uderzeń.

  • Serduszko przyjaźni dla przyjaciół”

https://youtu.be/FV49Qv3uqaI

 

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak

 


JĘZYK ANGIELSKI

Dzień dobry 🙂

Dziś zachęcam do odsłuchania bajki- słuchowiska dla dzieci w wersji polsko- angielskiej ,,Where is Spooky-Cookie?”.

–> https://www.youtube.com/watch?v=b_-bGFUdoz4

 

Pozdrawiam serdecznie
Karolina Wojciechowicz 🙂


CZWARTEK 11.06.2020r.

 

BOŻE CIAŁO – DZIEŃ USTAWOWO WOLNY OD PRACY

 


Temat tygodnia 01.06.2020- 05.06.2020: Dzień Dziecka

PONIEDZIAŁEK 01.06.2020r

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

Dzisiaj, obchodzimy Międzynarodowy Dzień Dziecka.

Życzenia dla Kotków Czyścioszków:

Idzie misio…Idzie słonik…
Idzie lalka…No i konik…
Wszyscy razem z balonami…
Z najlepszymi życzeniami…
Moc uśmiechu i radości
Niech w Twym sercu zawsze gości!

Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka!!!

 

Załącznik: kolorowanka indianin, indianka

 

Posłuchajcie opowiadania pt. „My Dzieci Świata”.

https://youtu.be/zl_dYe03Yx0

  • Po wysłuchaniu opowiadania i obejrzeniu, nazwij dzieci.

W zależności od kraju z którego pochodzą i gdzie mieszkają.

  • Omów jak wyglądają poszczególne dzieci, co lubią robić w swoim kraju?
  • Czy wszystkie dzieci są do siebie podobne?
  • Czym się różnią?

 

Dzieci z różnych stron świata ich domy i zabawy

https://youtu.be/EPuZO3vVfXM

  • Obejrzyj filmik. Wskaż dziecko, które nazwano.
  • Poznaj w jakim mieszkają domu w swoim kraju, nazwij je.
  • Poznaj zabawy w jakie bawią się dzieci w różnych krajach.
  • A Ty? W co najbardziej lubisz się bawić?

 

Wszystkie dzieci mają swoje prawa, poznaj je, obejrzyj prezentację.

Prezentacja „Prawa Dziecka— > Prawa Dziecka

Piosenka „Prawa dzieci”.

https://youtu.be/zwS_J432Skc

Rozmowa z na temat praw dzieci na podstawie prezentacji, wysłuchanej piosenki.

Można samemu narysować lub dorosły podobną kolorowankę.

Dla chętnych:

Jeśli masz ochotę możesz przebrać się za wybrane dziecko z zaprezentowanych dzieci świata.

Zrób zdjęcie na pamiątkę.

 

Życzę bardzo miłego Dnia Dziecka! Pozdrawiam serdecznie.

Bogusława Sobczak


WTOREK 02.06.2020r.

Witam Kotki Czyścioszki!

Dzisiaj proponuję zadania z edukacji matematycznej.

  • Zabawa w segregowanie”.

Klasyfikacja, czyli wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych do tworzenia pojęć (wprowadzenie dzieci do zadań o zbiorach i ich elementach, segregowanie). Utrwalenie kolorów, liczenie, określanie gdzie jest więcej, gdzie mniej.

  1. Ułóż dużą pętlę ze sznurka, wstążki itp.

Do pętli wybierz klocki w 4 kolorach (żółte, czerwone, zielone, niebieskie) małe i duże. W zależności jakimi klockami dysponuje dziecko w domu. Można dobrać dowolnie.

 

  1. Ułóż 4 mniejsze pętle. Oznacz, nazwij kolor (może to być jednokolorowy przedmiot jaki jest w domu).
  1. Posegreguj klocki do mniejszych pętli wg jednej cechy- koloru, nazwij kolor (niebieski, czerwony, zielony, żółty).

 

 

 

 

 

 

 

  1. Policz (rodzice mogą pomóc) ile jest klocków każdego koloru. Ile jest?
  2. Których jest najwięcej?
  3. Których najmniej?
  4. Poznaj kod: klocek – duży, klocek – mały. Utwórz 2 pętle, posegreguj klocki wg jednej cechy – wielkości. Których klocków jest więcej, których mniej?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Pobaw się z rodzicem, rodzeństwem w zabawę „Przesyłka”. Potrzebny będzie mały pojemnik

lub kartonik. Zabawa polega na składaniu zamówienia na klocek początkowo wg 1 cechy, dalej wg 2 cech. Rodzic zadaje dziecku zadanie: włóż do pudełka klocek mały, żółty. Dziecko odbiera przesyłkę z pudełka i utrwala cechy klocka (mały, żółty).

Analogicznie dziecko zadaje wysłanie przesyłki dla rodzica np. duży, zielony klocek (można wykonać kilka powtórzeń na zmianę)…

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Na zakończenie możesz ułożyć wysoką wieżę z wszystkich klocków.

Dla chętnych:

Gra interaktywna „Rytmy świata”

(utrwalamy rytmy)

https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


ŚRODA 03.06.2020r.

Zabawy do piosenki: „ Jesteśmy dziećmi”.

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

Dzisiaj zapraszam na zajęcia z edukacji muzycznej.

  • Posłuchajcie piosenki pt. „Jesteśmy dziećmi”

 

https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ

 

  • Po wysłuchaniu piosenki można z dzieckiem przeprowadzić rozmowę tematyczną.
  • Naucz się śpiewać refrenu piosenki, metodą ze słuchu

Refren:

Jesteśmy dziećmi chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas!

I żeby miło płynął nam czas.

  • Możesz pobawić się do piosenki. Zabawa rozwijająca motorykę małą „Piłeczki”.

Wybierz ulubioną piłkę jaką masz w domu. Tocz piłkę podczas słuchania piosenki,

usiądź po turecku na dywanie:

– toczymy między dłońmi

– raz jedną raz drugą dłonią po podłodze

– delikatnie ściskamy raz jedną raz drugą dłonią

– toczymy dookoła siebie i w drugą stronę

 

  • Eksperymenty – zabawy muzyczne, ćw. słuchowe.

Propozycja zabawy z rodzicami lub rodzeństwem.

Melodie ze szklanek:

https://www.facebook.com/NutkiDlaSmyka/videos/608945993164833

Oczywiście dzieci nie muszą zagrać melodii, natomiast posłuchać różnych ciekawych dźwięków i spróbować odtworzyć wybrane dźwięki z pomocą rodziców.

Dla chętnych:

Dzieci świata gra interaktywna” Ćwiczymy pamięć, spostrzegawczość.

https://view.genial.ly/5ec91b27ad9c9e0d8e207940

 

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


CZWARTEK 04.06.2020r.

 

Witam „Kotki Czyścioszki”!

Zapraszam Was dzisiaj i Rodziców na ciekawe zajęcia plastyczne.

Eksperymenty.

Eksperymenty dają dzieciom dużo radości, zabawy, są świetnym pomysłem na integrację z rodzeństwem, a także na spędzenie czasu z Rodzicami. Co najważniejsze, mają wartość edukacyjną. Propozycje do wyboru: niepękające „Bańki mydlane”, „Lampa lawa”, które można wykonać w domu.

Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa. Eksperymenty wykonujemy tylko pod nadzorem dorosłych.

Warto spróbować!!!

 

Niepękające bańki mydlane:

https://youtu.be/5hwCjXFDu8k

Lampa lawa:

https://www.facebook.com/Newsnerpolska/videos/245479269890531

 

Życzę ciekawych eksperymentów! Pozdrawiam serdecznie! Bogusława Sobczak


PIĄTEK 05.06.2020r.

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

Dzisiaj zapraszam na zajęcia z edukacji zdrowotnej.

Baw się razem z Misiem”

Wybierzcie ćwiczenia, które Wam się podobają. Potrzebne będą:

– taśma, sznurek

– woreczek np. z kaszą

– butelki plastikowe

– piłka – maskotka

– kosz

– skakanka

– łyżka + cebula itp.

https://youtu.be/d9iT7iuIr9s?list=UUEfn1vzsD6fBrJjtyuvXw-Q

 

 

 

Złap ogonek” – zabawa ruchowa z rodzeństwem, Rodzicami.

Dzieci zatykają sobie skarpetkę lub inny przedmiot z tyłu za spodenki w ten sposób, by były widoczne. Na znak wszyscy starają się zdobyć jak najwięcej ogonków zabierając je innym, a przy tym starają się, by nie stracić własnego. Zwycięzcą zostaje posiadacz największej liczby ogonków.

Dla chętnych

Ćwiczymy spostrzegawczość:

https://view.genial.ly/5eca59e2f3aac90d34a37c23

 

Życzę miłej zabawy!!! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


JĘZYK ANGIELSKI

Dzień dobry Kochani!

W tym tygodniu obchodziliśmy Dzień Dziecka!
O dzieciach także będziemy rozmawiać na języku angielskim.

Zapraszam

https://view.genial.ly/5ed5fa495d5bf80d8a79dbb9

 

Pozdrawiam


 

 

Temat tygodnia 25.05.2020- 29.05.2020: Moja rodzina

PONIEDZIAŁEK 25.05.2020r.

 

Dzień dobry Kotki Czyścioszki! Witam Rodziców.

W tym tygodniu obchodzimy „Dzień Mamy i Taty”.

  • Proponuję wysłuchania opowiadania pt. „Moja rodzina”

https://www.facebook.com/zielonazyrafawola/videos/681478609300894

Po obejrzeniu i wysłuchaniu można dzieciom zadać pytania:

Dziewczynka Ania opowiada o swojej rodzinie.

  1. Co lubi robić mama Agata? Co Ania lubi robić z mamą?
  2. Co lubi robić tata Tomek z Anią? Co lubi tata?
  3. Jakie rodzeństwo ma Ania? Jak Ania spędza czas z rodzeństwem?
  4. Babcia Marysia, co lubi? Jak Ania spędza czas z babcią?
  5. Dziadek Tadek. Co lubi? Czego nauczył Anię?
  6. Wymień wszystkich członków rodziny Ani.
  7. W jaki sposób spędza Ania czas z rodziną, opowiedz na podstawie ilustracji.
  8. Przedstaw swoją rodzinę, jak spędzasz z nią czas?
  9. W jaki sposób pomagasz w obowiązkach domowych?
  • Dokończ zdanie:

 

Kocham moją mamę bo…….

Kocham mojego Tatę bo……

 

  • Nauka krótkiego wiersza na pamięć pt. „Mamo, Mamo”

https://youtu.be/xcZO9Cqzu2U

 

Tekst:

Krótki tekst:

Mamo, Mamo coś Ci dam

Jedno serce, które mam

A w tym sercu duży kwiat

Mamo, Mamo, żyj STO lat!

  • Piosenka: Laurka dla Mamy:

https://youtu.be/9FLxvupuyao?list=PLc_CoEzQn0lDz09IR6D17Py3Q2PjJRNXm

  • Według wzoru pokazanego do piosenki wykonujemy laurkę dla Mamy (z pomocą rodziców).

Po wykonaniu laurki schowaj ją na jutro dla Mamy, pamiętaj powiedzieć też wierszyk

I daj swojej Mamie wielkiego buziaka!

(Laurkę dla Taty zrobimy w czwartek).

Dla chętnych:

  • Poproś rodziców, aby pokazali albumy ze zdjęciami rodzinnymi, oraz te kiedy byłaś/eś jeszcze mały. Wspólnie obejrzyjcie zdjęcia, nazywając poszczególnych członków rodziny oraz okoliczności w których były robione.

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


WTOREK 26.05.2020r.

Edukacja matematyczna

Witam kochane Kotki Czyścioszki oraz Rodziców. W szczególności witam kochane Mamy, które mają dziś swoje święto. Życzę wszystkim Mamom wszystkiego dobrego, spełnienia marzeń oraz pociechy ze swoich wspaniałych dzieci.

Do dzisiejszej propozycji spędzenia wolnego czasu w domu potrzebne nam będą: papierowe dłonie dzieci (najlepiej w kolorze zielonym), papierowe kolorowe kwiatki, listki, kokardki, klej oraz karton.

  1. Kwiaty z dłoni- dziecko siada do stolika, gdzie leżą przed nim papierowe dłonie oraz reszta elementów potrzebnych do pracy. Dziecko przelicza swoje palce u jednej ręki i u drugiej, przelicza palce papierowych dłoni. Naklejają dłonie na karton, na każdym palcu doklejają kwiat. Rodzic pyta: Z ilu kwiatów masz bukiet?. Dziecko jeszcze raz przelicza wszystkie kwiatki do (10), jeżeli występuje trudność pomagamy dziecku przeliczyć.

Po przeliczeniu dzieci ozdabiają kwiaty z dłoni listkami oraz kokardką

  1. A teraz zapraszam do wspólnej zabawy w rodzicami „Ręce do góry” Dj. Miki, dzieci bardzo lubiły tą zabawę w przedszkolu.

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

  1. Dla chętnych z możliwością druku rysowanie po śladzie oraz kolorowanie

–>  rysowanie po śladzie

Pozdrawiam Weronika Wasylczyszyn



ŚRODA 27.05.2020r.

Witam Kotki Czyścioszki!

Dzisiaj mamy zajęcia muzyczne. Zabawy do piosenki: Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

Osłuchanie z piosenką, nauka śpiewu refrenu.

https://youtu.be/j09kDRPi3tE

Ref:

Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

Za każdą zimę, za każde lato.

Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

Za to, że macie dla mnie czas.

Bardzo kocham Was!

Bardzo kocham Was!

Muzyczna rozgrzewka:

https://youtu.be/qFyIokO5WTI

Ćwiczenia rytminczne, bieg, podskoki, marsz. Reagowanie na : pauza, już!

Dla chętnych:

  • Kolorowanka do wydruku „Kwiaty dla Mamy” lub można dziecku narysować.

https://www.e-kolorowanki.eu/kwiaty/kwiaty-w-wazonie/

 

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


CZWARTEK 28.05.2020r.

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

  • Dzisiaj zrobimy „Laurkę dla Taty”
  • Piosenka wprowadzająca do tematu:

https://youtu.be/j09kDRPi3tE

  • Potrzebne będą:

– kolorowe kartki

– farby

– nożyczki

– klej

– mazaki lub kredki

Wykonanie:

  1. Malujemy dłoń farbą
  2. Odbijamy na kartce
  3. Farbą malujemy włosy
  4. Części twarzy mazakami lub kredkami ( oczy, nos, usta)
  5. Wycinamy pasek kolorowej kartki, formujemy , przyklejamy krawat
  6. Można dorysować jeszcze serduszko.

Gotowe!

Ucałuj swojego Tatę i złóż życzenia.

Powodzenia. Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


PIĄTEK 29.05.2020r.

Dzień dobry Kotki Czyścioszki!

Mija tydzień w którym obchodziliśmy Dzień Mamy i Taty.

Mam propozycję na spędzenie aktywnego czasu z Mamą i Taka.

Sport to zdrowie”.

Gimnastyka w domu i w przedszkolu.

Propozycja zabaw z rodzicami.

Propozycja ćwiczeń z Tatą 

https://www.facebook.com/FundacjaFunSport/videos/1421439041374396

Propozycja ćwiczeń z Mamą

https://www.facebook.com/198753587393747/videos/270937000757118/

Rozwijanie aktywności fizycznej.

 

Dla chętnych:

  • Czytanka Rodzina”

https://ztorbynauczycielki.pl/rodzinna-czytanka/

Rodzice czytają tekst, dzieci odczytują obrazki.

 

Życzę miłej zabawy. Pozdrawiam. Bogusława Sobczak


JĘZYK ANGIELSKI

Witam:)

Dziś poznamy słownictwo związane z higieną, zachęcam do odwiedzenia interaktywnej tablicy.

–> https://view.genial.ly/5e99d088b65e370dac64cb4f

Pozdrawiam serdecznie 🙂


Temat tygodnia 18.05.2020- 22.05.2020: Spacer po lesie

PONIEDZIAŁEK 18.05.2020r.

Witam Kotki Czyścioszki! Dzisiaj, zapraszam Was na spacer do lasu.

Propozycja obejrzenia filmu pt. Las. Wszystko zaczyna się od przedszkola.

  • Film „Las”

https://youtu.be/zdF68pqNsvQ

Po obejrzeniu filmu można dziecku zadać pytania:

– Kto poszedł na wyprawę do lasu?

– Gdzie trafiły przedszkolaki?

– Jakie zwierzęta spotkali w lesie Ola i Olek?

– Gdzie dzieci nauczyły się nazw zwierząt?

 

  • Zabawa dydaktyczna: „Dokończ zdanie”.

Lubię spacerować po lesie bo………. (dokończ zdanie)

Kiedy spotkam w lesie jeża……………..

Jestem szczęśliwy kiedy…………

 

  • Zwierzęta naszych pól i lasów, prezentacja:

https://view.genial.ly/5eb2a28ae9b1fa0d9d21fc33/presentation-zwierzeta-naszych-pol-i-lasow?fbclid=IwAR1D_SdGpvOUnjwrCk9coPxRm

Kliknij myszką na kolejne zwierzątko a poznasz kolejne zadania.

  1. Nazwij zwierzęta mieszkające w lesie.

Które zwierzęta nie pasują?

  1. Zaznacz, które zwierzę mieszka w lesie? Wybierz spośród innych.
  2. Znajdź różnice „Rybka mini mini”.
  3. Dokonaj analizy sylabowej słów/ wyrazów.
  4. Wspólnie z Rodzicami zatańcz „Taniec Misia”

Dla chętnych do wyboru:

Poznaj dzięcioła – lekarza drzew: 

https://sites.google.com/site/ludkilasu/home/zwierzeta-lesne/dzieciol

 

  1. Kolorowanka – Dzięcioł – załącznik

 

Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


WTOREK19.05.2020r.

Witajcie kochane Kotki Czyścioszki dzisiaj zapraszam Was do stworzenia własnego małego lasu. Na dzisiejszy będzie nam potrzebne: 5 emblematów drzew różnej wielkości oraz 5 strzałek wielkości drzew.

  1. Układamy drzewa- kładziemy przed dzieckiem drzewa. Zadaniem dzieci jest ułożenie drzew od najmniejszego do największego i na odwrót. Prosimy dziecko aby wskazało drzewo wysokie i drzewo niskie.

  1. Porównujemy długości- teraz prosimy dziecko aby odszukało odpowiedniej strzałki i porównywało z drzewami. Zadaniem dziecka jest porównywanie wielkości drzewa ze strzałką.

  1. Dla chętnych z możliwością druku- KARTA-DODATKOWA-ułóż-w-kolejności

Życzę miłej zabawy Weronika Wasylczyszyn


ŚRODA 20.05.2020r.

Edukacja muzyczna:

Propozycja zabaw do piosenki pt. „Las”.

https://youtu.be/XgSgOPHSGH4

  • Zabawa taneczna do piosenki wg własnej inwencji twórczej. . Możesz zaprosić rodziców, rodzeństwo.
  • Nauka refrenu.
  • Zabawy muzyczno – ruchowe „Wyprawa do lasu” (fragment).

https://youtu.be/EFOgX1wiK3Q

  • Ćwiczenia relaksacyjne, oddechowe, słuchowe. „Odgłosy lasu”.

Połóż się na kocyku lub dywanie, zamknij oczy i posłuchaj. Oddychaj powoli, swobodnie nosem:

https://youtu.be/cXDrSQJfMqo

Dla chętnych:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/236626-mr%C3%B3wka-zwierz%C4%99ta-maj-%C5%82%C4%85ka

Życzę miłej zabawy! Bogusława Sobczak


CZWARTEK 21.05.2020r.

 

Witam „Kotki Czyścioszki”!

Dzisiaj mam dla Was propozycję wykonania „liska” z materiałów różnych.

Propozycja wykonania z pomocą rodziców.

Piosenka wprowadzająca do tematu pt. „Lisek”, posłuchaj:

https://youtu.be/D8Z5BKFUlgc

Potrzebne będą:

– kartka

– farby, pędzel

– 3 ziarenka ziela angielskiego

– klej

Ćwiczymy małą motorykę.

Materiały można zastąpić innymi w zależności czym dysponujecie Państwo w domu.

Wzór wykonania:

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam. Bogusława Sobczak


PIĄTEK 22.05.2020r.

Witam Kotki Czyścioszki!

SPORT TO ZDROWIE !!!

Dzisiaj zapraszam Was na gimnastykę w domu razem z Rodzicami.

Link:

https://youtu.be/9lZviQRE6dQ

Miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


JĘZYK ANGIELSKI

Witajcie!
Już za kilka dni będzie bardzo ważny dzień. Czy wiecie jakie się zbliża święto? Mała podpowiedź – święto związane z jednym z członków Waszej rodziny. Tak!! To święto wszystkich mam – czyli Dzień Matki. Dlatego w tym tygodniu, poznamy nazwy wszystkich najbliższych członków rodziny w języku angielskim i spróbujemy nauczyć się piosenki, którą będziecie mogli zaśpiewać mamie w dniu jej święta.

Zapraszam na interaktywną tablicę

–> https://view.genial.ly/5ec7735cf14dd60d90737dfc/interactive-image-interactive-image-family-3-4

Pozdrawiam 🙂


Temat tygodnia 11.05.2020- 15.05.2020: Łąka

PONIEDZIAŁEK 11.05.2020r.

 

Witam Kotki Czyścioszki, dzisiaj zapraszam Was na kolorową łąkę.

  1. Propozycja przeczytania przez Rodziców wiersza M. Buczkówny pt.

Łąka”- Wiersz łąka

Po przeczytaniu wiersza można dzieciom zadać pytania:

  • Kiedy trzeba iść na łąkę?
  • Co to jest rosa? Warto dziecku wyjaśnić.
  • Co warto robić na łące?
  • Co robią skrzydła motyli?
  • Co robi biedronka?
  • O co trzeba zapytać kwiaty na łące?

              mak                                                      kaczeńce                                      niezapominajki                                           rumianki

 

2. Kiedy będziesz na łące z rodzicami pobaw się w „Słuchanie ciszy”. Zamknij oczy

i posłuchaj…powiedz co słyszysz? Można wziąć ze sobą lornetkę jeśli masz lub lupę, obserwować życie na łące: oglądanie owadów, kwiatów, ptaków.

 

  1. Można z dzieckiem dokonać analizy i syntezy sylabowej słów (mieszkańcy łąki)
  2. Prezentacja, mieszkańcy łąk:

https://youtu.be/58tvuJpwhXI

  1. Zagadki:

https://youtu.be/anYx7nJCI4s

Dla chętnych do wyboru:

Majowa łąka, bajka pt. „Wędrówki Skrzata Borówki”:

https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

Rysowanie biedronki na kartce wg instrukcji przez Rodziców, lub chętne dziecko i… gotowe do pokolorowania.

https://youtu.be/bTypDkh-nEc

Kolorowanka: biedronka

http://www.supercoloring.com/sites/default/files/styles/coloring_full/public/cif/2008/11/ladybird-coloring-page.jpg

 

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam. Bogusława Sobczak


WTOREK 12.05.2020r.

Edukacja matematyczna

Witajcie Kotki Czyścioszki. Dziś zapraszam Was do wspólnej zabawy z liczeniem. Do dzisiejszej propozycji potrzebne nam będzie 15 narysowanych biedronek o różnych liczbach kropek na skrzydłach ( 5- z 3 kropkami, 5 z 2 kropkami i 5 z 1 kropka.

  1. Segregujemy biedronki. Zadaniem dziecka jest poukładanie biedronek ze względu na ilość kropek. Najpierw dajmy dziecku chwilę aby obejrzało biedronki zauważyło co je różni.

  1. Następnie pomagamy dziecku przeliczyć ilość biedronek( ile jest biedronek z jedną kropką ile z dwoma i ile z trzema)

  1. Układamy dalej. Zachęćmy dziecko aby poukładało wszystkie biedronki od najmniejszej liczby kropek do największej. Pierwszy rząd układają rodzice aby pokazać dziecku jak to zrobić. Następnie sprawdzamy czy biedronki są dobrze poukładane i ile mają kropek.

 

  1. Zadanie dla chętnych z możliwością drukarki

większy- mniejszy owad

Życzę miłej zabawy Weronika Wasylczyszyn


ŚRODA 13.05.2020r.

Edukacja muzyczna.

Dzień dobry Kotki Czyścioszki, dzisiaj zapraszam na osłuchanie i naukę piosenki

pt. „Biedroneczki , kropeczki”.

 

  1. Piosenka biedroneczki kropeczki- tekst 

https://youtu.be/lqZPR7ElHL8

Po wysłuchaniu tekstu piosenki można dzieciom zadać pytania:

  • Co mają biedroneczki na grzbiecie?
  • Co zrobimy z biedronkami?
  • Gdzie fruwa biedronka?
  • Gdzie chowa się biedronka przed chmurą?
  • Co trzeba znaleźć do gry z biedronkami?
  • Gdzie biedronka frunie?
  • Co ma przynieść?

Powtarzamy razem słowa refrenu, wspólnie śpiewamy.

 

  1. Zabawa taneczna do piosenki „Biedroneczki, kropeczki”.

Zapraszam Rodziców do wspólnego tańca z dzieckiem. Dla każdego potrzeba 1 apaszka, podczas zwrotki tańczymy do muzyki, zbawa twórcza, do refrenu chowamy się pod listek „apaszkę”.

 

  1. Muzyka klasyczna dzieciom – Qndel „Łąka”. Wykorzystujemy tę samą apaszkę. Kładziemy się na dywanie na plecach. Zabawa rytmiczna z użyciem apaszki.

https://youtu.be/Pp4Fv0VuT2E

 

  1. Bajka muzyczna. Rozwijanie wrażliwości muzycznej, ćwiczenia słuchowe

https://youtu.be/st6OrfDZarw

Dla chętnych

  1. Ćwiczymy spostrzegawczość

https://view.genial.ly/5eb70cd82fb48d0d930ba33e

 

Życzę miłej zabawy, pozdrawiam! Bogusława Sobczak


CZWARTEK 14.05.2020r.

 

Witam „Kotki czyścioszki”! Dzisiaj zapraszam na zajęcia plastyczne.

Propozycja wykonania pracy wg wzoru z pomocą Rodziców „Motyl”

Potrzebne będą:

  • papier
  • gąbka
  • nitka
  • nożyczki
  • farby, pędzel, woda
  • kredki

 

 

Materiały można zastąpić innymi w zależności od tego co jest dostępne w domu.

Rozwijamy zdolności plastyczne, małą motorykę.

Etapy wykonania:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dla chętnych:

Ćwiczymy pamięć:

https://view.genial.ly/5e7f451b50a0310d8c25d343

Rysowane wierszyki:

https://youtu.be/kZ9yZ72-3vw

 

Pozdrawiam serdecznie. Bogusława Sobczak


PIĄTEK 15.05.2020r.

 

 

Edukacja zdrowotna.

Witam Kotki Czyścioszki! Dzisiaj w piątek zapraszam Was i Rodziców do zbaw ruchowych w domu.

Tor przeszkód.

Potrzebne będą; linki, kręgle.

Przedmioty można zastąpić innymi, dostępnymi w domu.

Link:

https://www.facebook.com/198753587393747/posts/607352303200538/

 

 

Dla chętnych, bajka pt. „Motyl” (powiązana z tematem tygodniowym):

https://youtu.be/eFExd7ICSGE

Miłej zabawy! Bogusława Sobczak

 


JĘZYK ANGIELSKI

 

Dzień dobry,

Zapraszam na moją tablicę interaktywną, dziś poznajemy słownictwo związane z pogodą.

https://view.genial.ly/5ebe694ac3f5940e60162ae6/interactive-image-interactive-image-weather

 

 

Pozdrawiam serdecznie

Karolina Wojciechowicz 🙂


Temat tygodnia 04.05.2020- 04.05.2020:Poznajemy zawody

PONIEDZIAŁEK 04.05.2020r.

Poznajemy zawody. Dzień strażaka.

Zapoznanie z pracą strażaka.

  • Propozycja przeczytania przez rodziców wiersza

pt. „Straż pożarna” wg Czesława Janczarskiego.

Załącznik – Straż pożarna wiersz

Po przeczytaniu wiersza można dziecku zadać pytania:

  • Kto spieszy na ratunek kiedy się pali?
  • Jaki kolor lśni na samochodzie wozu strażackiego?
  • Czym strażacy gaszą pożar?
  • Komu niosą pomoc?

Propozycja wspólnego oglądania prezentacji dotyczącej pracy strażaka.

Załącznik – Prezentacja strażak

Przedstawienie specyfiki pracy strażaka, pojazdów pożarniczych oraz strojów i sprzętu przeciwpożarowego.

Kształtowanie prawidłowych zachowań i nawyków w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia.

Utrwalenie numeru alarmowego 112

Poznanie numeru 998 do Straży Pożarnej

Propozycja zabaw z sylabami

  • Można poćwiczyć z dzieckiem dokonywanie analizy i syntezy sylabowej słów związanych z pracą strażaka np. ga – śni- ca, itp. (dzieci wyklaskują każdą sylabę)
  • Rodzic wypowiada sowo sylabami, dziecko zgaduje jakie to słowo.
  • Rodzic mówi pierwszą sylabę – dziecko kończy.

Dla chętnych do wyboru:

  • Propozycja obejrzenia bajki „Strażak Sam”

https://youtu.be/R2n1QVQj1Q8

  • Znajdź różnice „Strażak Sam”, ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej.

https://www.miniminiplus.pl/upload/aktywnosci/strazak-sam/znajdz-roznice.pdf

  • Kolorowanka do wydrukowania jeśli ktoś ma możliwość.

Można dziecku narysować podobny rysunek do kolorowania.

https://www.maluchy.pl/img/strazak_midi.jpg

Miłej zabawy, pozdrawiam! Bogusława Sobczak


WTOREK 05.05.2020r.

Edukacja matematyczna

Drodzy rodzice do dzisiejszych propozycji zadań potrzebne nam będą cztery kolorowe paski różnej długości oraz jeden kwadrat (będą symbolizować drabiny). Kartki białego papieru oraz mazak i klej. Dziś proponuje porównywanie i układanie schodków, które musi pokonać każdy strażak

  1. Rodzic kładzie dziecku rozsypane paski (drabiny) na białej kartce papieru. Dziecko ogląda paski. Następnie rodzic prosi aby dziecko ułożyło schodki (trzeba zostawić dziecku trochę czasu na manipulowanie i oglądanie)

 

Jeśli dziecko ma problem z ułożeniem rodzic pomaga- układamy po kolei najmniejszy czerwony, potem brązowy bo jest większy….. itd.

Układamy później na odwrót od największego do najmniejszego.

 

2. Jak można wchodzić po schodach? Schodki mamy ułożone, więc można zacząć kolejną zabawę. Do tej zabawy będzie nam potrzebna figurka (w roli strażaka). Rodzic rozpoczyna zabawę. Zobacz jak strażak skacze po schodach Hop,Hop i już jest na górze, a teraz zbiega na dół. Później prosimy dziecko jak jego strażak wchodzi i schodzi po schodkach.

 

3. Mapa strażaka. Przygotowujemy mapę zadań dla strażaka.

 

Następnie prosimy dziecko, aby za pomocą pasków (drabin) połączyło zadania strażaka, tworząc mu drogę po drabinach ( dziecko ma za zadanie porównywać długości i dostosować je do planszy).

 

Życzę udanej i przyjemniej zabawy. Weronika Wasylczyszyn


ŚRODA 06.05.2020r.

Edukacja muzyczna

Dzisiaj, proponuję osłuchanie z piosenką pt. „Pali się”, nauka refrenu.

Link do piosenki:

https://youtu.be/yv0YdFZHmgM

Po wysłuchaniu piosenki można zadać pytania:

  • Co się zapaliło?
  • Po kogo trzeba zadzwonić?
  • Powtórz numer telefonu do straży pożarnej?

(rodzic może podpowiedzieć), można utrwalić numer alarmowy 112

  • Kto ma ugasić pożar?
  • Co jeszcze się zapaliło?

Można z dzieckiem powtórzyć słowa refrenu i zaśpiewać.

ref.

998 cały dom się pali

przyjeżdżajcie szybko

strazacy wspaniali!

ref. II

998 cały las się pali

gaście szybko pożar

strażacy wspaniali

Zabawa ruchowa do piosenki.

Potrzebne będą: 2 łyżki, koło – z tektury lub plastikowy talerz wg pomysłu.

Słuchając piosenki, gramy rytmicznie na łyżkach, podczas refrenu dziecko toczy koło ( jedzie straż pożarna) dziecko porusza się po dywanie.

Ćwiczenia słuchowe – odgłosy różnych pojazdów

https://youtu.be/zjnRITBJMLc

Dla chętnych: puzzle

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/pojazdy/229964-w%C3%B3z-stra%C5%BCacki

Pozdrawiam Kotki Czyścioszki oraz Rodziców. Bogusława Sobczak


CZWARTEK 07.05.2020r.

Witam Kotki Czyścioszki!

Dzisiaj zapraszam na edukację plastyczną.

Propozycja wykonania „Wozu strażackiego” z pomocą Rodziców.

Piosenka wprowadzająca do tematu:

https://youtu.be/1XeTVLcZ0Is

Potrzebne będą:

  • kartka lub tektura
  • 2 zużyte płyty cd
  • farby
  • pędzel
  • klej
  • nożyczki

Wymienione materiały można zastąpić innymi w zależności od tego czym dysponują Państwo w domu.

Propozycja wykonania:

 

 

Życzę miłej zabawy, pozdrawiam! Bogusława Sobczak


PIĄTEK 08.05.2020r.

Witam Kotki Czyścioszki! Dzisiaj zapraszam na ćwiczenia razem z rodzicami.

ZABAWY Z DZIECKIEM W DOMU, ĆWICZENIA W DWÓJKACH.

Link:

https://youtu.be/FacAJxiIzh4

 

Życzę miłej zabawy! Bogusława Sobczak


JĘZYK ANGIELSKI

 

Witam 🙂

Dziś utrwalamy słownictwo związane z emocjami, zapraszam na tablicę interaktywną 🙂

https://view.genial.ly/5eb3d45c2d993f0d2458be5f/interactive-image-interactive-image-feelings

 

Pozdrawiam

Karolina Wojciechowicz


 

Temat tygodnia 27.04.2020- 30.04.2020:Moja Ojczyzna

PONIEDZIAŁEK 27.04.2020r.

Temat tygodnia: Moja Ojczyzna.

  • Poznajemy „Polskie symbole narodowe”.
  • Propozycja wysłuchania i obejrzenia razem z Rodzicami legendy o „Lechu, Czechu i Rusie”.

Link: https://youtu.be/xQk8p7XY23A

Po obejrzeniu filmu można dziecku zadać pytania:

– czy znasz wiersz Polak mały? , jeśli tak powtórz z Rodzicami

– kim jest chłopiec, który opowiada?

– jak nazywa się kraj w którym żyjemy?

Jak powstała Polska.

– jakie imiona mieli trzej bracia?

– dokąd jechali?

– co zobaczył Lech na czubku drzewa?

– jakiego ptaka zobaczył Lech?

– jak nazwał osadę, którą wybudował? (Gniezno, pierwsza stolica Polski)

– Jakie znasz symbole narodowe? Godło, flaga, jakie mają kolory? co oznaczają?

Hymn – Mazurek Dąbrowskiego, przez kogo był śpiewany dawniej?

Kiedy jeszcze można go usłyszeć?

Teraz możesz nazwać siebie POLAK MAŁY! Brawo!

Hymn, czyli pieśń, która łączy” – wspólne słuchanie hymnu Polski, rozmowa o tym, kiedy można usłyszeć hymn Polski.
Cel: poznanie hymnu państwowego
i zasad zachowania się podczas jego słuchania. Możesz nauczyć się śpiewać z Rodzicami I zwrotki hymnu, warto!

https://youtu.be/ioUutRw9WeQ

Nasza flaga” – praca plastyczna, można pokolorować kredkami lub pomalować farbą następnie umocować do patyczka.

Link do kolorowanki:

http://d.przedszkola.edu.pl/docs/7/0/polska.pdf

Dla chętnych: puzzle, flaga Polski

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/gry/227759-flaga-polski  

 

Pozdrawiam serdecznie Kotki Czyścioszki oraz Rodziców! Bogusława Sobczak.


WTOREK 28.04.2020r

Edukacja Matematyczna

Kochane Kotki Czyścioszki dziś zapraszam Was do zabawy z Waszymi pluszakami, które na pewno goszczą u Was w domkach. Przedstawione zadania są tylko propozycjami.

  1. Mały miś, duży miś- dzieci segregują misie oraz pluszaki ze względu na wielkość: małe- duże, liczą wraz z rodzicem. Zachęcajmy dziecko aby używało określeń mały, duży. Wskazało, których misiów jest więcej bez liczenia dużych, czy małych. Porównywało wielkości oraz liczebności.
  2. Zabawy z misiem- dziecko siedzi na podłodze z misiem (rodzice za dzieckiem). Dziecko wykonuje polecenia rodzica ( w razie kłopotu rodzic pomaga dziecku);

– połóż misia przed sobą,

– połóż misia za sobą

– połóż misia obok siebie

– podnieś misia do góry

– połóż misia na dole na podłodze

W taki sposób utrwalamy z dzieckiem czynne rozumienie i stosowanie pojęć: obok, przed, za góra-dół

  1. Prezent dla Misia- ta zabawa utrwala umiejętność liczenia. Prosimy dziecko aby wykonało nasze polecenia( pomagając mu w tym):

– weź dla misia tyle klocków, ile pokaże na palcach (2)

– weź dla misia tyle kredek, ile pokaże na palcach (3)

– czego miś ma więcej klocków, czy kredek?

  1. Zabawa taneczna do piosenki „ Taniec z Misiem”

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

  1. Dla chętnych z możliwością druku kolorowanka Misia 😉     –>        kolorowanka

Pozdrawiam Weronika Wasylczyszyn


ŚRODA 29.04.2020r.

Edukacja muzyczna

  • Propozycja osłuchania z hymnem Polski „Mazurkiem Dąbrowskiego”, nauka I zwrotki – wspólny śpiew razem z rodzicami.

Omówienie i utrzymanie prawidłowej postawy podczas śpiewu hymnu.

Link do utworu:

https://youtu.be/ioUutRw9WeQ

  • Zabawy z piosenką „Jesteśmy Polką i Polakiem”.

– zabawa taneczna do utworu z wykorzystaniem flagi np. zrobionej na wcześniejszych zajęciach

https://youtu.be/plug6OIrxRM

Słuchając piosenki propozycja zabawy „Puzzle”, rozwijanie percepcji wzrokowej.

Jeśli jest w domu pocztówka przedstawiająca dowolny krajobraz lub miasto Polski można z pomocą rodziców pociąć na kilka części (puzzle), zadaniem dziecka jest ułożyć pocztówkę w całość. Warto opowiedzieć dziecku co znajduje się na niej.

Jeśli nie ma w domu dostępnej pocztówki, można wyciąć obrazek z dowolnej gazety.

Dla chętnych: puzzle, mapa Polski, propozycja układania z pomocą rodziców

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/229357-mapa-polski

 

Miłej zabawy! Pozdrawiam, Bogusława Sobczak.


CZWARTEK 30.04.2020r.

Witam Kotki Czyścioszki, zapraszam na zajęcia plastyczne.

Dzisiaj, propozycja wykonania „Kokardy narodowej” z pomocą Rodziców.

Piosenka wprowadzająca do tematu pt. „Kto ty jesteś?”

https://youtu.be/NREwvjzaRc8

Potrzebne będą:

– kredki

– nożyczki (Rodzice mogą pomóc dziecku wyciąć)

– kolorowanka załącznik

Jeśli jest możliwość wydruku, jeśli nie, można dziecku narysować na kartce wg wzoru.

Inna propozycja:

– biały papier

– czerwony

– kredki

– nożyczki

– taśma klejąca

Propozycje wykonania kokard z Rodzicami inną techniką (do wyboru),

w zależności czym dysponują dzieci w domu.

https://youtu.be/gZE7X1XgowI

Rozwijamy zainteresowania symbolami narodowymi, poczucie patriotyzmu.

Serdecznie pozdrawiam, Bogusława Sobczak.


JĘZYK ANGIELSKI

Witam:)

Utrwalamy liczenie oraz części ciała w języku angielskim.

Zapraszam na tablicę interaktywną →

https://view.genial.ly/5eaaa69f261c4e0d9bea27b6/interactive-image-interactive-image

Pozdrawiam 🙂


Temat tygodnia 20.04.2020- 24.04.2020:Dbamy o przyrodę

PONIEDZIAŁEK 20.04.2020r.

Witam Kotki Czyścioszki, dzisiaj zapraszam do zabawy na temat:

Dbamy o przyrodę.

Akcja segregacja.”

 

 

 

 

 

 

Pan Sprzątalski – Porządkowo.”

Posłuchaj opowiadania…

Link:

Po obejrzeniu filmu można dziecku zadać pytania:

  • Jak ma na imię pan, który opowiada o śmieciach?
  • Jak nazywa się miasto?
  • Co wielkiego urosło w mieście?
  • Jaki pomysł miał pan Sprzątalski?
  • Jak chciał uratować miasto?
  • Jak postanowili posprzątać śmieci mieszkańcy miasta?
  • Co zaproponowała sowa?
  • Jakie przedmioty wrzucamy do niebieskiego pojemnika, żółtego, białego – białe szkło, do zielonego kolorowe szkło
  • Co to jest recykling? – warto dzieciom wytłumaczyć znaczenie trudnego słowa
  • Co masz w domu zrobionego z recyklingu? Rodzice mogą podpowiedzieć i pokazać dzieciom przedmioty, które znajdują się w domu.

Propozycja zabaw do wyboru:

  • Segregowanie zakrętek od butelek plastikowych wg kolorów, układanie różnych wzorów wg własnego pomysłu.
  • Gra „Zdobywamy zakrętki – wyścigi po wyznaczonym torze start – meta –>

  • Obrazki z zakrętek” rozwijanie twórczego myślenia, sprawności małej motoryki–>

 

Dla chętnych dzieci:

Kolorowanka –>kolorowanka segregacja

  • jeśli jest możliwość wydruku
  • ewentualnie można narysować dziecku do kolorowania jeden pojemnik.

Życzę miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie, Bogusława Sobczak.


WTOREK 21.04.2020r.

Edukacja Matematyczna

Witajcie kochane Kotki Czyścioszki oraz rodzice. Przedstawiam propozycję na dzień dzisiejszy. Miłego dnia.

Do dzisiejszej zabawy potrzebne nam będą: trzy kubeczki po jogurtach, kartki papieru w kolorze niebieskim, zielonym i żółtym aby okleić kubeczki oraz kuleczki z bibuły lub kartek w tych kolorach.

  1. Przeczytanie wiersza przez rodzica

Robimy porządki”- autor nieznany

Wszystkie dzieci, nawet duże

Posprzątają dziś podwórze.

A dorośli pomagają,

Śmieci w workach wyrzucają.

Pierwszy worek jest zielony,

Cały szkiełkiem wypełniony.

W żółtym worku jest bez liku

Niepotrzebnych już plastików.

A niebieski worek- wiecie-

Papierowe zbiera śmieci.

My przyrodę szanujemy,

Śmieci więc segregujemy.

Z ekologią za pan brat

Mama, tata, siostra, brat.

Siostra, mama, tata, brat.

Rodzic pokazuje dziecku zdjęcia prosi dziecko aby opowiedziało co dzieję się na poszczególnych zdjęciach

–> dbamy-o-nasze-otoczenie-pd-222-4068

 

2. Kosze na śmieci- praca plastyczno-techniczna. Dajemy dziecku 3 pojemniki i kolorowy papier. Zadaniem dziecka jest wykonanie kosza na śmieci: na papier w kolorze niebieskim, na plastik w kolorze żółtym i na szkło w kolorze zielonym. Dzieci oklejają pojemniki w odpowiednich kolorach.

 

3.Segregujemy śmieci- wsypujemy do miseczki wymieszane kuleczki papieru w trzech kolorach (żółtym, zielonym, niebieskim). Zadaniem dziecka jest wybieranie odpowiednich kolorów i wrzucanie do odpowiedniego kosza na śmieci. Na koniec zabawy przeliczamy ile śmieci udało nam się zebrać w poszczególnych śmietnikach.

 

4. Dla chętnych z możliwością drukarki- do kolorowania śmietnik największy i najmniejszy.

KOLOROWANKA

 

Pozdrawiam Weronika Wasylczyszyn 😉


ŚRODA 22.04.2020r.

Kochane Kotki Czyścioszki! Dzisiaj obchodzimy Dzień Ziemi.

Proponuje słuchanie piosenki pt. „Eko piosenka”.

 

https://youtu.be/pRNtFXew_VE

  • Propozycja nauki tekstu refrenu:

Cały świat jest w naszych rękach,

właśnie o tym, ta piosenka

możesz dbać o cały świat

chociaż masz niewiele lat!”

 

  • Propozycja zabawy tanecznej do utworu wg własnej inwencji.
  • Wykorzystanie odpadów do zabaw:
  • Propozycja ćwiczeń rytmicznych – gra na pustych plastikowych butelkach (do refrenu), można wsypać do butelek kaszę, ryż, groch, lub koraliki i grać na nich jak na grzechotkach (do piosenki).

 

  • Zabawy twórcze – wykorzystanie starych gazet do piosenki. Co możemy zrobić ze starej gazety ? Dzieci podają pomysły: rolują, tworzą lunetę , oglądają przez nią świat, dmuchają na gazetę, szeleszczą nią, uderzają rytmicznie w gazetę palcami, depczą itp. na koniec rzut zgniecioną kulką (więcej kulek) do wyznaczonego celu.

 

  • Ćwiczenia oddechowe ,,Rybki w wodzie.”- Potrzebne będą: słoik z wodą, słomka, zwykłe małe kawałki papieru w kształcie rybek. Dzieci za pomocą słomek umieszczają papierowe rybki w wodzie, mogą przenieść tam kilka rybek.

  • Dzieci świetnie się bawią, warto spróbować.
  • Dla chętnych, propozycja układania puzzli z rodzicami, ,,Sprzątanie”, za drugim razem łatwiej !

Link : https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/225397-sprz%C4%85tanie

 

Powodzenia!

Pozdrawiam serdecznie! Bogusława Sobczak.


CZWARTEK 23.04.2020r.

Edukacja plastyczna

 

Stworek z odpadów, moda czy instrument?”

Propozycja wysłuchania piosenki wprowadzającej do tematu: Nasza planeta.

Link:

https://youtu.be/1MZovZPTP7I

Zanim posegregujesz odpady, wykorzystaj je do zabawy.

Można wybrać jedną z propozycji lub wg własnej inwencji w zależności od tego jakie przedmioty są w domu.
Wesołej zabawy!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozdrawiam serdecznie, Bogusława Sobczak.


PIĄTEK 24.04.2020r.

Witam „Kotki Czyścioszki”!

Dzisiaj zapraszam do zabaw sportowych z rodzicami.

Na początek rozgrzewka do piosenki: Najpierw skłon.

https://youtu.be/FZ3pj_ZkldQ

Online – ćwicz w domu „Ruletka.”

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

Wylosowane ćwiczenia można modyfikować i dopasować do możliwości dziecka, liczbę powtórzeń również. Zapraszam do zabawy.

Powodzenia!!!

Pozdrawiam, Bogusława Sobczak.


JĘZYK ANGIELSKI

Witam Kochani!

Niedawno przypominaliśmy sobie nazwy zwierząt żyjących na wsi, a teraz przyszedł czas na zwierzęta egzotyczne (czyli te żyjące daleko od nas).

Zapraszam na moją interaktywną tablicę  Miłej zabawy:)


–>  https://view.genial.ly/5ea1618ed407580db9e54936/interactive-image-walking-in-the-jungle-interactive-book

 

 
Pozdrawiam Karolina Wojciechowicz


Temat tygodnia 13.04.2020- 17.04.2020: Wiosna na wsi

 

WTOREK 14.04.2020r.

Edukacja Matematyczna

Witajcie kochane Kotki Czyścioszki oraz rodzice. Przedstawiam propozycję na dzień dzisiejszy. Miłego dnia.

Do dzisiejszej zabawy potrzebne nam będą emblematy jajek w 5 rozmiarach.

1. Przeczytanie wiersza przez rodzica oraz próba odpowiedzi na pytania: Czym ptaki się różnią od innych zwierząt?, Jakie znacie ptaki?

Kurczątko”- Wanda Szuman

Z jajeczka się urodziło,

główkę najpierw wychyliło,

na dwie nóżki wyskoczyło.

Oczko czarne otworzyło

dzióbek mały rozchyliło,

że jest głodne zakwiliło…..

kurczątko: pi,pi,pi,pi.

Tłumaczymy dziecko, że jaja różnych ptaków różnią się od siebie nie tylko wielkością, ale i kolorami. Opisujemy razem z dzieckiem jajka umieszczone na zdjęciach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Poukładajmy jajka- zabawa matematyczna. Wycinamy 5 jajek różnej wielkości. Zadaniem dziecka jest ułożenie jajek od najmniejszego do największego. Prosimy aby wskazało największe jajko oraz najmniejsze. Następnie układamy jajka od największego na największego oraz również prosimy aby dziecko wskazało jajko najmniejsze i największe. Następnie przeliczamy z dzieckiem ilość jajek. Pamiętajmy, że zawsze liczymy od strony lewej do prawej.

 

 

 

 

 

 

3. Ciepło-zimno, szukamy jajek. Chowamy w pokoju emblematy jajek. Zadaniem dziecka jest je odnaleźć, podpowiadamy dziecku gdy jest blisko mówimy ciepło, ciepło a gdy jest daleko od znalezienia mówimy zimno, zimno. Możemy dziecko podpowiadać mówiąc : jajko znajduje się za misiem albo pod samochodem.

4. Na koniec poprośmy dziecko aby pokolorowało wycięte jajka lub ozdobiło je w dowolny sposób.

 

Pozdrawiam Weronika Wasylczyszyn 😉


ŚRODA 15.04.2020r.

Temat: Zwierzęta gospodarstwa wiejskiego.

Propozycja wysłuchania bajki.

Gdzie ja mieszkam?” słuchanie bajki

https://youtu.be/1PD3jNhefUA

  • Rozmowa kierowana na podstawie wysłuchanej bajki.

Można dziecku zadać pytania:

– kto był głównym bohaterem?

– czego szukał pies?

– jakie zwierzęta wystąpiły w bajce?

– jak nazywają się ich domy?

– czy pies znalazł swój dom?

– jak nazywa się jego dom?

  • Analiza i synteza sylabowa słów (nazwy zwierząt) (np. ko-gut, ku-ra….itd.
  • Ćwiczenia językowe „O jakim zwierzęciu myślę?”

Rodzic opisuje szczegółowo wygląd wybranego zwierzęcia. Zadaniem dziecka jest odgadnąć nazwę. Następnie dziecko próbuje opisać wybrane zwierzę, rodzic odgaduje nazwę.

  • Propozycja wysłuchania piosenki „Farma”, można zatańczyć wg własnej inwencji.

https://youtu.be/30nw6AtuGiQ

  • Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: rozpoznawanie, naśladowanie odgłosów zwierząt.

https://youtu.be/g0y37RE8xwE

  • Propozycja zabawy konstrukcyjnej „Zagroda”, budowanie z klocków lub innych dostępnych przedmiotów zagrody dla zwierząt, wykorzystanie figurek, zabawek wg możliwości jakie dzieci mają w domu.

Miłej zabawy! Pozdrawiam, Bogusława Sobczak.


CZWARTEK 16.04.2020r.

  • Zabawy paluszkowe ćwiczenia małej motoryki „Kot”

https://youtu.be/xaf9qPkQwA8

  • Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: odgłosy zwierząt (utrwalenie)

https://youtu.be/g0y37RE8xwE

  • Propozycja zabawy plastycznej.

Krowa” wykonanie pracy plastycznej z pomocą rodziców.

Potrzebne będą:

– kartki (biała, czarna) odrysowujemy, wycinamy koła wg wzoru, składamy na pół, dorysowujemy kredką brakujące elementy (można wycinać ze starych gazet itp.)

– nożyczki

– kredki

– klej

Miłej zabawy! Pozdrawiam, Bogusława Sobczak.


PIĄTEK 17.04.2020r.

Witam Kotki Czyścioszki!!!

Dzisiaj, zapraszam na zabawy sportowe z rodzicami.

Domowy tor przeszkód.

Proponuję wykonać bezpieczny tor przeszkód jak na filmiku, lub dowolny wg pomysłu i dostępnych przedmiotów w domu. Dziecko może pokonywać tor na czas mierzony przez rodziców. Za którym razem najszybciej? Powodzenia!!!

https://youtu.be/3RVfgZk-VLs

Życzę bezpiecznej i miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie!

Bogusława Sobczak.


JĘZYK ANGIELSKI

Witam Kochani !
Dziś proponuję,aby trochę się poruszać.
Zaproście swoich rodziców do wspólnego ruchu, tańca… bo ruch to zdrowie.
Udanej zabawy!!!

Moja dzisiejsza propozycja – https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE

clap your hands – klaszcz w ręce
pat your knees – poklep kolana
stomp your feet – tup nogami
blink your eyes – mrugaj oczami
wiggle your ears – poruszaj uszami

Pozdrawiam

Karolina Wojciechowicz


 

Temat tygodnia 06.04.2020- 10.04.2020:Wielkanoc

PONIEDZIAŁEK 06.04.2020r.

Zapoznanie z tradycjami.

 

Propozycja przeczytania wiersza przez rodziców

wg A. Widzowskiej pt. „Wielkanoc.” –  wiersz ,,Wielkanoc”

Po przeczytaniu, można przeprowadzić z dzieckiem rozmowę kierowaną na podstawie wiersza.

Propozycja pytań:

  • Z czego robi się pisanki?
  • Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?
  • Co robimy w lany poniedziałek?
  • Z czym kojarzą się Wam Święta wielkanocne?

Koszyczek wielkanocny”, komentarz czytany przez rodziców

https://youtu.be/84MQP7KNC2g

Zagadka dla dzieci:

To w nim leżą na serwetce, jajka malowane,

a po środku, obok chlebka, cukrowy baranek… (koszyk wielkanocny)

Śmigus –dyngus, propozycja piosenki do posłuchania

https://youtu.be/ErwpGSpgLEI

Kubuś i Wielkanoc.” wspólne oglądanie bajki z rodzicami, życzenia „Wesołych Świąt Wielkanocnych!”

https://www.youtube.com/watch?v=nDlJVu4rXrU


Dla chętnych dzieci.

Zakładamy hodowlę rzeżuchy razem z rodzicami.

Potrzebne będą:

– naczynie, wata lub waciki, rzeżucha, woda

 

– wysiewamy rzeżuchę, jako dekorację stołu świątecznego oraz witaminowy dodatek do potraw.

Zachęcam do podlewania przez dzieci nasion rzeżuchy, obserwowania jak kiełkują

i wzrastają.

Zabawa ruchowa: „Jajka na łyżce” zachęcam do zabawy z rodzicami, rodzeństwem

– ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej,
przeniesienie jajka od startu do mety, tak, aby nie spadło z łyżki.

Miłej zabawy! Pozdrawiam serdecznie, Bogusława Sobczak.


WTOREK 07.04.2020r.

Edukacja Matematyczna

Witajcie kochane Kotki Czyścioszki oraz rodzice. Dziś zaproszę Was do zabawy z pewną figurą geometryczną, z której można zrobić cuda oczywiście z Waszymi rodzicami. Opisane zadania są tylko propozycją do aktywnego spędzenia czasu w domu.

 

 

  1. Przedstawiamy dziecku wycięte koła. Prosimy, aby nazwano tą figurę- koło. Prosimy także, aby opisało nam wygląd tej figury. Dla utrwalenia nazwy i wyglądu koła zabawy się w taką zabawę. „Jest tu coś w koło nas w kształcie…. Koła” prosimy dziecko aby przynosiło lub wskazywało w domu przedmioty w kształcie koła.
  2. Układamy koło- następna zabawa polega na wskazywaniu przez dziecko największego koło oraz najmniejszego. Prosimy najpierw aby dziecko podzieliło koła na żółte i czerwone. Następnie poukładało koła żółte od największego do najmniejszego i tak samo robimy z kołami czerwonymi.

 

3. Kurczaczek z kółek- jak pisałam wcześniej z kółek można stworzyć niezwykłe cuda. W związku z tym, że już nie długo są święta Wielkanocne moja propozycja to zrobienie z wyciętych kółek ślicznego kurczaczka. Potrzebne będą klej i zielony papier. 

4. Zadanie dla chętnych- połącz w pary pisanki z takimi samymi figurami. Może wiecie jak się nazywają te figury? MATEMATYKA-połącz-w-pary

Życzę udanej zabawy z kołami Weronika Wasylczyszyn 😉


ŚRODA 08.04.2020r.

  • Propozycja piosenki do słuchania, powtarzania tekstu, śpiewu razem z rodzicami

pt. ”Pisanki”.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

  • Taniec kurcząt w skorupkach” M. Musorgskiego

Link: https://youtu.be/e2ziz9Z6G84

Tekst piosenki – załącznik –>   Tekst piosenki Pisanki

Utwór do słuchania, można z dzieckiem porozmawiać na temat skojarzeń do utworu.

  • Improwizowanie ruchem, proponuję do zabawy wykorzystać 2 apaszki lub inne podobne przedmioty.
  • Zabawa ruchowa:” Pisanka” układamy ze skakanki, sznurka lub innego materiału wg pomysłowości kształt dużej pisanki, dziecko słuchając utworu ma zadanie poukładać wewnątrz wzór wykorzystując zabawki jakie ma w pokoju klocki, lalki, misie,…. do momentu ukończenia utworu muzycznego.
  • Szkółka rysowania.”

Kurczak” rysowanie wg podanego wzoru.

Rodzice mogą narysować wg wzoru na kartce, dziecko pokoloruje, chętne dzieci mogą spróbować samodzielnie narysować.

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=zvgBz6smtS8&feature=emb_rel_pause

Miłej zabawy! Pozdrawiam wszystkie Kotki Czyścioszki,

Bogusława Sobczak.


CZWARTEK 09.04.2020r.

Propozycja zabawy plastycznej o tematyce wielkanocnej.

Pisanki i inne ozdoby wielkanocne.”

Praca plastyczna do wyboru, wykonanie z pomocą rodziców

w zależności od tego jakie przybory posiadają dzieci w domu.

Do wykonania pisanek można wykorzystać ugotowane jajka lub wydmuszki.

Propozycja:

https://youtu.be/mwWgC626krE

 

https://youtu.be/bcq6AhQMqcQ

Miłej zabawy! Pozdrawiam, Bogusława Sobczak.


PIĄTEK 10.04.2020r.

 

Zdrowo i sportowo na Wielkanoc.

Propozycja zabaw sportowych z rodzicami.

 

Potrzebne będą:

– piłka

– balon

– talerzyk plastikowy + drobne przedmioty

– pachołki

(przybory można zastąpić innymi wg pomysłowości)

Link:

http://zdrowoisportowo.edu.pl/materialy/wielkanoc/

Zadanie przedświąteczne.

Piosenka.

Propozycja wspólnego wysłuchania razem z rodzicami.

https://youtu.be/imoS6Wkr04w

Zadanie dla dzieci:

– sprzątanie swoich zabawek (pokoju).

Nagroda za sprzątanie – kolorowanka ( jeśli ktoś ma możliwość wydruku), można narysować sama pisankę.

 

Załącznik –> https://s8422.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?e=Dkx78sxB-5Iy0IC87mbSJEuX31Z8s1kI1Fg9pkMrbPpq3SySLyEwR8W-FLSED1IeZW8DXWeiRB09PhYXZwQwBZ_9ahuXXxKA3FrRf7TnU3E&pv=2

 

 

ŻYCZĘ WSZYSTKIM RODZICOM, DZIECIOM, ZDROWYCH

I WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH!!!

Powodzenia! Pozdrawiam, Bogusława Sobczak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


JĘZYK ANGIELSKI

Drodzy Rodzice!

Zachęcam do obejrzenia z dziećmi wideo w języku angielskim.

Moja dzisiejsza propozycja to- ,,The Way The Bunny Hops”

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

 

Happy Easter! 🙂

Karolina Wojciechowicz


 

 

 

 

 

 

Temat tygodnia 30.03.2020- 03.04.2020: Wiosenne powroty

PONIEDZIAŁEK: 30.03.2020r.

Edukacja mowy i myślenia + przyrodnicza

 

 

 

 

bocian                                                                   jaskółka                                                                           kukułka                                                              żuraw

 

 

(Wiersz do czytania przez rodziców)

Osłuchanie z wierszem pt. „Wiosenne powroty”

wg. B. Szelągowskiej

Wiersz ,,Wiosenne powroty”- tekst

Po przeczytaniu wiersza przez rodziców można dziecku zadać pytania:

O jakich ptakach czytaliśmy w wierszu?
Gdzie znajduje się dom bociana?
Jak myślisz, co to są mokradła?
Gdzie zakłada gniazdo jaskółka?
Co robi z jajkami kukułka?- podrzuca swoje jaja do gniazd innych ptaków
Jak nazywają się dzieci ptaków?
Warto dzieciom wytłumaczyć niezrozumiałe sowa np.: topola…

Można z dzieckiem powtarzać wybrany fragment wiersza z pamięci.

Link do filmu wywiad z bocianem:

https://youtu.be/PMUUm7Xx-Fw

Kolorowanka do wydruku jeśli ktoś ma możliwość – bocian.

https://www.bajkidoczytania.pl/img/bocian-kolorowanka.pdf

Dla chętnych, zagadki:

https://youtu.be/Wy3ZcEOhlfo

Miłej zabawy! Pozdrawiam, Bogusława Sobczak.


WTOREK 31.03.2020r.

Edukacja matematyczna

Dzisiaj zapraszam do zabawy z matematyką połączoną troszkę z muzyką. Zabawy są tylko propozycją do aktywnego spędzenia czasu w domu.

  1. Kwiatki z nasion- do miseczki wsypujemy nasiona fasoli, grochu, pestki dyni. Prosimy dziecko aby wybierało nasionka z miseczki i ułożyło z nich kwiatka.

 

 

 

 

 

 

2. Zabawa klasyfikacyjna. Prosimy dziecko, aby z miseczki z sypanymi nasionami powybierało i poukładało na osobne kupki nasiona grochy, dyni fasoli. Możemy użyć do tego pesetę, gdy nie mamy pesety zwróćmy uwagę aby dziecko używało dwóch palców kciuka oraz palca wskazującego (tzw. chwyt pęsetowy)

 

 

 

 

 

Po wykonaniu zadania pobawmy się z dzieckiem nasionami. Poukładajmy je po 5 sztuk (lub więcej w miarę możliwości dziecka). Poćwiczymy z dzieckiem liczenie nasion. Dziecko może wskazać, które nasiona są większe, jaki mają kształt, kolor.

 

 

 

 

3. Zabawa matematyczna „ Nasionowe rytmy” a teraz zapraszam do zabawy w układanie rytmów z dzieckiem. Rozpoczynamy układanie rytmu, dziecko zauważa regularność po czym prosimy aby układało dalej tak ja my zaczęliśmy.

 

 

 

 

 

 

4. „Instrumenty z nasion”- możemy wykorzystać użyte nasiona do zabawy muzycznej. Potrzebna nam będzie pusta butelka plastikowa lub opakowanie po jogurcie z nakrętką. Dziecko wsypuje do butelki nasiona. Jeżeli mam więcej pustych butelek możemy rozdzielić nasiona( fasola do jednej, pestki dyni do drugiej lub wsypać wszystko do jednego) wtedy dziecko może zaobserwować różność dźwięków wydawanych przez stworzony instrument. Butelkę możemy ozdobić w dowolny sposób co Państwo macie w domu. Takim stworzonym instrumentem zapraszam do eksperymentowania z dźwiękiem. Poniżej link do piosenki wiosennej, do której dziecko może grać na zrobionym przez siebie instrumencie.

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

 

Życzę miłej pracy. Pozdrawiam Weronika Wasylczyszyn


 

 

ŚRODA 01.04.2020r.

Edukacja muzyczna.

Piosenka pt. „Zielona wiosna”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZIELONA WIOSNA

słowa i muzyka D. i K. Jagiełło 

Link do piosenki:

https://youtu.be/VR50rxz_wGM

Tekst piosenki.

1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały

Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum

Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum (bis) 

2. Przyleciał bociek, usiadł na błocie
i do drugiego boćka klekoce

Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle ,kle

Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle (bis)

3. Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
Wiosna, wiosna jest już wśród nas.

Po wysłuchaniu piosenki można dzieciom zadać pytania:

  • Jak szeptały żaby?
  • Jak klekotał bocian?
  • Jakie odgłosy wydawał wróbelek?
  • Kto jest już wśród nas?
  • Jaka jest wiosna?

Ćwiczenia ortofoniczne na bazie piosenki: powtarzanie głosu żabki, bociana, wróbelka.

Podczas śpiewu refrenu można naśladować gestem:

– głos żabki zginając dłonie

– bociana – postawa na jednej nodze

– wróbla naśladują palce: wskazujący i kciuk

Można zatańczyć z rodzicami do piosenki.

Propozycja zabawy” Gra w zielone.”

Rodzic pyta: Grasz w zielone?

Dziecko odpowiada: Gram.

R: Masz zielone?

Dz: Mam!

Wówczas dziecko szuka w domu przedmiotu w kolorze zielonym.

Zabawę można powtórzyć kilka razy, szuka dziecko następnie rodzic.

Zabawa – skaczące żabki

Dzieci w pozycjach na czworakach jak żabki. Żabki skaczą z miejsca na miejsce (skoki równocześnie na obydwie ręce i nogi). Na sygnał zatrzymują się w przysiadzie podpartym i kumkają lub rechocą, po czym ponownie podskakują. Możemy ustawić żabkę na wyznaczonej linii i polecić wykonywanie skoków do wskazanej mety, przy czym chodzi o to, aby znalazła się tam jak najszybciej, równocześnie możliwie dokładnie naśladując skoki żaby. Można zrobić wyścigi żabek z rodzicami.

Zabawa – kolorowanki do wyboru

https://etechnologie.pl/kolorowanki/

Pozdrawiam, Bogusława Sobczak.


 

CZWARTEK 02.04.2020r.

Zajęcia plastyczne: Bocian.

Propozycja wykonania z dzieckiem bociana.

Potrzebne będą: farby, kartka, pędzel, woda.

 

Pomaluj dłoń farbami,  

odbij na kartce,

domaluj brakujące elementy.

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonaj wg wybranego wzoru.

 

Dla chętnych, do ułożenia z rodzicami, powodzenia.

Puzzle „żabka”

www.digipuzzle.net/digipuzzle/spring/puzzles/jigsaw.htm?language=english&linkback

Udanej zabawy. Pozdrawiam, Bogusława Sobczak.

 


PIĄTEK 03.04.2020r.

 

 

 

 

 

 

 

 

Drogie Kotki, mam dla Was na dzisiaj propozycję ćwiczeń w domu

z mamą i tatą, bratem lub siostrą.

Ćwiczenia z poduszkami.

Potrzebne będą:

– kilka poduszek – można zamienić na inny wybrany przedmiot wg pomysłowości

Ćwiczenia można powtarzać kilka razy, na zmianę.

Link do ćwiczeń:

https://youtu.be/j4EiXelSTkI

 

Jeśli chcesz więcej – wykorzystaj ćwiczenia z ubiegłego tygodnia do wyboru.

https://youtu.be/5kazHO5C84c

 

 

Wesołej zabawy! Pozdrawiam, Bogusława Sobczak

 

 

 

 

 

 


JĘZYK ANGIELSKI

Drodzy Rodzice!

Zachęcam do obejrzenia z dziećmi wideo w języku angielskim.

Moja dzisiejsza propozycja to- ,,Farm Animals”

https://youtu.be/KQSWqKNZpwk

Chętne dzieci po wysłuchaniu piosenki, mogą pokolorować obrazek –>  Pokoloruj

Pozdrawiam Karolina Wojciechowicz

 


 

Temat tygodnia 23.03.2020- 27.03.2020: Wiosenne przebudzenie

PONIEDZIAŁEK: 23.03.2020r.

 

Edukacja mowy i myślenia + przyrodnicza

Rozwiązanie, poznanie zagadki o tematyce wiosennej:

Wracają ptaki z daleka

I kwiatki kiełkują wokoło.

Nadchodzi pora radosna,

Bo właśnie zaczyna się …………….(wiosna).

Słuchanie opowiadania czytanego przez rodziców pt.: Witaj wiosno! Wg. E. Stadtmuller – w załączeniu

Dzieci przyglądają się ilustracji i słuchają opowiadania.

Po wysłuchaniu utworu Rodzice mogą zadać dziecku pytania:

*Kto poszedł na spacer?

*Na co czekały dzieci?

*Co zaproponował tata Adzie i Olkowi?

*Jakie zwiastuny wiosny dzieci zauważyły w parku?

*Czy w waszej okolicy widziałeś oznaki wiosny?

Nazwij zwiastuny wiosny przedstawione na zdjęciu. Podziel nazwy na sylaby wyklaskując np. kro-ku-sy, prze-bi-śnie-gi, le-szczy-na, sko-wro-nek, bo-cia-ny, ba-zie, kra. – w załączeniu

MYDŁOMEN” W NATARCIU!!!

PAMIĘTAJ, ABY BARDZO CZĘSTO W CIĄGU DNIA MYĆ DOKŁADNIE RĘCE MYDŁEM – TAK JAK UCZYLIŚMY SIĘ W PRZEDSZKOLU, RODZICE OBSERWUJĄ, EWENTUALNIE POMAGAJĄ.

 

Miłej zabawy! – Bogusława Sobczak

 

 

 

INFORMUJEMY, ŻE ZAMIESZCZANE AKTYWNOŚCI SĄ TYLKO PROPOZYCJAMI


WTOREK 24.03.2020r.

Edukacja matematyczna

1. Wiosenne kwiatki– przedstawiamy dzieciom kwiaty, które kojarzą się z wiosną. Rozmawiamy z dzieckiem na temat cech kwiatów: jaki ma kolor?, jakiej jest wielkości?, czy są do siebie
podobne kwiatki? Jak tak to co je łączy?

 

 

2. Zabawa klasyfikacyjna. Rozkładamy na podłodze 4 kartki w podstawowych kolorach ( żółty, czerwony, zielony, niebieski). Dajemy dziecku narysowane kwiatki w w/w kolorach. Zadaniem dziecka jest uporządkowanie kwiatków wg koloru. Następnie przeliczamy kwiaty w każdym kolorze.

 

3. Zabawa matematyczna „Wiosenne grządki” ćwicząca umiejętność dostrzegania rytmu i kontynuowania go. Przygotowujemy dla dziecka pasek papieru, który ma być naszą grządką, na którym układamy kwiatki z poprzedniego zadania w odpowiedniej sekwencji ( żółty-czerwony- żółty…). Wyjaśniamy, że kwiaty należy posadzić w określonej kolejności, prosimy dziecko, aby pomogło nam dokończyć sadzenie kwiatków zachowując odpowiedni rytm.

 

Pozdrawiam Weronika Wasylczyszyn


 

 

ŚRODA 25.03.2020r.

Propozycja zabaw dla dzieci z rodzicami.

Edukacja muzyczna.

 

Nauka piosenki, której zaczęliśmy się uczyć

pt.: „Leci marzec”.

Tu znajdziesz link:

https://youtu.be/JlznhHIguOM

Można zatańczyć na dywanie do piosenki.

Podczas refrenu:

woda z dachu, kap, kap, kap – klaszczemy, można stukać dłońmi w kolana, patyczkami o podłogę, klocek o klocek…itp. (do wyboru)

złap wiosenkę marcu złap – udajemy że coś łapiemy w dłoń

 

Czy poznajesz tego ptaka?

Obserwujemy skowronka, opowiedz jak wygląda.

 

 

To skowronek – zwiastuje wiosnę.

Posłuchaj jak pięknie śpiewa….!

Ćwiczenia słuchowe…

Tu znajdziesz link:

https://youtu.be/AwWFFWVgEds

 

Miłej zabawy! Pozdrawiam, Bogusława Sobczak.


 

CZWARTEK 26.03.2020r.

 

Propozycja tematu: „Malujemy wiosnę”.

Posłuchaj utworu muzycznego A. Vivaldiego

pt. „Wiosna”, obejrzyj wizualizację.

Poniżej link:

https://youtu.be/rANDOonihZg

Propozycja inspiracji: malowanie pracy o tematyce wiosennej.

Potrzebne będą:

  • pędzel
  • dowolne farby
  • kartka
  • można wykorzystać wiosenny kwiat jeśli jest w domu – do odbijania farbą lub dowolnie namalować pracę według własnego pomysłu o tematyce wiosennej.

Moja propozycja:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miłej zabawy! – Bogusława Sobczak

 

 


PIĄTEK 27.03.2020r.

Edukacja zdrowotna:

Zajęcia fitness na wiosnę

Propozycja ćwiczeń z mamą i tatą.

Potrzebne będą:

-piłka mała, duża

– obręcz

-skakanka

– szarfa

– woreczek

(przybory można zastąpić innymi wg pomysłowości)

Możesz wybrać niektóre, ulubione ćwiczenia.

Link do wykorzystania:

https://youtu.be/5kazHO5C84c

Miłej zabawy!- Bogusława Sobczak

 


JĘZYK ANGIELSKI

Drodzy Rodzice!

Zachęcam do odsłuchania piosenki w języku angielskim. Dzisiejsza propozycja to ”Five Little Ducks ”.

Chętne dzieci po wysłuchaniu piosenki, mogą pokolorować obrazek -> Kolorowanka

Pozdrawiam Karolina Wojciechowicz